מרצדס SL החדשה בישראל – החל מ-1.19 מיליון שקל

מכונית הספורט האגדית של מרצדס חוזרת בדור חדש המבטיח שילוב של רטרו וחדשנות עם גג בד מתקפל חשמלית, לראשונה עם ארבעה מושבים לטובת השימושיות, ו-3 דגמי AMG ספורטיביים אשר לוקחים את הרכב לרף חדש של ביצועים.

ששי כהן 19 באוק, 2022
מרצדס SL החדשה

חברת כלמוביל מתחילה בשיווק הדור החדש של מרצדס SL, מכונית הספורט האגדית של היצרן שתחגוג בעוד כשנתיים 70 שנה מאז שהוצג הדור הראשון ב-1954. הדור השביעי שהוצג השנה בעולם, חוזר אלינו לאחר שנתיים של היעדרות מהשוק ומבטיח "חזרה למקורות" עם מרכב קליל ושימושי יותר, תא נוסעים השואב השראה מה-SL הראשונה ו-3 גרסאות מנוע ספורטיביות AMG שצפויות לספק ללקוחות הרבה הנאה מהנהיגה.


ה-SL החדשה משלבת בין מודרניות לספורטיביות של דגמי ה-AMG וה-SL האייקונית, ולראשונה תוצע בגרסת 4 מושבים שימושית יותר, אשר עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, אמורה לספק מרווח נאה גם לנוסעים, אם כי צמד המושבים האחוריים מוגבל לילדים עד גובה של 1.5  מטר. לאחר 20 שנה של שימוש בגג קשיח מתקפל חשמלית, חוזרת ה-SL למקורות עם גג בד חשמלי שתורם לעיצוב נאה יותר והפחתת משקל כחלק ממאבק הדיאטה שעבר הדגם החדש. הרכב פותח על שלדה חדשה עתירת חומרים מרוכבים ואלומיניום, ולמרות ירידה נאה במשקל לעומת הדור היוצא, משקל הרכב עדיין מתחיל ב-1.8 טון בגרסת הכניסה ועד 1.97 טון בגרסה הבכירה. אורך המכונית עומד על 4.7 מטרים, הרוחב על 1.91 מטר, והגובה על 1.36 מטרים הרחוקים מאוד מכל ג'יפון שהתרגלתם, וכל זה ארוז באריזה ספורטיבית ויפהפיה, הכוללת חרטום ארוך במיוחד ואחוריים עגלגלים  וקצרים, הכוללים גם ספוילר חשמלי הנשלף בעת הצורך. 

מרצדס SL החדשה

תא נוסעים

במרצדס מבטיחים תא נוסעים המשלב בין דגמי העבר האייקונים לבין מודרניות, אך תא הנוסעים עתיר המסכים והטכנולוגיה, נראה כחלק ממשפחת דגמי היצרן החדשים, אם כי עדיין מצליח להיות מעט שונה מהם. לוח המחוונים דיגיטלי "12.3 ואליו מצטרפים מולטימדיה "11.9 אנכית ותפעול של MBUX מהדור החדש, הגה בעיצוב AMG קטום בחיפוי עור נאפה עם לחצני מגע לשליטה במערכות הרכב, לחצני AMG לשליטה במערכת הרכב ועוד. הדגם ישווק ב-2 רמות גימור לבחירה, שתיהן עם חבילת עיצוב חיצונית ופנימית AMG, כאשר רמת הגימור הבסיסית תוצע בגרסת ה-SL43 ורמת הגימור המעט גבוהה יותר בדגמי ה-SL53 ו-SL63. בכל מקרה, בכל דגמי ה – SL החדשים היגוי אחורי, ספוילר חשמלי, ידיות נשלפות, חישוקי AMG ותאורת Digital Light מתקדמת גם בתנאי נהיגה מורכבים. לדגמי ה-SL55 ו-SL63 גם הנעה כפולה (4Matic+) עם נעילת דיפרנציאל חשמלי מוגבל החלקה וכן מערכת מתלים אקטיבית הכוללת אפשרות להגבהת חזית הרכב. 

מרצדס SL החדשה

3 מנועי AMG לבחירה:

היצע הדגמים בארץ כולל 3 ומתחיל עם גרסת ה-SL43 המצוידת במנוע 2.0 ליטרים ארבעה צילינדרים בלבד, המפיק לא פחות מ-381 כ"ס ומציע תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ומהירות מרבית של 275 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 11 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מעליה תוצע גרסת ה-SL55 המצוידת כבר במנוע בנזין V8 בנפח 4.0 ליטרים המפיק 476 כ"ס ומציע תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ומהירות מרבית של 295 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 7.7 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. בפסגת הדגמים תוצע ה-SL63 המצוידת באותו מנוע, אך עם הספק משודרג של 585 כ"ס, המקצר את התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ומעלה את המהירות המרבית ל-315 קמ"ש. גם כאן צריכת הדלק עומדת על 7.7 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

מרצדס SL החדשה

מחירון

מחיר מרצדס SL43 נקבע על 1.19 מיליון שקל. מחיר גרסת ה-SL53 נקבע על 1.55 מיליון שקל, כאשר גרסת ה-SL63 תוצע ב-1.85 מיליון שקל. לדברי גילי פריאנטה, מנהל חטיבת היוקרה בכלמוביל: "ה- SL, אשר ביססה את מעמדה לאורך השנים כאייקון מוטורי עם מסורת ספורטיבית מפוארת, מציעה עתה את הדגם החדש והעדכני המבוסס על פלטפורמה חדשה, אשר לוקחת את הביצועים, העיצוב והטכנולוגיה לשיאים חדשים. עוד מציין פריאנטה, כי עוד לפני ההשקה הרשמית לדגם החדש רשימת המתנה של לקוחות בישראל, שהזמינו את הרכב, וצפויים לקבל את הרכב עוד השנה. 

 

עוד מחדשות רכב