מקסי-מיני: מדוע הפכה יונדאי i10 להצלחה בשוק המקומי?

מקסימום אוטו במינימום מחיר: הנה 5 סיבות מדוע הפכה יונדאי i10 ללהיט בקטגוריית המיני בארץ (גם כמשומשת) ומדוע הטובות שבמתחרות האירופאיות לא באמת מאיימות עליה בשוק המקומי.

מדור צרכנות 29 באוק, 2018
יונדאי i10

את יונדאי i10 אין צורך באמת להכיר לכם. הדור הנוכחי של מכונית המיני של יונדאי, משווק כאן כבר מ-2014 ונחשב לאחד הוותיקים בקטגוריה, ולמרות שלל דגמים חדשים שהצטרפו לסגמנט הפורח בשנים האחרונות, חלקם אפילו מתיימרים להיות מודרנים ומתקדמים ממנו, ל-i10 יש נוסחת קסם שנחשבת למתכון מוכח להצלחה בשוק המקומי, עם עשרות אלפי עותקים שנמכרו כאן מהדור הנוכחי. הנה 5 סיבות שהפכו אותה לחביבת השוק הישראלי.


  1. מקסימום אוטו

למרות מיתוגה של ה-i10 בקטגוריית המיני, עם 3.67 מטר באורך המכונית, 1.66 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 239 ס"מ, מדובר באחת המכוניות הגדולות ומרווחות בקטגוריה, ובשעה שמרבית המתחרות שלה בארץ מצוידות בארבעה מושבים בלבד, ל-i10 יש 5 מושבים המעניקים לה את  אחד היתרונות הבולטים בקטגוריה. אז נכון שלא מדובר ברכב משפחתי, אבל במידת הצורך גם שלושה ילדים יסתדרו מאחור ללא תלונות מיוחדות. מעבר לכך, מדובר גם במכונית שימושית למדי: עם תא מטען בנפח 252 ליטרים הגדול מהמקובל בקטגוריה, מושב אחורי מתקפל 60:40 ומרכב 5 דלתות שימושי, תוכלו להוביל בה בשעת הצורך גם מטען לא סטנדרטי במידותיו, כשנפח תא המטען עם קיפול המושבים האחוריים צומח ל-1,046 ליטר ודלת חמישית (תא מטען) מאפשרת העמסת מטען חריג בשעת הצורך. אפילו מכונת כביסה !

יעילה וקלה לנהיגה בעיר

2. קלה ונעימה לנהיגה

כניסה לקבינה והתמקמות במושב הנהג, חושפת סביבת נהג ונוסעים נאה ונעימה, עם דשבורד בצביעה דו-גוונית, מושבים נוחים ותומכים ותחושה של הרבה יותר "אוטו" ולא ממש מכונית מיני זולה. מעבר לכך, מדובר גם ברכב גבוה עם תנוחת נהיגה גבוהה מהמקובל, המאפשרת כניסה ויציאה נוחים מהרכב גם לקהל מבוגר שאינו מעוניין ברכב נמוך ועדיין לא רוצה ג'יפון. עד כמה היא גבוהה? עם 1.5 מטר גובה, היא נמוכה בדיוק ב-2 ס"מ מקיה סטוניק, או ב-4 ס"מ מסיאט ארונה, נציגות פופולריות משוק הג'יפונים הקומפקטים.

בכביש העירוני מדובר במכונית זריזה, קלה ומהנה לנהיגה, אשר בשל מידותיה הקומפקטיות, נהנית מיתרונות ברורים בנהיגה בתנועה אורבנית צפופה, כשיותר חניות זמינות לרשותה לנוכח מידותיה הקומפקטיות. אל אלו מצטרפים מערכת המולטימדיה "Connected" המשובחת של כלמוביל (בדגם ה-1.25 ליטר), המצוידת כסטנדרט במצלמת רוורס, רדיו אינטרנטי, ניווט Waze, אפליקציית פנגו ועוד, המנעימים את הנהיגה ותורמים לקלות הנהיגה. מנוע ה-1.25 ליטר שלה המפיק 87 כ"ס, מספק ביצועים נאים שיספקו ללא ספק את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים וגם מחוץ לעיר לא יתקשה לשנע את המכונית בקצב הנסיעה המקובל, יחד עם נסיעה שקטה ובידוד רעשים מוצלח, כשבסעיף הבטיחות נרשמים 6 כריות אוויר, מערכת הבטיחות מובילאיי וציון של 4 כוכבים בריסוק.

