מקבלים סוזוקי צמודה מהעבודה? בקרוב תשלמו עליה מס גבוה יותר

רשות המסים מבטלת את ההכרה בדגמים ההיברידיים של סוזוקי ומקבלי רכב צמוד ממקום העבודה לא יזכו החל מה-1 בינואר 2024 להטבת שווי שימוש מופחת המוענקת לדגמים היברידיים.

ששי כהן 03 באפר, 2023
סוזוקי סוויפט היברידית 2021

יבואנית סוזוקי מתגאה מזה כמה שנים שמרבית דגמיה משווקים בארץ בגרסאות היברידיות חסכוניות וידידותיות לסביבה, נתון שגרר בזמנו וויכוח משום שהחברה משווקת את הדגמים כהיברידיים למרות שהם עושים שימוש במערכת היברידית קלה (Mild Hybrid) אשר נועדה בעיקר לצמצם קלות את פליטת המזהמים ולא מסייעת משמעותית גם לחיסכון בדלק כפי שמציעים דגמים היברידיים אמיתיים.


בהודעה שמפרסמת הבוקר רשות המסים, נמסר שלרשות התברר כי מספר דגמי סוזוקי סווגו כרכב היברידי וזכו להפחתה בשווי השימוש ברכב, למרות שבפועל אינם עומדים בהגדרת "רכב משולב מנוע (hybrid)" ולפיכך אינם זכאים להפחתה בשווי שימוש ברכב. "על מנת לאפשר למעסיקים ולעובדים שהדגמים האמורים הועמדו לרשותם להיערך, הרינו להודיע כי אי-מתן ההפחתה בגין דגמי הרכבים שמפורטים בטבלה המצורפת יוחל מיום 1.1.2024". עד למועד זה החישוב של שווי השימוש לא ישתנה.

ביטול הטבת המס בשווי השימוש החודשי החדש של רשות המסים כולל את דגמי ההייבריד של הסוויפט, האיגניס, הוויטארה, ה-SX4 קרוסאובר וה-S קרוס ומשמעותו ביטול זיכוי של כ- 400 ₪ בשווי השימוש החודשי בתלוש המשכורת למקבלי סוזוקי היברידית צמודה ממקום העבודה.

עוד מחדשות רכב