מיצובישי אאוטלנדר החדשה – מבחן דרכים

יכול להיות כאן טוב יותר : פוזה של ג'יפון ,7 מקומות ,אבזור נדיב , מחיר אטרקטיבי והבטחה להיות הכי חסכוני בדלק . האם נמצא הג'יפון המושלם ? יצאנו לבדוק. לאחר שנה קשה בה ספגה מיצובישי ישראל מפלה של 63% במסירות עם 2,552 מכוניות בלבד שנמסרו ב- 2012 , מתחילה 2013 עם תקווה , כשברקע לפחות…

ששי כהן 18 בינו, 2013
מיצובישי אאוטלנדר החדש

יכול להיות כאן טוב יותר : פוזה של ג'יפון ,7 מקומות ,אבזור נדיב , מחיר אטרקטיבי והבטחה להיות הכי חסכוני בדלק . האם נמצא הג'יפון המושלם ? יצאנו לבדוק.
לאחר שנה קשה בה ספגה מיצובישי ישראל מפלה של 63% במסירות עם 2,552 מכוניות בלבד שנמסרו ב- 2012 , מתחילה 2013 עם תקווה , כשברקע לפחות 3 דגמים חדשים שיעשו עליה במהלך השנה הקרובה. הראשון שבינהם , מיצובישי אאוטלנדר החדש , הושק בחודש שעבר בישראל עם הצהרת היבואן למכור כ- 1,000 מכוניות בשנת 2013 וכבר סיפק השבוע חדשות עם דיווח על 416 הזמנות שנעשו לרכב בתוך פחות מחודש וזמני אספקה שכרגע עומדים כבר על מאי 2013 . האם מיצובישי חוזרת לימים הטובים שלה משנות ה- 90 ?

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )


הדור השלישי של האאוטלנדר הוצג כמעט לפני שנה בעולם ומתחיל עידן חדש ואסטרטגייה חדשה הכוללת " אחריות סביבתית וחברתית " המבטיחה רכבים מהנים יותר לנהיגה לצד דגש על חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד . מבחינה עיצובית , זוכה האאוטלנדר החדש לעיצוב בשפת העיצוב החדשה של היצרן המעניקה לרכב מראה הרבה יותר מעודן ונאה מהדור היוצא , גם אם מזוויות מסוימות הוא נראה יותר מיניוואן ופחות ג'יפון .שפת העיצוב החדשה של מיצובישי רחוקה מהעיצובים המוחצנים והצעקניים לעיתים של התוצרת הקוריאנית ומסתפקת במראה מכובד ובוגר שלא יסובב ראשים , אולם התוצאה על כל פנים במציאות , נאה בהחלט והוויתור על כונס האוויר המגודל שאפיין את הדור היוצא , בהחלט מבורך .
מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

בתוך חלל הנוסעים יש כבר שינוי מהותי וחיובי מאד, עם עיצוב חדש לחלוטין ללא התחכמויות שונות , אך בהחלט נעים לעין . למרות ריפודי המושבים הפשוטים , הצבעים הבהירים ששולטים בתא הנוסעים , מסייעים לאווירה מזמינה מבעבר ותורמים לתחושת הנעימות בחלל הרכב . יש שפע תאי אחסון שימושיים , איכות החומרים עלתה כיתה ,הנדסת האנוש טובה מאוד , וקל מאוד לתפעל את המכשירים השונים גם תוך כדי נסיעה .
מידות הרכב בדגם החדש נותרו כמעט זהות לדגם היוצא , עם 4.65 מטר באורך ( 1 ס"מ – ) ו- 1.8 מטר ברוחב  ( ללא שינוי ) ו-1.66 מטר בגובה , אשר מצמצם 2 ס"מ לטובת שיפור האוירודינמיות והתנהגות הכביש . בסיס הגלגלים נותר זהה עם 267 ס"מ ובסה"כ מתקבל רכב מרווח למדי עבור 7 נוסעים , כאשר צמד המושבים בשורה השלישית מסוגל לאכלס גם זוג מבוגרים ולא רק ילדים , אך בתנאי שמידותיהם לא מעל לממוצע . בניצול כל 7 המושבים , נותר תא מטען סמלי בנפח של  128 ליטר בלבד , אך ניצול 5 מושבים בלבד המתקפלים לרצפה שטוחה , מציע נפח ענק של 913 ליטר מכובדים מאוד .

 

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

רכב המבחן הינו ברמת הגימור הבסיסית ' Instyle ' ומצויד בהנעה קדמית בלבד אשר מתאימה למרבית לקוחות הג'יפונים כיום . כאופציה , מוצעים גם דגמי 4X4 ברמות הגימור הבכירות. האבזור הסטנדרטי נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית וכולל : בקרת אקלים כפולת איזורים , בקרת שיוט , דיבורית בלוט'וס מקורית איכותית , חיישני אורות , מערכת שמע נשלטת מההגה עם יציאות USB ונגן חיצוני , 7 כריות אוויר , מערכת כיבוי מנוע בעמידה , שמשות אחוריות כהות , מחשב דרך , מראות צד מתקפלות וחישוקי גלגלים קלים .
 בסעיף השלילה , היעדר פתחי מיזוג ליושבים מאחור , עלול להקשות על מיזוג הרכב בקיץ הלוהט ולגרום למזגן לעבוד במרץ שעות נוספות , ולא היינו מתנגדים לריפוד מושבים מעט יותר מהודר ונעים למגע .
מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

