מי פנוי באלנבי? קיה נירו פלוס החדשה במבחן

בשעה שהדור השני של קיה נירו מתעכב ושיווקו בארץ נדחה שוב ושוב, נחתה כאן הנירו פלוס, גרסה מרווחת ושימושית יותר של הנירו היוצאת, שפותחה במקור עבור שוק המוניות אך בארץ מיועדת גם ללקוחות פרטיים. מה יש לה לחדש? יצאנו לבדוק

ששי כהן 03 באוק, 2022
קיה נירו פלוס

הדור הראשון של קיה נירו הושק בארץ לפני 6 שנים, היה החלוץ בקטגוריית הקרוסאוברים ההיברידיים והיה גם לאחד הקרוסאוברים הקומפקטיים הנמכרים ביותר בארץ בשנים האחרונות. לפני קרוב לשנה, נחשף בעולם הדור השני של הנירו, שאמור היה להמשיך את הצלחת הדגם בארץ, אך ביקוש גבוה בחו"ל, משבר השבבים והקורונה ועוד שלל בעיות, גרמו למספר עיכובים בהגעתו לארץ, כאשר התאריך הנוכחי עומד על ינואר 2023 (לא סופי עדיין…). בינתיים, והאמת שדי בהפתעה, כדי למלא את החלל שנוצר אצל היבואנית, החל בחודש החולף שיווקה של גרסה חדשה של הנירו, העונה לשם "נירו פלוס". מדובר בדגם שהוצג בשוק הקוריאני כרכב המיועד לשירותי נסיעה כמו מוניות, ובארץ פונה גם ללקוחות פרטיים. למרות שמדובר ברכב שפותח על בסיס הדור היוצא של הנירו, העיצוב דווקא שונה.

קרוסאובר, מיניוואן או בכלל מונית?

אחת הבעיות המרכזיות של הנירו היוצאת הגיעה מסעיף גובה המכונית שלא ממש היתה גבוהה וקצת היה קשה לשכנע שמדובר בג'יפון. את זה פתרה היבואנית בזמנו ובהצלחה גדולה עם קמפיין שיווקי ראשון לדגם שכלל את הסלוגן "I'm Niro, I'm Crossover" ובכך גרם לאנשים להאמין שמדובר בג'יפון אופנתי. דווקא כעת, כאשר הנירו פלוס זוכה למרכב הגבוה ב-8 ס"מ מהנירו המוכרת, היא דווקא נראית פחות ג'יפון והמרכב המחודש שלה בעל הגג הגבוה מציע מראה בסגנון מיניוואן קומפקטי ודורש הסתגלות קלה, בעיקר בחלק האחורי. אז מלכת היופי היא לא, אך עם חזית הדומה להפליא לגרסת הנירו החשמלית היוצאת, היא עדיין מכונית נאה. המידות משפחתיות קומפקטיות עם 4.38 מטרים לאורך, 1.8 מטר לרוחב וגובה של 1.63 מטר, ובגרסת הפלאג אין שנבחנת כאן, נפח תא המטען עומד על 367 ליטר.


תא נוסעים

כשמתיישבים ברכב מגלים את אותה סביבת נהג מוכרת של הדור היוצא של הנירו בשינויים קלים. העיצוב עדיין נאה אם כי סימני הגיל כבר מתחילים להיראות, והשינוי המשמעותי כולל מעבר למולטימדיה עם מסך מגע גדול יותר "10.5, הכולל גם קישוריות לסמארטפונים כולל אפילו אלחוטית שזה די מרשים. בשעה שלאחרונה בחנו כל מיני ג'יפונים סיניים בעלי מסכים ענקיים וברוב המקרים לא ממש ידידותיים למשתמש או מספיק איכותיים, אני חייב לציין שהמולטימדיה כאן היא איכותית, דוברת עברית וקלה לתפעול ללא צורך בלימוד ארוך של המערכת. כנ"ל גם לגבי הנדסת האנוש הטובה, שמאפשרת כמעט לכל אחד להתמצא די בקלות בתפעול מערכות הרכב הבסיסיות ואת אלו משלימים איכות חומרים והרכבה משביעי רצון.

