מעל 1,000 ק"מ ללא טעינה: מרצדס ויז'ן EQXX השלימה נסיעת מבחן ראשונה

ה-VISION EQXX החשמלית של מרצדס ביצעה נסיעת מבחן על כבישי אירופה – מגרמניה, דרך האלפים הצרפתים וצפון איטליה, עד לעיר קאסיס שבצרפת – ובכך השלימה מעל 1,000 ק"מ מבלי לסיים סוללה טעונה אחת בלבד.

ששי כהן 14 באפר, 2022
מרצדס ויז'ן EQXX

3 חודשים לאחר שחשפה מרצדס את ה- ויז'ן EQXX, מכונית הקונספט שמדגימה את העתיד החשמלי כפי שרואה אותו מרצדס, מדווחת החברה על השלמת נסיעת מבחן ראשונה לדגם על כבישי אירופה, בהם הציג הדגם יעילות אנרגטית הטובה ביותר עד כה במרצדס, עם יותר מ-1,000 ק"מ שביצעה המכונית במסלול הנסיעה שחצה מספר מדינות, כאשר בתום המסלול נשארו 15 אחוז טעינה לסוללה המקורית, איתם ניתן היה לנסוע כ-140 ק"מ נוספים. בסה"כ מציגה המכונית יעילות אנרגטית מדהימה כאשר הצריכה הממוצעת של הסוללה הייתה כ-8.7 קוט"ש ל-100 ק"מ בלבד.


מסלול הנסיעה על המכונית החל במפעל מרצדס בגרמניה, המשיך לכיוון מילאנו איטליה, ובהמשך גיע לסיומו לאחר 1,008 ק"מ בצרפת. כל המסע אגב נמשך רק 12 שעות ו-2 דקות, במהלכם עצר הרכב למנוחה רק ל-30 דקות. המהירות הממוצעת במסלול עמדה על 87.4 קמ"ש והמהירות המרבית בכבישים המהירים הגיעה ל-140 קמ"ש.

ה-EQXX קונספט הינה מכונית סדאן בתצורת קופה 4 דלתות, המציעה עיצוב אלגנטי וספורטיבי במיוחד, ונהנית מיעילות אווירודינמית הטובה ביותר כיום בשוק הרכב, עם מקדם גרר שהופחת ל-0.17cd בלבד, ושובר למעשה את השיא הנוכחי של היצרן במכונית סדרתית עם מרצדס EQS שמציעה מקדם גרר של 0.2, אשר יחד עם סוללה בקיבולת של 100 קוט"ש הקטנה יותר משל מכונית הדגל הנוכחית EQS, מציע טווח נסיעה שחוצה את רף ה-1,000 ק"מ, מה שלדעת היצרן עושה סוף לחרדת טווח הנסיעה שמלווה רוכשי מכוניות חשמליות רבות. הדור החדש של הסוללות גם קטן יותר ב-50% ונהנה ממשקל נמוך יותר ב-30% לעומת הסוללה שמאוכלסת כיום ב-EQS. בחברה מציינים גם שקירור הסוללות הפך להיות אוויר במקום נוזל, מה שמקטין את הצורך בשימוש מערכות מורכבות ותופסות מקום. בעזרת פאנלים סולאריים דקיקים הממוקמים על גג הרכב החשמלי, יוכלו בעלי המכונית ליהנות מתוספת של 25 ק"מ נהיגה מדי יום. בפיתוח המכונית נעשה אגב דגש על יעילות אנרגטית, הבאה על חשבון ביצועים ספורטיביים, והמנוע החשמלי מסתפק בהספק של 201 כ"ס, צריכת האנרגיה שלו עומדת על פחות מ-10 kWh לכל 100 ק"מ והוא מציג נצילות גבוהה של 95% מהסוללה שמועברת לשימוש הגלגלים.

 

ה-VISION EQXX המרהיבה לא אמורה להגיע לייצור, אך הטכנולוגיה החדשנית של ה-VISION EQXX תבוא לידי שימוש בסדרות רכבים נוספות של מרצדס.

עוד מחדשות רכב