מראה קשוח? סוזוקי S קרוס החדש במבחן דרכים

סוזוקי S CROSS (מחליפו של הקרוסאובר) מתחדש בדור 3 המציע מראה קשוח יותר של ג'יפון ושיפור מפרט הבטיחות, אך מרגיש יותר כמתיחת פנים מקיפה ופחות דור חדש. האם ימשיך להימכר כאן באלפי עותקים מדי שנה?

ששי כהן 03 ביול, 2022
סוזוקי S קרוס החדש

סוזוקי קרוסאובר הינו אחד מרכבי הפנאי הפופולרים בארץ בשנים האחרונות, ומאז שהושק כאן לראשונה הדגם בשנת 2013, נמכרו קרוב ל-40,000 עותקים שלו. בדרך הוא הספיק לעבור מתיחת פנים אחת משמעותית, שהצליחה לשמר אותו עדכני לתקופה נוספת. בסוף 2021 חשפה סוזוקי בעולם דור חדש למכונית, שהגיע בחודש החולף גם לארץ. בניגוד לדור הקודם ששווק בארץ תחת השם "קרוסאובר", הדור החדש מיישר קו עם העולם ומאמץ את השם המקורי שלו " SX4 S-CROSS" ומהווה דור 3 ל-SX4 שהוצג לראשונה בעולם ב-2006. כמו הדור היוצא, גם הדגם החדש מגיע אלינו ממפעל סוזוקי בהונגריה.

עיצוב קשוח

את השינוי העיקרי ב-S CROSS מול הדור היוצא תפגשו בעיצוב החיצוני המחודש: חזית הרכב עוצבה מחדש ומנסה להעניק לדגם מראה קשוח יותר של ג'יפון, מכסה המנוע הפך לגבוה יותר, ובצידי הרכב נרשמים עדכונים קלים יותר הכוללים בעיקר קשתות גלגלים מרובעות ומודגשות. חבל רק שסוזוקי לא עדכנה את עיצוב חישוקי הגלגלים בחדש שיכל בהחלט לתרום להופעה נאה יותר מהצד במקום העיצוב המיושן של החישוק שעבר עם הדגם מהדור היוצא. גם בחלקה האחורי של המכונית נרשם עיצוב חדש ובאופן כללי ה-S-CROSS נראה יותר טוב מהדגם היוצא, אולם לא משהו שיסובב ראשים. מעבר לכך, למרות שהיצרן מדווח על דור חדש, הדגם החדש פותח על אותה שלדה של הדור היוצא ואך מציע מידות זהות לחלוטין עם 4.3 מטרים לאורך, 1.78 מטר לרוחב וגובה של 1.58 מטר, המעניקים תא נוסעים מרווח יחסית לחמישה נוסעים, אך המושב לנוסע האמצעי בשורת המושבים האחורית לא ממש נוח עקב בליטה של משענת היד המרכזית המתקפלת. בסעיף השימושיות, רושם הדגם תא מטען מרווח בנפח 430 ליטר, הכולל גם רצפה כפולה וגלגל רזרבי, וגם בתא הנוסעים תמצאו מספיק תאי אחסון שימושיים.


תא נוסעים

ה-S-CROSS מציע את אותו עיצוב מוכר של תא נוסעים בשינויים קלים, כאשר עיקר השינויים מתרכז בעיצוב חדש לקונסולת המכשירים המרכזית, ותוספת של כמה משטחים בעלי פלסטיק רך למגע ואיכותי יותר המשתלבים בדשבורד. חבל רק שהצבע השולט ממשיך להיות אפור כהה התורם לתחושה מעט פלסטיקית וזולה, ובהחלט היינו שמחים לשילוב צבעים בהיר יותר שיתרום לאווירה נעימה וחמימה יותר בתא הנוסעים. אבזור הדגם נדיב כסטנדרט (רמת גימור GLX) וכולל: מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "7 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי "17, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, חיישני אורות וגשם ועוד, כאשר רמת הגימור הגבוהה יותר GLX-V כוללת בנוסף: מצלמות 360 מעלות, מולטימדיה עם מסך "9 וקישוריות אפל קאר פליי אלחוטית וריפודי עור משולב סינטטי למושבים.

