מיצובישי אקליפס קרוס 2022 בנהיגת התרשמות ראשונה

יבואנית מיצובישי השיקה רשמית את האקליפס קרוס המחודש ל-2022, המציע עיצוב מלוטש, שדרוג נוחות הנסיעה וגם פגיעה קלה בביצועים לטובת יותר ידידותיות לסביבה. יצאנו לסיבוב היכרות ראשון.

ששי כהן 11 במרץ, 2022
מיצובישי אקליפס קרוס 2022

צילומים: תומר פדר

אחרי 4 שנות שיווק ו-7,146 עותקים שלו שעלו כאן על הכביש, זוכה מיצובישי אקליפס קרוס למתיחת פנים משמעותית של אמצע החיים, האמורה לחזק אותו מול שלל המתחרות החדשות בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים. למרות שלא מדובר בדגם חדש לחלוטין, בשל חשיבות הדגם עבור היצע דגמי מיצובישי בישראל, בחרה כלמוביל היבואנית לערוך השקת נהיגה חגיגית לדגם החדש.

מראה מעודן יותר

מפגש במציאות עם האקליפס קרוס המחודש, חושף רכב נאה יותר למראה המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מיצובישי אותה פגשנו גם באאוטלנדר החדש. בחזית הרכב תמצאו פחות ניקלים נוצצים ויותר מראה ספורטיבי-אלגנטי עם גריל מושחר, תאורת LED מלאה (למעט ברמת הגימור הבסיסית), ואליהם מצטרפים כסטנדרט חישוקי גלגלים "18 קלים ועיצוב חדש לחלקה האחורי של המכונית, המטפל בנקודת התורפה העיקרית בסעיף העיצוב של הדגם היוצא, שסבל מחלון אחורי מפוצל שלא ממש היה קל לעיכול הלקוחות. מעבר לכך, הדגם צמח משמעותית במידות עם לא פחות מ-14 ס"מ שנוספו לאורך (4.54 מטר), רוחב של 1.8 מטר, וגובה של 1.68 מטר (1.69 מטר בדגם ה- 4X4) המבטיח לכם תנוחת ישיבה גבוהה. בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 267 ס"מ, כאשר נפח תא המטען צמח ל-405 ליטר, אך המושב האחורי אינו נע על מסילה כפי שהיה בעבר. 

מיצובישי אקליפס קרוס 2022

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של האקליפס בתוספת שינויים קוסמטיים קלים, הכוללים בין השאר לראשונה אופציה למושבים מרופדים בצבע אפור בהיר התורמים לאווירה נעימה יותר ברכב וכן החלפת המולטימדיה בחדשה (בהתקנה מקומית) הכוללת מסך מגע "9, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ומערכת Connected" Car" של כלמוביל המבוססת סים מובנה וכוללת Waze ואפליקציות נוספות. מעבר לכך, איכות החומרים גבוהה יחסית וכך גם איכות ההרכבה, אך מצאנו גם מתגים שנראים כאילו נלקחו ממחסני החברה של שנות ה-90, כמו מתגי חימום המושבים המיושנים. לצערם של מקבלי הרכב כליסינג ממקום העבודה, רמת הגימור הבסיסית "INTENSE" (שמחירה 154,900 שקל) מגיעה די ערומה מבחינת אבזור וכוללת את המולטימדיה, מצלמת רוורס, חישוקי "18, חימום מושבים קדמיים, בקרת אקלים דיגיטלית, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, 7 כריות אוויר ובקרת שיוט רגילה. רמת הגימור הבאה "Executive" המכוונת כבר ללקוחות פרטיים, מוסיפה בתמורה ל-5,000 שקלים נוספים גם כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד והתרעה על תנועה חוצה מאחור. את סעיף הבטיחות חותמת המכונית עם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האמריקאי של NHTSA. מעבר לכך, המושבים עצמם נוחים ונעימים למגע וברמות הגימור הגבוהות יותר תמצאו גם אופציות לגג זכוכית פנורמי, מושבים משולבים עור סינטטי ואפילו אופציה לעור מלא ומושב נהג חשמלי. בסעיף התלונות: אין פתחי מיזוג אחוריים באף רמת גימור ואין בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, משום שלטענת היבואן היצרן טרם מציע אחת כזאת בדגם.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022

על הכביש

כחלק ממעבר ליבוא הרכב בתקינה אמריקאית, מנוע הטורבו 1.5 ליטר מפיק כיום 152 כ"ס (11 כ"ס פחות מבעבר), המומנט עומד על 24.4 קג"מ, והתאוצה התארכה מעט ל-10.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. למנוע שודכה תיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה עם 8 יחסי העברה ולאחר תקופת היעדרות ארוכה מהשוק, יוצע הדגם שוב גם בגרסת 4X4. כשיוצאים לדרך, מתגלה האקליפס כמכונית שקטה וזריזה ויאמר לזכותה של תיבת ההילוכים הרציפה, שהיא בהחלט מצליחה להידמות לתיבה פלנטרית, אין תחושה של נסיעה על הילוך אחד וגם תחת מאמץ לא שומעים את המנוע כמעט מרעיש בתא הנוסעים. למרות כיול נוקשה יחסית של מערכת המתלים החדשה, מדובר במכונית שלרוב מספקת נוחות נסיעה גבוהה ורק רעשי רוח נשמעו במכונית החל ממהירות של 120 קמ"ש. בסעיף הדלק, מסתפקת המכונית בציון בינוני עם צריכת דלק שנעה במבחן סביב ה-11 ק"מ לליטר בממוצע, כאשר רוב הנסיעות בוצעו בנהיגה בין עירונית אך באופן מאומץ יחסית. מ ישמרבית נסיעותיו מתבצע בתוך העיר, צפוי לנתון פחות מרשים.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022

החל מ-154,900 שקל

הגרסה המחודשת של מיצובישי אקליפס קרוס ללא ספק מציעה התקדמות מול הדגם היוצא, נאה יותר למראה, נוחה ושקטה יותר לנסיעה וכוללת גם את מוניטין האמינות היפנית שמתלווה לדגם ומוערך בקרב הלקוחות בארץ. בסעיף התורפה רמת הגימור הבסיסית המכוונת לציי רכב די ערומה מאבזור ובעידן הנוכחי היינו מצפים גם למכונית מעט יותר חסכונית בדלק. בינתיים זוכה הדגם לפתיחה מוצלחת בארץ, כאשר מאז התחלת השיווק של הדגם המחודש בנובמבר האחרון הוזמנו כבר כ-1,000 מכוניות לדברי היבואן, נתון הגבוה מסך מכירות הדגם בכל שנת 2021.

עוד ממבחני דרכים