מיסוי ירוק יפני: הונדה S660 חדשה מ-65,800 שקל !

מיסוי ירוק נוסח יפן: מה דעתכם על מרכב רודסטר מעוצב, מנוע מרכזי טורבו 660 סמ"ק, הנעה אחורית וגיר ידני במחיר של 65,800 שקל ? בניגוד לארץ, המיסוי הירוק ביפן מספק מכוניות מגניבות שלצערנו אנחנו רק יכולים לחלום עליהם.

ששי כהן 02 בפבר, 2019
הונדה S660

הנושא הבוער ביותר כיום בשוק הרכב הישראלי, נוגע לאימוץ המיסוי הירוק החדש שעתיד להיכנס לתוקף ב-1 באפריל ואמור לכאורה לגרום לנו לרכוש מכוניות יותר חסכוניות בדלק וידידותיות לסביבה. ההתרעה הקצרה שניתנה ליבואני הרכב, מנעה מהיבואנים את היכולת להתארגן ולתכנן, מה שיגרור באופן מיידי התייקרות משמעותית של מרבית דגמי המיני הפופולרים בישראל, זינוק של עשרות אלפי שקלים במחירי מכוניות המנהלים ההיברידיות ופגיעה דרמטית בהיקף המכירות של דגמים חדשים כמו טויוטה ראב 4 החדש שרק בחודש החולף הגיע לישראל. הרצון להעביר אותנו לדגמים ידידותיים לסביבה ופחות מזהמים, שעשויים למנוע פגיעה בבריאות שלנו מבורך מצד אחד, אולם לפחות בטווח הקצר, נראה שדווקא המיסוי החדש יגרום לנו לרכוש דווקא מכוניות בזבזניות בדלק ולאו דווקא היברידיות ידידותיות.


בהיעדר תכנון לטוח ארוך ומיסוי הגיוני, כל שנותר לנו לעשות כעת הוא להסתכל מה קורה למשל מעבר לים, ובהחלט לקנא בהם קצת. יפן לדוגמה, היא אחת מאותן מדינות המובילות בעולם בכל הקשור לחשיבה מוטורית ירוקה, ולצד תחבורה ציבורית יעילה במיוחד, מעודדת המדינה מעבר למכוניות מיקרו זעירות חסכוניות בדלק וידידותיות לסביבה. מדובר בקטגוריה פופולרית במיוחד שם (40% מהשוק בשנים טובות), העונה לשם " Kei cars" וכוללת שלל מכוניות מיני, משפחתיות, מסחריות, מיניוואנים, ספורט ועוד, שכולן פותחו לשוק היפני (אבל לא רק), עם הגבלות רבות (הגבלת אורך עד 3.4 מטר, רוחב עד 1.48 מטר, מנוע לא יותר מ-660 סמ"ק ומקסימום 64 כ"ס הספק ). בתמורה להגבלות, זוכים הלקוחות להקלות משמעותיות במיסוי (30%-), אגרת רישוי מופחתת, ביטוח מוזל, העדפה בכניסה לערים עמוסות ובהקצאת מקומות חניה במקומות בעייתיים. 65% מלקוחות הרכבים הנ"ל הן נשים, והפופולריות שלהן בעיקר באזורים הכפריים ופחות בערים המרכזיות כמו טוקיו, שם עם תחבורה ציבורית סופר יעילה, אין ממש צורך באחזקת רכב פרטי.

מכונית הספורט הירוקה והקטנה בעולם?

הונדה S660 היא דוגמה מצוינת למכונית מיקרו ספורטיבית יפנית ירוקה, שפותחה במטרה להעניק מקסימום כיף לנוהג, במינימום מחיר ופליטת מזהמים. הדגם שהוצג ב-2015, מציע מרכב רודסטר מרהיב, גג בד מתקפל, צמד מושבים ומנוע טורבו מרכזי 3 צילינדרים בנפח 660 סמ"ק, המפיק 64 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים. אז נכון שעם 12.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (13.4 שניות באוטומטית) לא מדובר במכונית ספורט אמיתית, אולם מדובר ללא ספק במכונית קלה (830 ק"ג) וזריזה, ובמבחנים שפורסמו בחו"ל מדברים גם על מכונית מאוד מהנה לנהיגה, סוג של מיני קארטינג לכביש… צריכת הדלק שלה אגב עומדת על 21.2 ק"מ לליטר בממוצע בגרסה הידנית ו-24.2 ק"מ לליטר בדגם האוטומטי.

הונדה S660 תא נוסעים

הונדה S660 תא נוסעים

לצד חווית הנהיגה, מציעה הונדה S660 גם שלל פינוקים בתא הנוסעים, עם מולטימדיה מקורית, לוח שעונים ספורטיבי משולב דיגיטלי, דוושות ספורט, התנעה בכפתור, מושבי ספורט מעוצבים, בקרת אקלים, אופציה לריפודי עור ועוד, כאשר הכל עטוף בחבילת עיצוב פנים ספורטיבית. בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית ב-4 כריות אוויר (בשל מרכב קבריולט), תאורת LED מלאה, מערכה בלימה אוטונומית עירונית, התרעת סטייה מנתיב ועוד.

הונדה S660

הונדה S660

את הדובדבן האמיתי מקבלים היפנים בסעיף המחיר: עם הטבת מיסוי ירוק המקנה הפחתה של 30% במס, המחיר חלומי ומתחיל ב-65,800 שקל לדגם הידני/ אוטומטי הבסיסי ועד ל-94,700 שקל לדגם ה-CONCEPT EDITION המאובזר ביותר. 


עוד מחדשות רכב