בסעיף התלונות: תאורת הפנים מיושנת, אין עדיין בלם יד חשמלי שדי הופך להיות סטנדרט בקטגוריה ויותר מרגיז היעדר פתחי מיזוג אחוריים. לפחות המזגן יעיל ביותר כמיטב דגמי סוזוקי לאורך השנים.

סוזוקי S קרוס החדש

בטיחות 

בסעיף הבטיחות, רושם הדגם החדש שדרוג של מפרט מערכות הבטיחות המתקדמות, עם התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית משופרת המצטרפים להתרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, 7 כריות אוויר והתרעת ערנות הנהג. הדור היוצא שלו שחולק עימו את אותה שלדה, זכה בעבר לציון מלא של 5 כוכבים. הדגם החדש טרם נבחן.

סוזוקי S קרוס החדש

סוזוקי S קרוס דור 3 ודור 1 (SX4)

על הכביש

מתחת למכסה המנוע, מצויד הדגם החדש באותה יחידת כח מוכרת של הדור היוצא, הכוללת מנוע טורבו 1.4 ליטר 129 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים המגובים ביחידה מיקרו היברידית הכוללת מנוע חשמלי ואלטרנטור המסייעים קלות לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר. הדגם משווק בגרסת הנעה קדמית או כפולה לבחירה, כאשר אנחנו לקחנו את גרסת ההנעה הקדמית למבחן. על הכביש מדובר באותה חווית נהיגה מוכרת של הדור היוצא: הביצועים נאים עם 9.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, עקיפות מתבצעות לרוב בקלילות ובבטיחות וכל עוד לא תנסו לסחוט את דוושת הגז, אז מדובר גם ברכב די שקט. נוחות הנסיעה לרוב טובה, אך נסיעה בכבישים משובשים במיוחד חושפת טיפול קצת פחות מוצלח של מערכת המתלים. מעבר לכך, מדובר ביחידת כח וותיקה שכבר הוכיחה את אמינותה ולא צפויים כאן מחלות ילדות כלשהן. כחלק משדרוג מכסה המנוע לגבוה יותר, מדובר במכונית שקצת יותר קלה כיום לביצוע חניה (הנהג רואה את קצה הרכב) ובתוספת חיישני החניה ההיקפיים, מדובר במכונית קלה לתמרון עירוני במקומות צפופים. בסעיף הדלק, ממשיכה ה-S-CROSS להיות חסכונית ואת המבחן סיימנו עם 14.4 ק"מ לליטר בממוצע, אך לא בתנאים מאומצים.

סוזוקי S קרוס החדש

סוזוקי S קרוס דור 3 ודור 2 (SX-4 קרוסאובר)

תמשיך לככב כאן על הכביש?

סוזוקי S-Cross הוא לא באמת דור חדש לקרוסאובר ולמעשה מדובר במתיחת פנים מקיפה לדור היוצא, הכוללת בעיקר מראה חיצוני קשוח יותר בסגנון של ג'יפון ושדרוג מפרט הבטיחות. בסעיף התורפה, היינו שמחים לשדרוג משמעותי יותר של תא הנוסעים שמתחיל להיראות מיושן וכך גם לאיכות החומרים. בשורה התחתונה, לדגם מוניטין מוצלח בארץ ותדמית של גי'פון קומפקטי, מרווח ושימושי, אמין וחסכוני בדלק, ואני מניח שהוא ימשיך לצבור לקוחות רבים מדי שנה, כאשר רובם משתייכים לקהל המבוגר יותר שביננו. בהנחה שליבואן לא יהיו קשיים באספקה, סביר להניח שהוא ימכור כאן עדיין כמה אלפי יחידות מדי שנה. אגב, המשלוח הראשון שכלל 400 מכוניות, כבר נמכר כולו.

עוד ממבחני דרכים