מרגשת? טויוטה קורולה אקסייט – מבחן דרכים

טויוטה קורולה שמרגשת וסוחטת מבטי הערצה ברחוב? יש חיה כזאת ! גרסת האקסייט (5 דלתות החדשה) מעוררת עניין על הכביש לצד היתרונות המוכרים של הקורולה החדשה. אבל האם זה ישכנע אתכם לוותר על ג'יפון?

ששי כהן 17 במאי, 2019
טויוטה קורולה אקסייט

קצת היסטוריה

גרסאות ה-5 דלתות של הקורולה הגיעו לארץ החל מהשקת המותג בארץ ב-1992 ותמיד היוו את האופציה היותר סטייליסטית, שימושית ומעניינת לדגמי הקורולה סדאן, שלאורך השנים תמיד היו יותר פופולרים בארץ, בעיקר לנוכח החדירה המאסיבית שלהם לציי הרכב. החל מהדור השמיני של הקורולה שהושק בארץ ב-2003, זכו דגמי הקורולה 5 דלתות לשמות שונים (תחילה עם דגם ה-RUNX ב-2003, והחל מדגמי 2008 עם האוריס שליוותה אותנו עד השנה). בדור ה-12 של הקורולה שהושק בחורף החולף בארץ, מציעה טויוטה את כל גרסאות המרכב של הדגם (סדאן, 5 דלתות וסטיישן) תחת השם קורולה, אך כדי לייצר יותר נחשקות, זוכה גרסת ה-5 דלתות לשם 'קורולה אקסייט'. (Excite)



מרגשת?

מפגש במציאות עם הקורולה אקסייט חושף מכונית האצ'בק יפהפייה, שבאופן נדיר למשפחת הקורולה לאורך השנים (המתאפיינת לרוב בדגמים יעילים אך לא ממש מרגשים למראה), האקסייט החדשה עוררה עניין על הכביש וסחטה שלל מבטי הערצה, כאילו היתה מכונית עם עיצוב איטלקי מפתה. אפילו רכב המבחן שהגיע בצבע לבן מאופק, לא הצליח לקלקל את ההצגה על הכביש, לא מעט הודות לשילוב הגג ומראות הצד בצבע השחור, פנסי ה-LED המעוצבים, חישוקי הגלגלים הספורטיבים והמראה הכללי המוחצן. ביחס לאוריס המוחלפת, מדובר גם בדגם גדול ומרווח משמעותית, היושב על שלדת ה- TNGA המודולרית והחדשה של טויוטה, עם תוספת של 9.4 ס"מ באורך המכונית (4.37 מטר) ותוספת של 4 ס"מ לבסיס הגלגלים ל-264 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 361 ליטר, נתון ממוצע למכונית משפחתיות בתצורת 5 דלתות.

טויוטה קורולה אקסייט

ספורטיבית ומרשימה למראה גם בגרסת הבסיס ללא הצביעה הדו-גוונית.

תא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים, חושפת את אותו עיצוב מוכר מהקורולה סדאן החדשה הכולל עיצוב נקי, מיעוט יחסי של מתגים ומסך מולטימדיה "9 שמסופק כסטנדרט בכל הדגמים. איכות ההרכבה גבוהה, איכות החומרים השתדרגה והתחושה יוקרתית מבעבר ורכב המבחן שהגיע עם דשבורד בצביעה דו-גוונית עם שילוב צבע בהיר, סיפק אווירה נעימה ותחושה של משפחתית כמעט פרימיום. מעבר לכך, הנדסת האנוש טובה, מיקום המתגים ברור ולא נדרשים יותר מ-2 דקות להכיר את הרכב ולתפעל את מערכותיו. נקודת תורפה נרשמת בסעיף השימושיות, עם מחסור בתאי אחסון בסביבת הנהג, והסתפקות בתא אחסון בינוני בנפחו מתחת למשענת היד וצמד מחזיקי כוסות שאחד מהם משמש גם כמאפרה. אם נכנסתם לרכב עם קפה, סביר שלא תמצאו מקום להניח בו מפתחות או חפצים קטנים במיקום נגיש. מעבר לכך, תמצאו אבזור נדיב כסטנדרט עם ניווט WAZE, שלל אפליקציות, מצלמת רוורס, בקרת אקלים כפולת אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי דובר עברית, טעינה אלחוטית לסמארטפון, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, בלם יד חשמלי וחישוקי "16 קלים. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה יותר 'EXCITE+', כלל גם צביעה דו-גוונית למרכב וחישוקי גלגלים "17.

