מרצדס EQE SUV במבחן: סמל הסטטוס החדש של עשירי ישראל?

גרסת ה-SUV של ה-EQE מגיעה אלינו מארה"ב עם עיצוב אלגנטי ומעודן ביחס לדגמי הפנאי של מרצדס, הבטחה לטווח נסיעה עד 540 ק"מ וביצועים נמרצים. חבל רק שהאבזור רחוק מלהיות נדיב, מה שדורש מהלקוחות שדרוגים יקרים ומחיר כולל גבוה מדי.

ששי כהן 12 במרץ, 2024
מרצדס EQE SUV

לפני קצת יותר משנה בחנתי כאן את מרצדס EQE, מכונית הסאלון החשמלית והחדשה של היצרן, ובסופו של המבחן הצהרתי שאם לא היתה לי בעיית תקציב, זאת החשמלית שהייתי בוחר בשביל עצמי. בחודשים האחרונים נחתה כאן גם גרסת הפנאי-שטח של הדגם הזה, העונה לשם 'EQE-SUV', ומדובר כיום כבר ברכב הפנאי החשמלי החמישי של מרצדס בישראל והדגם החשמלי השביעי בכלל של המותג, שמוביל כיום את שוק היוקרה בישראל, הן במכירות הכוללות והן בדגמים החשמליים. האם גרסת הפנאי של ה-SUV גם קולעת בול לטעמי?



SUV מעודן ואלגנטי למראה

ל-EQE SUV נרשמות כבר נקודות זכות עם המפגש עימה במציאות. בניגוד לדגמי ה-GLE בעלי העיצוב הכוחני, שרירי ומוחצן מדי לטעמי, לדגם החדש מראה אלגנטי-ספורטיבי ומעודן משמעותית, שיוצר עניין ברחוב, אך בעל עיצוב מאופק יותר ופחות "שופוני". למעשה הוא נראה כהעתק מוקטן ומאוד דומה ל-EQS-SUV, ספינת הדגל החשמלית של דגמי ה-SUV של היצרן, הנחשבת כיום גם לרכב הפנאי החשמלי היקר בישראל, ולמרות הממדים הקומפקטיים יותר, עדיין מדובר ברכב גדול עם מרכב באורך של 4.86 מטר, רוחב של 1.94 מטר וגובה של 1.68 מטר, ועדיין די קל להתנייד איתו ברחבי העיר הצפופה. באופן מפתיע משהו, הוא אפילו קטן יותר מה-EQE סדאן עליה הוא מבוסס. לדגם חמישה מושבים בלבד ונפח תא המטען שלו מכובד ועומד על 520 ליטר, אך נעדר מהתפריט גלגל רזרבי. האבזור החיצוני כולל כסטנדרט: חישוקי גלגלים "19, תאורת LED היקפית, גג זכוכית פנורמי חשמלי, ידיות פופ-אפ נשלפות (לא הכי ידידותיות למשתמש), מדרגות צד מקוריות, חיישני חניה היקפיים, שמשות אחוריות מושחרות ודלת תא מטען חשמלית, ורכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה יותר "Electric Art" כלל גם חישוקי "20, מצלמות 360 מעלות ותאורה ראשית חכמה מסוג "דיגיטל לייט" הכוללת מיליון פיקסלים בכל יחידת תאורה, המעניקים ראות מצוינת בשעות החשיכה ויכולת לא לסנוור רכבים שנוסעים או מגיעים ממול.

תא נוסעים

בתוך הקבינה מציעה המכונית את שפת העיצוב העדכנית של היצרן, שאמנם כבר לא חדשה לנו, אך בכל פעם מפתיעה מחדש לטובה בעיצוב המרהיב והיוקרה שנודפת מכל עבר. איכות החומרים וההרכבה גבוהים, וסביבת הנהג משלבת בין הופעה טכנולוגית כצו השעה לידידותיות למשתמש עם שלל מתגים פיזיים, עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 הניתן להתאמה אישית ותומך בעברית, ומסך מולטימדיה אנכי מרכזי "12.8 הכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (גם אלחוטי), כאשר מתחתיו "פסנתר" מתגים לתפעול מהיר ובטוח יותר תוך כדי נהיגה של מערכות חיוניות לנהג. המושבים נוחים ומציעים תנוחת ישיבה גבוהה וכוללים כיוונון חשמלי, חימום וזכרונות, ההגה מתכוונן חשמלי ואת תא הנוסעים עוטפת תאורת אווירה ב-64 גוונים מרהיבה בשעות החושך.

מרצדס EQE SUV

לרשות הנהג והנוסעים שלל תאי אחסון שימושיים ויציאות USB לטעינת הטלפונים, לצד משטח טעינה אלחוטי לנייד ובין המושבים הקדמיים שטח אחסון גדול המאפשר מיקום של תיק צד. חבל רק שברמת מחיר כזה של הרכב נעדרים כסטנדרט מהתפריט אוורור מושבים, תצוגה עילית של נתונים על השמשה הקדמית ומצלמות 360 מעלות שהפכו לפריטים פופולריים במכוניות עממיות רבות. עם בסיס גלגלים של 303 ס"מ, המרווח מצוין גם ליושבים מאחור, הנהנים גם מרצפה שטוחה לחלוטין, אך גם כאן נרשם מחסור בפריטים כמו כוונון משענת הגב של המושבים, חימום מושבים ושליטה נפרדת של המזגן (יש בקרת אקלים כפולת אזורים בלבד). רכב המבחן כלל גם מערכת שמע יוקרתית של "בורמייסטר" עם 15 רמקולים.

