מערכת מולטימדיה לרכב

מערכת המולטימדיה לרכב היא הדבר הכי חם כיום בתחום אבזור המכונית. מה צריך לדעת לפני שרוכשים אחת כזאת? ( מדור פרסומי )

ששי כהן 28 בדצמ, 2014
מערכת מולטימדיה לרכב

למה להשקיע בזה?
הרכב שלנו הוא אחד מהפריטים החשובים ביותר בחיים שלנו. אם נרצה ואם לא, אם נייחס לו חשיבות ואם לא – אנחנו מבלים בתוכו המון זמן. אדם בישראל מבלה בממוצע בין שעה לשעתיים ביום ברכב. אם נרחיב קצת את המחשבה הזאת, נבין שאנחנו מבלים פה יותר מעשר שעות בממוצע בשבוע, שזה יותר מיממה שלמה בחודש. אם תחשבו על ממוצע שנתי – הישראלי הממוצע מבלה בין שבועיים לשלושה ברכב שלו. הנקודה אליה אנחנו מנסים להגיע היא פשוטה – במרחב קטן וצפוף שבו אנחנו מבלים כל כך הרבה זמן צריך להשקיע. צריך להשקיע בבחירה שלו ובקנייה שלו, צריך להשקיע בטיפול בו, צריך להשקיע בניקיון שלו וצריך להשקיע גם באבזור שלו. לאלה מאתנו שפוטרים כלאחר יד את הצורך במערכת מולטימדיה איכותית לרכב, חשבו על זה כך – אם הייתם מתכננים דירה או משרד בהם הייתם צריכים לבלות שלושה שבועות שלמים כל שנה, לא הייתם משקיעים במערכת בידור איכותית? כנראה שכן.


הרבה יותר מרדיו
וזה בדיוק מה שמערכות המולטימדיה לרכב המודרניות מציעות. מערכת בידור מלאה ושלמה, שחשובות בשביל הרוגע וההנאה שלכם מהנסיעה כמו גם לביטחון האישי שלכם. מערכת המולטימדיה היא כבר מזמן לא רדיו מרופט שמכוון על רשת ג', עם כניסה לדיסק ובמקרה הטוב כניסה ל-aux. אנחנו מדברים היום על מערכות שליטה מלאה של הנהג – כולל התקני Bluetooth לדיבורית כך שלא תצטרכו לדבר ברמקול הטלפון בזמן הנסיעה, התאמה מלאה לטלפונים החדשים ביותר בשוק – מ-iPhone 6 ועד טלפוני האנדרואיד החדשים ביותר של כל המותגים. רוב המערכות המתקדמות מציעות גם סנכרון עם מצלמות רוורס לחנייה נוחה ועוד עשרות אפשרויות ופונקציות שיקלו על הנסיעה שלכם וישדרגו אותה פי כמה. רק דמיינו נסיעה משפחתית לאילת שבה המערכת הרכבית עצמה, בשילוב אופציונאלי עם מסכי מושבים במושב האחורי, משאירה את הילדים עסוקים ושקטים. עצם המחשבה הזו, בשבילנו, מספיקה בשביל להשתכנע.
מה לחפש?
כאמור, יש מגוון עצום של מערכות מולטימדיה לרכב בשוק. הקשת הרחבה של יצרנים, סוגים ומחירים יכולה לבלבל כל צרכן, לא כל שכן את הצרכן שלא מבין בתחום כלל. בגדול, כדאי לחפש כמה פונקציות מומלצות לכל מערכת מולטימדיה לפני שבוחרים אחת:
– מסך ואפשרות לראות סרטים – מדובר בדרישה הבסיסית ביותר מהמערכות המתקדמות.
– סנכרון Bluetooth – מהסיבות שהוזכרו קודם. מדובר ביותר מנוחות, חיבור שכזה כיום הוא הכרח בטיחותי.
– כניסת USB – לא תאמינו עד כמה הדרישה הבסיסית הזאת משמעותית, במקום להסתבך עם דיסקים וכבלים.
– שליטה בסמארטפון או בטאבלט – כאמור, מדובר ביותר מנוחות.
– חיבור למצלמת רוורס – זהו תנאי הכרחי לכל מערכת. מאחר וגם כך קיים לכם מסך מול העיניים, זו תהיה איוולות שלא לחבר אותו למצלמת הרוורס.
כמה זה יעלה ואיפה כדאי לקנות?
מעבר לכך – המערכות נבדלות זו מזו ביצרן ובפונקציות נוספות. כדאי לכם לבדוק טוב אם אתם באמת צריכים את כל מה שהמערכת מציעה לפני שאתם קונים אותה, אם לא – אתם יכולים להסתפק במערכת זולה יותר. בכל מקרה, ודאו שההתקנה של המערכת כלולה במחיר שמציעים לכם, אחרת הקנייה הופכת ליקרה יותר ללא צורך. קבלו את ההצעה השלמה הזולה ביותר, ותתחדשו.
* הידיעה הינה תוכן שיווקי ממומן