אבל מה שבאמת מייחד את האאוטלנדר החדש ויבדל אותו לפחות בשלב הנוכחי מהמתחרים , הוא יחידת הכח החסכונית וידידותית לסביבה שהותקנה ברכב . במיצובישי דיברו די הרבה בהשקת הרכב על יתרונותיו של הרכב בחיסכון בדלק ובהחלט חיכינו לרגע שבו נוכל לבדוק זאת . כחלק מהמאמץ לפתח רכב חסכוני , עוצב הרכב בצורה אוירודינמית יותר הכוללת הפחתת מקדם הגרר מ- 0.37 ל- 0.33 , הופחת המשקל הכולל ב- 100 ק"ג , ויחידת הכח הוחלפה בחדשה הכוללת מנוע 2.0 ליטר חדש המפיק 150 כ"ס ו- 19.9 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה שעברה גם היא שדרוג . עוד בתפריט החיסכון : תגבור חשמלי להגה , ניהול חסכוני לבקרת האקלים , מערכת  Start&Stop המכבה את המנוע בעת עמידה ומחשב חכם המספק לכם כל הדרך נתונים על נהיגתכם ומסייע לכם בנהיגה חכמה וחסכונית יותר , המלווה בפרח שיוענק לכם בצג , ויראה יותר מלא ועשיר ככל שתנהגו חסכוני יותר .

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )


בנסיעה , מאיץ הרכב בקלילות ומגיע למהירות המרבית המותרת בכבישי ישראל בשקט ובנוחות מרשימה . אל הרגשת הנוחות נוספת גם מערכת כיבוי המנוע שמדוממת את המנוע כמעט בכל עצירה ומאפשרת לכם לשבת ברכב בהמתנה לרמזור בדממה וללא כל רעידות. עזיבה של דוושת הבלם או נגיעה בהגה , תעיר לחיים תוך שניה בודדת את המנוע , אך יחד עם רעש נילווה של הסטרטר . הביצועים הרשמיים מספרים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 12.4 שניות ומהירות מקסימלית של 190 קמ"ש , כך שנהיגה ספורטיבית היא לא הצד החזק של הרכב . ככלל,  אם חשקה נפשכם ברכב בעל אופי ספורטיבי, טוב תעשו אם תחפשו במקום אחר . לאאוטלנדר מתלים המכויילים לטובת נוחות , ההגה רך מדי ואינו מציע שום תקשורת עם הכביש , ונסיעה מהירה בכבישים מפותלים לא תוסיף לביטחון . האאוטלנדר החדש הוא למעשה מיניוואן נינוח ומפנק בתחפושת של ג'יפון שיוביל אתכם בנוחות ממקום למקום , אך ללא ריגושים נוספים . אל השטח ירדנו רק לגיחת שבילים  קצרצרה , מכיוון שליותר מזה הוא לא מסוגל , ובטח בימים שלאחר המערכת החורפית המכובדת האחרונה . גרסת ה- 4X4 מן הסתם תציע יכולות טובות משמעותית , אך עדיין ללא יכולות שטח אמיתיות.

רכב הפנאי החסכוני ביותר בארץ ?  11.3 ק"מ לליטר בממוצע ודרגת זיהום 4
צריכת הדלק של הרכב עמדה בימי המבחן על 11.3 ק"מ לליטר בממוצע , בנסיעות שכללו המון פקקי תנועה בלב ת"א , אך גם תנועה בין עירונית זורמת . ללא ספק מדובר ברכב חסכוני מאוד ביחס לגודלו ומשקלו , וכנראה שמדובר גם ברכב הפנאי החסכוני ביותר בארץ, עם נתונים רשמיים טובים יותר ממאזדה CX5 וסובארו XV שהובילו עד כה בתצרוכת הדלק .  אבל כדי להגיע לנתוני צריכת דלק מרשימים , חשוב לא לנתק את מערכת כיבוי המנוע ברמזור ( המזגן ימשיך לעבוד )  ולהיצמד להוראות הנהיגה החסכונית , המגובים בפרחים שמופיעים בלוח השעונים . גימיק נוסף נחמד הוא שעון המופיע בלוח השעונים וסופר את הזמן שהרכב היה כבוי ברמזורים , כך שאת נסיעת הבוקר לת"א , עשיתי בפועל עם מנוע מכובה 7 דקות ו- 11 שניות …
מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

מיצובישי אאוטלנדר 2013 (wheel )

מיצובישי ויש בה הכל ?

ייתכן וכן . בסופו של דבר , מציע הדור החדש של מיצובישי אאוטלנדר התקדמות גדולה שאינה מסתכמת רק בעיצוב החיצוני והפנימי , אלא גם באיכות , בנוחות ובאבזור . אך הבשורה האמיתית נמצאת דווקא בשורה התחתונה ונוגעת לשני תחומים : צריכת דלק טובה מאוד שדומה יותר לצריכת דלק של מכונית משפחתית ממוצעת מאשר לרכב פנאי , ומחיר . בעבור החל מ- 165 אלף ש"ח לגרסת ה- 5 מושבים הזהה כמעט בדיוק למחירי מרבית המתחרים אשר קטנים ממנו , או 170 אלף ש"ח לדגם ה- 7 מקומות , מדובר בהחלט בתמורה טובה לכסף . אם את השנה שעברה סיים האאוטלנדר היוצא במקום השישי בסגמנט רכבי הפנאי , אנו כמעט בטוחים שהשנה הוא יזנק גבוה יותר , כל עוד וליבואן לא תהיה בעיית מלאי זמין .

 
 
 

עוד ממבחני דרכים