מכתיבה כללים חדשים? אופל מוקה חשמלית במבחן דרכים

הג'יפון החדש והאופנתי של אופל מושך הרבה מבטים על הכביש ומספק בגרסה החשמלית שלו נסיעה מפנקת, ביצועים נאים וטווח נסיעה של מעט יותר מ-300 ק"מ, אך מחיר גבוה מהמקובל עשוי להשאיר אותו כשחקן פחות משמעותי בשוק הצמא לרכבי פנאי חשמליים.

ששי כהן 09 בפבר, 2022
אופל מוקה חשמלית

"אם פעם אנשים היו נכנסים לאולם התצוגה של אופל כדי לחפש אחר דיל טוב, היום הם נכנסים כי הם חושקים באופל", כך הצהיר דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי לפני כחודשיים, כאשר הושק בארץ הדור השני של המוקה. והאמת, לפי העניין שיצרה על הכביש המוקה החשמלית בה נהגתי בימים האחרונים, נדמה שהדגמים החדשים של אופל בהחלט בכיוון. מצד שני, במחיר של 159,000 שקל לדגם החשמלי, כנראה דיל טוב הלקוחות לא ממש ימצאו באולם התצוגה, אבל כנראה שכדי להיות אופנתי, ייחודי ומסובב ראשים, כנראה צריך גם להשקיע יותר כסף.

אופל מוקה דור 2

הדור השני של המוקה חזר לשוק בסוף השנה החולפת ומחליף את הדור הקודם ששווק כאן ונעדר מהשוק המקומי ב-3 שנים האחרונות עד להצגת הדור החדש. הדגם משווק כיום בארץ בגרסאות בנזין וחשמלי, כאשר את האחרון לקחנו הפעם למבחן. מפגש במציאות עם המוקה e החדשה, חושף גי'פון קומפקטי יפה תואר, אשר משווק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה, הכוללת גם מרכב עם צביעה דו-גוונית מרהיבה, הכוללת באופן נדיר גם צביעה שונה למכסה תא המנוע המוסיפה למראה הקרבי. תוסיפו לזה חישוקי גלגלים "18 בעיצוב מרשים, חזית בשפת העיצוב החדשה VIZOR של היצרן הכוללת משטח שחור מבריק המחבר בין צמד יחידות התאורה הראשיות (מסוג מטריקס LED בגרסה החשמלית), תאורת LED מלאה עם חתימת אור ייחודית, מרכב שרירי וצבע ירוק נועז של רכב המבחן, וקיבלתם רכב שייצר הרבה עניין על הכביש ושלל שאלות שהופנו אלי בימי המבחן.

אופל מוקה חשמלית

תא נוסעים

המוקה משתייך לקטגוריית ה-B-SUV של הג'יפונים הקומפקטיים ועם 4.15 מטר לאורך, 1.79 מטר לרוחב הוא מציע ממדים מקובלים לקטגוריה, ועשוי להתאים גם למשפחות צעירות עם מקסימום צמד ילדים מאחור. עם 1.53 מטר לגובה, הוא אינו נחשב לאחד הגבוהים בקטגוריה, אך בהחלט מספק תנוחת ישיבה גבוהה ביחס לרכב משפחתי רגיל. המרווח לנוסעים מלפנים מצוין, אך עם בסיס גלגלים של 256 ס"מ, המרחב מאחור מעט מצומצם ועשוי להתאים לזוג מבוגרים ולא מעבר. בסעיף השימושיות מציע הרכב תא מטען קומפקטי בנפח 310 ליטר ואין גלגל רזרבי, אך בחלל הנוסעים ישנם שלל תאי אחסון כולל תא כפפות ענק במיוחד היכול לאכלס בקלות גם בקבוק שתיה בנפח 1.5 ליטר. האבזור בגרסה החשמלית עשיר כסטנדרט וכולל גם כניסה והנעה ללא מפתח (כולל כניסה חכמה לרכב המזהה את הנהג ופותחת/ נועלת את הדלתות אוטומטית כאשר מתקרבים/ מתרחקים מהרכב), לוח מחוונים דיגיטלי "12, מולטימדיה עם מסך מגע "10 נוחה מאוד לתפעול, הכוללת גם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, חיבורי USB מלפנים ומאחור, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, חימום הגה ומושבים קדמיים, ריפוד מושבים משולב ריפוד דמוי עור,  בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה,  ועוד. מעבר לכך, צמד המסכים הדיגיטליים הגדולים מספקים אווירה טכנולוגית ושילוב דיפוני הבד בדלתות תורם לאווירה חמימה ונעימה יותר.

