מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

80% מרוכשי מיצובישי אאוטלנדר בארץ בוחרים בדגם עם ההנעה 2X4 בלבד. יצאנו לבדוק מדוע. האמת  ? כשקיבלתי את המפתחות של האאוטלנדר החדש בגרסת 2X4 , חשבתי לעצמי : הנה עוד מיניוואן המחופש לרכב שטח. מה הוא עושה עלי פוזות של ג'יפ . הרי אני מריח אתכם מק"מ.  אבל… המיצובישי הזה הפתיע . עד כמה הפתיע  ? אני נאלץ להודות…

ששי כהן 07 בנוב, 2010

80% מרוכשי מיצובישי אאוטלנדר בארץ בוחרים בדגם עם ההנעה 2X4 בלבד. יצאנו לבדוק מדוע.

האמת  ? כשקיבלתי את המפתחות של האאוטלנדר החדש בגרסת 2X4 , חשבתי לעצמי : הנה עוד מיניוואן המחופש לרכב שטח. מה הוא עושה עלי פוזות של ג'יפ . הרי אני מריח אתכם מק"מ.  אבל… המיצובישי הזה הפתיע . עד כמה הפתיע  ? אני נאלץ להודות שנהנתי לטפס איתו על הג'בלאות .

קצת רקע

מיצובישי אאוטלנדר החדש , הוצג בסוף 2009 והגיע אלינו ברבעון הראשון של 2010 עם חזית חדשה ולראשונה גם בגרסת 2X4 המצוידת בהנעה קדמית , מנוע קטן יותר וחסכוני יותר ותג מחיר נמוך משמעותית . החבילה הכוללת קולעת יותר לטעמם של לקוחות רכבי הפנאי הממוצעים ובמהלך חצי השנה הראשונה לשיווק , עלו מאות יחידות על הכביש מהאאוטלנדר החדש עם יחס של 80% לטובת הגרסה עם ההנעה הקדמית בלבד.

מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

אני יפה ?

לא ברור לי מה עלה בראשם של מעצבי מיצובישי כאשר החליטו לבצע מתיחת פנים לאאוטלנדר. הדגם הקודם היה כ"כ יפה כמו שהוא ולא היתה סיבה אמיתית לשדרג את ההופעה כ"כ מהר ( בקושי שנתיים מאז שהוצג ) . עיקר השינוי בדגם החדש מתרכז בחזית החדשה אשר ישרה קו עם הלנסר המשפחתית וקיבלה פנים דומות . אולם מה שיצא יפה בלנסר , נראה מוזר ברכב הפנאי המגודל . בשאר חלקי הרכב לא ממש נגעו וטוב שכך. מהצד ומאחור , נותר האאוט לנדר רכב פנאי נאה למדי , בעל מראה מכובד ואפילו מעט יוקרתי.

בתוך הסאלון

כניסה לתא הנוסעים  מלווה באותה תחושה מוכרת מהדגם הקודם. עיצוב לוח השעונים נאה לעין, אלגנטי ונקי ושילוב הצבעים הבהירים תורם לאווירה אוורירית ונעימה. איכות החומרים טובה וכך גם ההרכבה  .  גרסת הINVITE  הבסיסית , מאובזרת במזגן עם בקרת אקלים ( לא דיגיטלית ) , מחשב דרך, מערכת שמע מקורית , נשלטת מההגה עם יציאה לנגן חיצוני ,חיישני אורות,  חישוקים קלים וקיפול חשמלי של המושבים בשורה השניה. גרסת ה INSTYLE המאובזרת אותה בחנו , מצוידת בנוסף בקורות גג, בקרת שיוט , מנופי העברת הילוכים מההגה ומושבים עם ריפוד משולב עור סינטטי.  בסה"כ בסדר אך קצת חסר אבזור . ברמת האבזור הגבוהה היינו מצפים לקבל קצת יותר, מזגן עם פתחים ליושבים מאחור היה מתקבל בברכה .ציוד הרכב בחמישה מושבים בלבד , מותיר תא מטען גדול למדי אשר מאפשר הובלת 5 נוסעים על כל ציודם לסוף שבוע בצימר מפנק.

מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

יצאנו לדרך

גרסת ה 2X4 של האאוט לנדר  מכוונת לשוק ההולך וגדל של לקוחות המעוניינים בהופעה של רכב שטח ואין להם כלל כוונות לרדת לשטח ברוב המקרים.. לשם כך ולטובת החיסכון , צויד הרכב במנוע בנזין קטן יותר בנפח 2.0 ליטר בעל הספק של 147 כ"ס ב 6,000 סל"ד ( במקום 2.4 ליטר 170 כ"ס בדגם ה 4X4 ) המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה בעלת 6 הילוכים.

שילוב המנוע והגיר יעיל למדי ומניע את הרכב בקלילות ובשקט מופתי אך יחד עם זאת ,  אינו מספק ביצועים טובים יותר ממשפחתית ממוצעת עם 12.2 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. בנסיעה מנהלתית רגועה משייט האאוטלנדר בשקט מרשים ומשאיר את רעשי החוץ והמנוע מחוץ לתא הנוסעים. הגיר הרציף מרשים באופן פעולתו ובחלקותו ורק ניסיון להאיץ בצורה חזקה מאפשר לנהג להרגיש את ההבדל בין גיר אוטומטי רציף לאוטומטי רגיל עם תחושה של נסיעה על הילוך אחד בלבד. את אחד מיתרונותיו של הגיר הרציף ניתן לזהות עם תצרוכת דלק נמוכה יחסית אשר נעה במהלך המבחן  סביב 9 ק"מ לליטר בעיר ו 12.3 ק"מ בממוצע בנסיעה מחוץ לעיר.

מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

רכב שטח מיועד לשטח ?

במקרה של האאוטלנדר , נכונה לנו הפתעה נעימה . למרות הוויתור על ההנעה הכפולה והשימוש במנוע חלש יותר , מספק הרכב יכולת תנועה טובה בשבילים ואף מאפשר שעשועי שטח קלים וטיפוס על ג'בלאות ( כמובן בלי להגזים ) , לא מעט תודות למרווח גחון נאה. אמנם דיונות ובוץ נותרים מחוץ לתמונה , אך טיולי שטח קלים יכולים בהחלט לבוא בחשבון ולספק ערך מוסף לטיולי סוף שבוע.

סוף מסלול

מיצובישי אאוטלנדר החדש , בגרסתו בעלת ההנעה הקדמית , מצטרף לגל של ג'יפונים חדשים המוותרים על ההנעה הכפולה ומציעים את המראה הנכון ארוז בחבילה זולה יחסית וחסכונית . במקרה של המיצובישי מדובר עדיין ברכב נאה למדי ( למרות החזית המוזרה ) , המציע מרווח מכובד לחמישה נוסעים, יכולת שטח טובה במפתיע וכמובן את מוניטין האמינות ושמירת הערך הטובים של מיצובישי. בצד השלילה ניתן למנות תא נוסעים המרגיש מעט פשוט , אבזור לא מלא וביצועים מעט עצלים . עם תג מחיר בסיסי של 169,900 ₪ לדגם הבסיסי , ו 179,000 ₪ לדגם המאובזר , מדובר בחבילה הזולה ב 30,000 ₪ מגרסת הבסיס של ה 4X4 , אשר הפכה להיות המבוקשת ביותר בארץ בקטגורית רכבי השטח של מיצובישי , לפחות עד שינחת כאן בקרוב הג'יפון החדש של החברה , ה ASX.

מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

מיצובישי אאוטלנדר מבחן דרכים

 

 

 

עוד ממבחני דרכים