קיה נירו פלוס

מעבר לכך, עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, מדובר במכונית משפחתית מרווחת למדי, כאשר תוספת הגג הגבוה יותר, תורמת למרחב משופר משמעותית ליושבים בספסל האחורי, ואלו נהנים גם מפתחי מיזוג אחוריים, שמשות אחוריות מושחרות שמסננות את קרינת השמש, וידיות אחיזה לכניסה ויציאה נוחים יותר מהרכב (בכל זאת פותחה כדגם לשוק המוניות…). הדגם משווק בארץ ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית "LX" תקבלו חישוקי גלגלים "17, תאורה אחורית מסוג LED, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, מצלמת רוורס ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר "EX" המכוונת ללקוחות פרטיים, כוללת גם מושבים עם ריפוד משולב בד ועור, חיישן גשם, מראה פנימית מתכהה ועוד כמה דברים קטנים, ודורשת תוספת מלאכותית של 90 שקל בלבד.

קיה נירו פלוס

שיפור משמעותי במרחב בספסל האחורי

66 ק"מ לליטר? 

אחת התלונות המובילות לדגמי פלאג-אין הייבריד (PHEV) נוגעת לצריכת הדלק בפועל השונה משמעותית מנתוני היצרן המדווחים ודי דמיוניים, במקרה הזה של הנירו – כ-66 ק"מ לליטר בממוצע. אז דבר ראשון, ניתן להגיע לנתון כזה, אך רק עם הק"מ היומי שלכם נמוך במיוחד. הדגם מצויד באותה יחידת כח מוכרת של הדגם היוצא, הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. אל אלו מצטרפת סוללת 8.9 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה עד 49 ק"מ שאצלנו תורגם ל-45 ק"מ במציאות על חשמל בלבד. מי שינהג עוד כמה ק"מ נוספים ביום, אכן עשוי להגיע לנתוני היצרן השאפתניים, ובכלל עד 100 ק"מ נסיעה ביום, כנראה תגיעו לנתונים מאוד מרשימים, כל עוד ותזכרו להטעין לחבר את הרכב לשקע  מדי ערב. (מספיק שקע כח ביתי רגיל – אין צורך בעמדת טעינה). במקרה שלנו, שנסענו עוד הרבה מעבר ל-100 ק"מ ביום, הידרדרה צריכת הדלק ל-22.7 ק"מ לליטר בממוצע. מעבר לכך, מדובר באותה נירו מוכרת, שמציעה נהיגה איכותית, שקטה ומפנקת, עם ביצועים ממוצעים לרכב משפחתי (10.8 שניות ל-100 קמ"ש) ומהירות מרבית של 154 קמ"ש. אחיזת הכביש שלה גבוהה, אך נוחות הנסיעה מעט קשיחה.

קיה נירו פלוס

שווה את הכסף?

קיה נירו פלוס מציעה את אותן איכויות מוכרות וטובות של הדגם היוצא, ומשדרגת אותם עם תא נוסעים מרווח ושימושי יותר (בעיקר ליושבים מאחור), על-חשבון פגיעה קלה בעיצוב החיצוני של הרכב. גרסת הפלאג-אין שנבחנת כאן (הדגם מוצע גם בגרסה היברידית רגילה ו-100% חשמלית), מציעה גם טעימה מהעולם החשמלי למשך 40 ומשהו ק"מ ואחריהם תנהגו במצב היברידי שמתורגם לצריכת דלק נמוכה במיוחד. נקודת התורפה העיקרית של הדגם מגיעה בשורת המחיר: 172,900 שקל, הגבוהים אפילו בכמה מאות שקלים ממובילת הקטגוריה כיום בארץ MG-EHS, ומכיוון שהדגם מבוסס על הדור היוצא ולא החדש, היינו מצפים לתג מחיר נמוך יותר, ולא רוצים לחשוב מה יהיה מחירה של הנירו החדשה שתגיע בחודשים הקרובים (אך תשווק לצידו של הנירו פלוס שישאר איתנו). בשבוע החולף נחתם הסכם סחר חופשי בין ישראל לדרום קוריאה, העתיד עד סוף השנה לכלול ביטול מכס של 8% שמוטל על דגמים המיוצרים בדרום קוריאה. בהנחה שהיבואן יגלגל אלינו את ההנחה הצפויה (וכך בהחלט אנו מצפים), עתידה הנירו פלוס לשאת תג מחיר תחרותי יותר, שיהפוך אותה לעסקה הרבה יותר משתלמת.

עוד ממבחני דרכים