טויוטה קורולה אקסייט

תא נוסעים נעים מאוד לשהייה. האבזור עשיר כסטנדרט, אך מורגש חוסר בתאי אחסון שימושיים

בטיחות

הקורולה אקסייט משווקת עם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת ומשודרגת (TSS 2.0) הכוללת כסטנדרט: 7 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, מערכת זיהוי תמרורי דרך, מערכת החלפת אורות אוטומטית (רגיל/גבוה) ובקרת שיוט אדפטיבית. ביחס לקורולה סדאן המאובזרת ביותר, תמצאו כאן קצת פחות אביזרי בטיחות (ללא התרעת שטח מת במראות הצד והתרעת תנועה חוצה מאחור).

טויוטה קורולה אקסייט

ידידותית לסביבה וגם לכיס (הרבה פחות דלק)

כחלק מהמעבר המאסיבי לגרסאות היברידיות ידידותיות לסביבה וחסכוניות בדלק, הקורולה 5 דלתות החדשה משווקת בארץ רק בגרסה היברידית הכוללת את מנוע הבנזין 1.8 ליטר והמנוע החשמלי המוכרים מטויוטה פריוס, המפיקים הספק משולב של 122 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. על הכביש מדובר במכונית שקטה ונעימה מאוד לנהיגה, שמספקת שילוב מוצלח של ביצועים (10.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש), חווית נהיגה היברידית שקטה מאוד ונוחות נסיעה טובה. בנהיגה מעודנת תוכלו להגיע גם ל-50 קמ"ש על חשמל בלבד לזמן קצר. יחד עם זאת, תיבת ההילוכים הרציפה שמתפקדת באופן משביע רצון בנהיגה רגילה, מייצרת כצפוי רעש מנוע מוחשי בנסיונות לדרוש מהרכב נהיגה ספורטיבית וסחיטת ביצועים. חשוב להדגיש שמרבית הלקוחות הפוטנציאלים של הרכב לא נוהגים בצורה אגרסיבית, וגם בחירה במצב נהיגה "ספורט" בבורר תוכניות הנהיגה, לא מייצרת רעש חריג כל עוד ודוושת הגז לא נרמסת על בסיס קבוע. בסעיף הדלק החשוב ביותר במכוניות מהסוג הנ"ל, סיפקה הקורולה אקסייט 20 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, אך בנהיגה מאומצת יחסית שכללה ק"מ גבוה יחסית במסלול הררי. רגל עדינה יותר על הגז ונסיעות עירוניות יותר, יניבו תוצאה טובה עוד יותר.

טויוטה קורולה אקסייט

20 ק"מ לליטר במבחן

פסק דין

טויוטה קורולה אקסייט היא תוספת מרעננת למשפחת הקורולה, הפונה ללקוחות פרטיים ומציעה להם את אותם יתרונות מוכרים של גרסת הסדאן (תא נוסעים מרווח יחסית, שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק, אבזור נדיב כסטנדרט ובטיחות מושלמת), המגובים בעיצוב ספורטיבי מפתה (וחסר תקדים בשביל טויוטה קורולה…) והופעה מוחצנת ושונה מאוד מגרסת הסדאן שתעלה כמויות ענק לכביש בזכות ציי הרכב. במחיר החל מ-134,900 שקל (או 139,900 שקל לגרסה הבכירה הנבחנת כאן), מדובר בתמורה נאה מאוד לכסף, שבתוספת מוניטין מוצלח של אמינות וסחירות של טויוטה, מתגבשת כאן חבילה מרשימה למדי. בעידן בו מרבית הלקוחות נוהרים לעבר רכבי הפנאי השונים, ייתכן ואת הייחוד שלכם תמצאו דווקא באקסייט, שללא ספק בולטת בתוך עדר הג'יפונים על הכביש.


עוד ממבחני דרכים