תא נוסעים נעים לשהייה, תנוחת הנהיגה גבוהה וקרובה לג'יפון

3. אוטומטית   

עד כמה שהסעיף הזה נראה לכם אולי תמוה, מתוך 13 דגמי מכוניות מיני המשווקים כיום בישראל, רק לשלושה מהם יש כיום תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית (מהסוג הקלאסי, המוכר והנעים לנהיגה), כאשר 9 דגמים מצוידים בגיר רובוטי עם מצמד בודד שדורש הסתגלות בנהיגה, ודגם אחד מצויד בתיבת הילוכים רציפה. יונדאי i10 יחד עם 2 מתחרות קוריאניות נוספות, הן היחידות בארץ המצוידות כיום בגיר האוטומטי הפלנטרי ובאופן לא מפתיע, הן גם הנמכרות ביותר בקטגוריה. הנהג הישראלי חובב גיר אוטומטי ורובם המוחץ של הלקוחות, לא מוכן לוותר על העברות ההילוכים החלקות של התיבה הקלאסית, גם במחיר של צריכת דלק מעט יותר גבוהה (12.8 ק"מ לליטר במשולב במבחן).

4. אמינות

מתחת למכסה המנוע של ה-i10 לא תמצאו מנוע טורבו קטן, תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מתקדמת וכל מיני טכנולוגיות חדשות שעשויות לחסוך לכם כמה אחוזים בצריכת הדלק. מה שכן תמצאו, זו יחידת כח וותיקה ומוכחת שככל הנראה אולי לא תספק לכם עוצמה מתפרצת, אך בהחלט תספק לכם אמינות מושלמת שאולי תוסיף לכם קצת שקט נפשי ופחות הפתעות לא נעימות בביקור במוסכים. אחרי 4 שנות שיווק בישראל ועשרות אלפי עותקים שלה שכבר עלו לכבישים, מדובר ללא ספק באחת ממכוניות המיני האמינות ביותר שנעות כיום על הכביש, וישנם כבר לא מעט מכוניות שחצו את קו ה-200 אלף ק"מ על השעון, לאחר ששרתו כרכבי שירות בכל מיני חברות.

5. סחירות ותמורה למחיר

קהל לקוחות יונדאי i10 בארץ מגוון: החל מצעירים / מבוגרים שבמרבית נסיעותיהם לא תמצאו יותר משני נוסעים, דרך רכב פופולארי ממקומות עבודה המחפשים אחר מקסימום יעילות במינימום כסף ועד למשפחות רבות המחזיקות בו כרכב שני במשפחה כפיתרון לצורך, בעיקר כיד שניה במחיר נמוך ולעיתים רבות עדיין תחת אחריות היצרן. מבדיקה עם מחלקת הטרייד-אין של כלמוביל היבואנית, מספרים בחברה שגם בתור משומשת, הדגמים האוטומטים מבוקשים במיוחד, מכוניות שמורות נמכרות בפועל באחוזים בודדים מתחת למחירון וזמן השהייה שלהן במגרש עד למכירה, נע לרוב סביב שבועיים בלבד. במחיר החל מ-61,900 ₪ לדגם ידני והחל מ-73,900 ₪ לדגם ה-1.25 ליטר אוטומטי הנסקר כאן ונחשב ללהיט האמיתי בארץ, מציעה יונדאי i10 מכונית מיני יעילה עם תמורה גבוהה לכסף, כשלצידה מוניטין מוצלח של אמינות וסחירות, הנחשבים מסורתית למצרך מבוקש כאן.

מעוניינים בהצעה אטרקטיבית ליונדאי i10, כולל אפשרויות טרייד-אין ומימון אטרקטיביים? התקשרו ל-052-4559999 או השאירו כאן למטה פרטים

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם





    עוד ממבחני דרכים