מסובבת מבטים: אורה פאנקי קאט במבחן דרכים

החשמלית האחרונה שנחתה כאן מסין היא משפחתית האצ'בק שגבוהה דווקא מלא מעט ג'יפונים, נהנית מעיצוב מדליק, בטיחות מרשימה וטווח נסיעה עד 420 ק"מ, אך זקוקה לעוד פרט אחד חשוב כדי להצליח: ליטוש המחיר.

ששי כהן 16 בפבר, 2023
אורה פאנקי קאט

צילומים: רונן טופלברג

אורה פאנקי קאט היא המצטרפת הטריה בשוק הרכב שמגיעה אלינו מסין (מותג הרכב ה-17 כבר אבל מי סופר), ומגיעה לארץ ע"י כלמוביל (יבואנית יונדאי, מיצובישי, מרצדס וג'נסיס) עם פוטנציאל להוות מנוע צמיחה של אחד מיבואני הרכב המובילים בישראל. מדובר באחת מ-6 חטיבות הרכב החדשות של יצרנית הרכב הסינית דונגפנג, המתמחה בפיתוח מכוניות חשמליות עם עיצוב סטייל רטרו. מה כבר יש לה לחדש בשוק הרכב הישראלי? יצאנו למבחן.


לפאנקי קאט עיצוב מדליק בסגנון רטרו, ורבים רואים בה את הגרסה הסינית לחיפושית החדשה (שכבר מזמן לא חדשה…) וללא ספק מדובר ברכב עמוס סטייל שגרר הרבה מבטים ושאלות על הכביש. אמנם לא כולם התחברו למראה החיצוני ורבים זיהו אותו כרכב שמתאים בעיקר לנשים, אך עם מגוון צבעים מיוחדים ולא פחות מ-28 שילובי צבע להתאמה אישית, מדובר ללא ספק ברכב אופנתי. המידות מקובלות לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות עם אורך של 4.23 מטרים ורוחב של 1.82 מטר, אך עם נתון גובה של 1.6 מטר, מדובר במכונית שגבוהה למשל מג'ילי גיאומטרי C למרות שהיא לא מקוטלגת כג'יפון. בסעיף השלילה, היא מסתפקת בתא מטען קטן מהמקובל בנפח 228 ליטר בלבד, המקביל יותר לקטגוריית המיני.

תא הנוסעים של הפאנקי כבר שגרתי יותר למראה, אך כולל 6 גרסאות עיצוב לתא הנוסעים (6 שילובי צבעים ליתר דיוק) שמקפיצים את המראה הקודר משהו של רכב המבחן שסופק לי (הצבע האפור הכהה שלט) ומעניקים הרבה חיים ואפילו תחושת פרימיום לתא הנוסעים בשילובי הצבעים המיוחדים. איכות החומרים טובה וגם איכות ההרכבה מרשימה לטובה ולמעט החלון האחורי הקטן, שדה הראייה לצדדים בהחלט טוב. גם תנוחת הישיבה גבוהה וקל להיכנס ולצאת מהרכב. עם בסיס גלגלים של 265 ס"מ ורצפה אחורית שטוחה, מדובר גם במכונית מרווחת לחמישה נוסעים ביחס למקובל בקטגוריה. מעבר לכך, תפגשו לוח מחוונים דיגיטלי ״10.25 ומסך מולטימדיה מרכזי ״10.25 הכולל גם מגוון פקודות קוליות (שלעתים התקשו להבין מה אנחנו רוצים), ומאוד אהבתי את המתגים הפיזים של בקרת האקלים שעוזרים לתפעול זריז תוך כדי נסיעה במקום להתעסק במסך המגע.

אורה פאנקי קאט

מפנקת

האבזור נדיב וכולל כסטנדרט ריפודי עור מלאכותי למושבים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת גם גג שמש חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חימום ואיוורור למושבים, מערכת עיסוי ועוד, ובקרוב גם צפויה להצטרף אפליקציה טלפונית שתציע שליטה חלקית על תפעול הרכב. בצד השלילה, מערכת השמע בסיסית למדי, מעבר בחוגת ההילוכים בין ההילוך הנבחר דורשת המתנה של שניה-שתיים בין "דרייב" למשל ל-"רוורס" וידית האיתות ברכב דרשה התעסקות מיותרת בכיבוי האיתות (נדרשת נגיעה עדינה בלבד שדי קשה לתפעול).

אורה פאנקי קאט בישראל

תא נוסעים באווירת פרימיום (לא תא הנוסעים של הדגם הנבחן)

בטיחות

אבזור הבטיחות כולל 23 מערכות בטיחות מתקדמות והרכב זכה לאחרונה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי ותואר המכוניות הבטוחה ביותר בקטגורית הקומפקטיות, עדות גדולה להתקדמות הענקית שעשו חלק מיצרני הרכב הסיניים בשנים האחרונות.

על הכביש

הגרסה הנבחנת "PRO 400+" מצוידת בסוללה הגדולה יותר בקיבולת של 63 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 420 ק"מ לפי נתוני היצרן. על הכביש, מספק המנוע החשמלי המפיק 171 כ"ס ביצועים זריזים עם תאוצה מ-0-100 קמ"ש ב-8.3 שניות, ולמרות שלא מדובר דווקא באחת החשמליות המהירות בשוק, הביצועים בהחלט מספיקים ומספקים ובוודאי לכל מי שעוברת ממשפחתית בנזין שגרתית. אל אלו מצטרפים גם נסיעה שקטה במיוחד ונטולת ויברציות ונוחות נסיעה שלרוב תהיה טובה למדי, לצד אחיזת כביש גבוהה. את המבחן סיימתי עם נתון של 377 ק"מ טווח נסיעה במציאות, אך עם מרכיב גבוה למדי של נסיעות בין עירוניות שפחות ידידותיות לצריכת חשמל, וסביר להניח שמי שינהג במצב "ECO" ומרבית נסיעותיו בתוך העיר, יכול לשפר מעט את הנתון.

אורה פאנקי קאט

לסיכום:

אורה פאנקי קאט היא תוספת מרעננת לשוק החשמליות בו מרבית המכוניות הולכות ונהיות דומות מדי אחת לשניה, ולזכותה עיצוב ייחודי, מדליק ומסובב ראשים. תא הנוסעים שלה מרווח ומאובזר למדי ומדובר כאמור במכונית בטיחותית ביותר, וגם יחידת הכח שלה מציעה ביצועים טובים המשולבים בטווח נסיעה מרשים. בסעיף השלילה, תא המטען שלה קטן מדי, הרכב זקוק לליטושים שונים בתפעול המולטימדיה וחלק ממערכות הרכב וגם מחיר המחירון שלה גבוה מדי ועומד על 171,900 שקל לגרסה הנבחנת והמאובזרת היטב, או החל מ-144,900 שקל לגרסת הטווח הקצר יותר ברמת גימור בסיסית. נכון לעכשיו מוצע הרכב במחירי השקה של 137,900 שקל לגרסת הכניסה או 164,900 שקל לגרסה הנבחנת כאן, ולדעתי במחירים אלו היא הופכת לרלוונטית יותר בשוק ועשויה להצליח יותר.

עוד ממבחני דרכים