משאיות פרייטליינר חשמליות ראשונות נמסרו בארה"ב

דיימלר עושה צעד נוסף בשוק המשאיות החשמליות ומסרה בארה"ב כ-30 משאיות פרייטליינר חשמליות, (במשקל בינוני וכבד) המבטיחות יתרון סביבתי וחיסכון בעלויות האחזקה. כלמוביל היבואנית בישראל שוקלת הבאת הדגמים גם לארץ.

ששי כהן 30 בדצמ, 2018
משאית דיימלר פרייטליינר חשמלית

האם נראה בקרוב גם משאיות חשמליות גם בישראל? לאחר שנמסרה במהלך החודש בארץ משאית חלוקה היברידית ראשונה מסוג מיצובישי פוסו קאנטר לחברת קוקה קולה, מדווחת כלמוביל היבואנית שהיא שוקלת בעתיד הקרוב גם יבוא של משאיות דיימלר 100% חשמליות (במשקל בינוני-כבד), לאחר שמשאיות ראשונות כאלה החלו בניסוי מקיף בארה"ב לקראת תחילת שיווק באופן סדיר.



במסגרת הניסוי, מסרה דיימלר בארה"ב כ-30 משאיות פרייטליינר חשמליות ( 20 מהן משאיות עירוניות מדגם ה-eM2 המפיקות 480 כ"ס ובעלות טווח נסיעה חשמלי מלא של 370 ק"מ, ו-10 משאיות כבדות מסוג E-קאסקדיה בעלות הספק של עד 730 כ"ס וטטח נסיעה חשמלי של 400 ק"מ), המבטיחות נסיעה ירוקה ונטולת מזהמים, לצד חיסכון משמעותי בהפעלתן ובתחזוקתן.

מקבוצת רכבי ההובלה וההיסעים בחברת כלמוביל נמסר כי כלמוביל הציעה בשנים האחרונות משאיות פרייטליינר במכרזים של משרד הביטחון. המשאיות החשמליות החדשות יכולות להעניק יתרון סביבתי וטכנולוגי בשילוב חיסכון תפעולי משמעותי לצה"ל ולגופים מוניציפליים שונים. בעת היצור הסדרתי תשקל השקת המשאיות בישראל. כמו כן נמסר כי השימוש בהנעה חשמלית הולך ומתרחב בעולם ובדיימלר בפרט, לכל תחומי הרכב תוך נטישת פתרונות אחרים כגון הנעה בגז.


עוד מחדשות רכב