מרצדס EQE SUV

על הכביש

כשיוצאים לדרך, קל להבין שלא מדובר בעוד חשמלי שקטה, אלא במכונית יוקרה חשמלית עם רמה אחרת של נוחות וחווית נהיגה. רמת השקט בנהיגה עולה שלב מעל למרבית החשמליות האיכותיות, בין השאר הודות לבידוד המוצלח של תא הנוסעים מרעשי חוץ אשר נשמר גם תחת נהיגה מאומצת. הדגם מצויד ב-"מתלי נוחות" כפי שמכנה זאת היצרן, ואכן לרוב מתקבלת כאן נוחות נסיעה מרשימה, עם טיפול מוצלח במהמורות הכביש, שלעתים גרם לנו לחשוב שאולי יש מתלי אוויר בדגם, אך פריט זה מוצע רק בתוספת מחיר ובתמורה לכך צפויה נוחות הנסיעה לעלות לשלב הפינוקים המושלם. יחידת הכח כאן, ה-"EQE 350 SUV" מציעה הנעה אחורית או הנעה כפולה, כאשר בשני המקרים ההספק זהה ועומד על 292 כ"ס. רכב המבחן כלל צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה אשר סיפקו ביצועים נמרצים עם 6.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש והמון מומנט שזמין בכל רגע לרשות הנהג. אמנם מדובר כאן בנתוני תאוצה פחות מרשימים משל המתחרים הישירים (ב.מ.וו ix, אאודי e-tron ובוודאי טסלה מודל X), אך באמת שאין צורך יותר מזה בחיי היום יום ומדובר ללא ספק במכונית חזקה למדי. המהירות המרבית כאן אגב, גבוהה דווקא ממרבית המתחרות ועומדת על 210 קמ"ש. מעבר לכך, אחיזת הכביש כאן גבוהה ויש אפשרות לנהוג במצב של "דוושה אחת" או כמו שבמרצדס תרגמו את זה בלוח השעונים ל-"שיוב רב", שזה עובד לא רע בסה"כ, אם כי מתחת ל-10 קמ"ש תצטרכו להיעזר בדוושת הבלם לצורך עצירה מוחלטת. מי שחושק בביצועים נמרצים יותר, מוזמן להזמין את ה-EQE 43 AMG הבכירה, המפיקה 476 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות…

מרצדס EQE SUV

יחד עם סוללה בקיבולת 89 קוט"ש מבטיח הדגם טווח נסיעה עד 510 ק"מ לפי נתוני היצרן (540 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית), אשר תורגמו במבחן ל-440 ק"מ במציאות, בנהיגה שהיתה ברובה רגועה, תוך כדי שימוש במצב נהיגה ECO ושיוב רב. מפרט הבטיחות מאכזב בגרסת הכניסה וכולל חבילת מערכות בטיחות מתקדמות המקובלת יותר במכוניות עממיות, כאשר רמת הגימור הגבוהה כוללת את כל המפרט המתקדם של היצרן. בכל מקרה, לרכב ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

מרצדס EQE SUV

החל מ-708,000 שקל

מחיר מרצדס EQE SUV מתחיל ב-708 אלף שקל ומגיע עד ל-845,900 שקל לרמת הגימור הגבוהה ביותר. בתמורה למחירים הנ"ל, תקבלו רכב שהוא סמל סטטוס אמיתי ולא עוד 'פרמיום טק' כמו שיש לשכן. רכב עם הופעה חיצונית אלגנטית ומרשימה ופחות צעקנית מדגמי ה-SUV הגדולים האחרים של היצרן, הכולל גם תא נוסעים איכותי, ונעים במיוחד לשהייה, ויחידת כח המשלבת בין ביצועים טובים לנוחות נסיעה גבוהה וטווח נסיעה מרשים, המגובים בבטיחות מושלמת (ברמת הגימור המאובזרת). גם האחריות כאן נדיבה ועומדת על 4 שנים או 100,000 ק"מ, כאשר האחריות לסוללה נדיבה במיוחד ועומדת על עד 250,000 ק"מ או 10 שנים. נקודת התורפה העיקרית של הדגם מגיעה בסעיף התמורה למחיר, עם רמת אבזור מעט מאכזבת ביחס למחיר הדגם שאף גבוה מכל מחירי המתחרות הישירות. ומה הסיכוי שלה להימכר במחירים האלו בימינו? אז מסתבר שבחודשיים הראשונים של 2024, עלו כאן לכביש כבר 22 מדגמי ה-EQE-SUV…

עוד ממבחני דרכים