אופל מוקה חשמלית

בטיחות 

המוקה מוצעת עם חבילת בטיחות רחבה הכוללת: מערכת בלימת חירום אקטיבית הכוללת גם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירת נתיב הנסיעה, התרעה על רכב בשטח המת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת יכולת עצירה מלאה וזינוק מעמידה, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בהתאם לבקרת השיוט או למגביל המהירות, החלפת אורות אוטומטית, מערכת לסיוע בחניה אוטומטית במקביל ובניצב, חיישני חניה היקפיים, 6 כריות אוויר ועוד. במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap זכתה המכונית ב-4 כוכבים בריסוק.

אופל מוקה חשמלית

מפנקת

על הכביש, מספקת המוקה החשמלית חווית נהיגה שקטה ומפנקת ומדובר לטעמי באחד הקרוסאוברים החשמליים היותר נוחים שקיימים כעת בשוק. המוקה e מצוידת במערכת מתלים המכויילת על הצד הרך יותר ומתמודדת היטב עם האספלט הישראלי המצוי, גם כאשר הכביש מלא בשיבושים. בכלל, הדגם מכוון יותר לנוחות נסיעה גבוהה ופחות לביצועים ספורטיביים, אבל ממש לא מדובר בג'יפון פראייר, וסביר שהוא ישאיר ברמזור הרחק מאחור את מרבית הקרוסאוברים מונעי הבנזין. המנוע החשמלי אמנם צנוע יחסית בהספק עם 136 כ"ס, אך עם מומנט נדיב של 27.5 קג"מ, המוקה מאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות בקלות ובשקט מופתי, יוצא לעקיפות זריזות ובטוחות ובכל רגע מוצע לנהג מספיק כח זמין. המהירות המרבית שלו הוגבלה ל-150 קמ"ש כדי לשמור על טווח נסיעה אופטימלי (וזה בהחלט מספיק לנהיגה בישראל), אך לנהיגה מהירה בעלת אופי ספורטיבי בכבישים הרריים מפותלים הוא לא באמת מיועד. יחד עם סוללה בקיבולת 50 קוט"ש, הוא מבטיח לפי היצרן טווח נסיעה של 338 ק"מ, שתורגמו במבחן לקרוב לנתון שקרוב מאוד לנתוני היצרן אך בתנאים לא מאומצים. את הסוללה ניתן לטעון גם בעמדות טעינה מהירות, שלפי היצרן אמורות לספק קצב טעינה של 100 ק"מ ב-10 דקות בלבד, שתורגמו לתוספת של 86 ק"מ ב-10 דקות במבחן שלנו. טעינה מלאה רגילה דרך עמדת טעינה ביתית תהיה סביב ה-5 שעות.

אופל מוקה חשמלית

Less normal more Mokka

אופל מוקה e מצטרף לשוק הקרוסאוברים החשמליים שזוכה בחודשים האחרונים לתנופה אדירה במכירות, ולזכותו הופעה סטייליסטית ומסובבת מבטים, נוחות נסיעה מצוינת, ביצועים נאים ורמת גימור עשירה, המלווים באחריות מלאה של 4 שנים או עד 120,000 ק"מ, ו-8 שנים לסוללה או עד 160,000 ק"מ. כשמגיעים לשורת המחיר: 159,000 שקל, מתברג המוקה החשמלי בצמרת טבלת המחירים של הקרוסאוברים הקומפקטיים החשמליים ועם תג מחיר כזה הוא ככל הנראה לא יצטרף לחגיגת המכירות של הדגמים הזולים יותר בשוק. היבואן מצפה למכור כ-1,200 מדגמי המוקה בשנה הנוכחית, נתון שנראה לנו מעט אופטימי, וסביר להניח שאם אכן יתקרב ליעד הזה, זה יהיה בזכות דגמי הבנזין הזולים יותר שמוצעים מ-133,000 שקל.

עוד ממבחני דרכים