משנה שם משנה מזל? ORA 03 הפכה לעסקה אטרקטיבית בשוק המשפחתיות

שנה לאחר שהגיעה לארץ, זוכה אורה פאנקי קאט לשם החדש ORA 03 ועל הדרך גם לגרסת טווח ארוך חדשה עם קצת פחות אבזור ותג מחיר שצנח ב-18,000 שקל. מדוע הפכה כיום האורה לאחת העסקאות האטרקטיביות כיום בשוק המשפחתיות? יצאנו לבדוק

ששי כהן 29 בפבר, 2024
אורה 03 PRO 420

בדיוק לפני שנה הושק בארץ מותג הרכב החשמלי ORA מבית ענקית הרכב גרייט וול מוטורס הסינית, המיובא לארץ ע"י חברת כלמוביל. היצע הדגמים כלל דגם אחד "אורה פאנקי קאט", משפחתית חשמלית עם מרכב האצ'בק, שנחתה בארץ בגרסאות טווח קצר (310 ק"מ) במחיר החל מ-139,990 שקל וגרסת טווח ארוך (420 ק"מ) במחיר החל מ-164,900 שקל. ההתחלה היתה קצת צולעת במכירות, בעיקר משום שמחיר גרסת הטווח הארוך המבוקשת יותר, היה קרוב מדי למחירי הקרוסאוברים החשמליים, ובמחירים דומים הלקוחות מעדיפים בימים אלו כמובן ג'יפון. כעת, מתעדכנת הפאנקי קאט בשם חדש "ORA 03" וגרסת כניסה לטווח הארוך הכוללת קצת פחות צעצועים, אך גם מחיר אטרקטיבי בהרבה שנקבע על ₪146,900. האם עכשיו נראה אותה יותר על הכביש?



עיצוב רטרו 

אחד היתרונות העיקריים של האורה הוא כמובן העיצוב המרהיב שלה בסגנון רטרו, המזכיר מעט את החיפושית החדשה (לשעבר) בחזית, המתבטא במכונית סטייליסטית ומסובבת ראשים, שגם היום, כשנה לאחר שהגיעה, היא עדיין מצליחה לבלוט בתוך עדר המכוניות שהולכות ונהיות דומות מדי אחת לשניה. מנגד, רבים רואים בדגם סוג של רכב נשי, וגם היבואן שחזה את זה, השיק עם הגעתה לארץ קמפיין פרסומי בכיכובו של כוכב פאודה השחקן דורון בן דוד, בעזרתו ניסו להחדיר לנו לראש שגם לגברים קשוחים אין בעיה להחזיק ברכב הזה. לי באופן אישי ממש אין בעיה להיראות ברכב הזה. להיפך.

אבל האורה 03 הוא גם לא ג'יפון, ועם מרכב קומפקטי משפחתי בתצורת האצ'בק, הוא משתייך לקטגורייה שהולכת ומתפתחת כיום בארץ הכוללת גם את MG4 בעלת האופי הספורטיבי ו-BYD דולפין וביחד הן מספקות כבר אלפי מסירות, כאשר עם תג מחיר נמוך יותר משמעותית משל הג'יפונים החשמליים, הן זוכות לביקוש עולה.

אורה 03 PRO 420

תא נוסעים

אין ספק שהקבינה של ה-03 היא אחת היפות בקרב המשפחתיות כיום בארץ, עם עיצוב מושקע וסביבת נהג ונוסעים מאוד נעימה לשהייה, ואם בא לכם להתפרע עם מראה צבעוני ועליז עוד יותר, תבחרו בשילוב הצבעים המיוחדים של תא הנוסעים שמצליח אפילו לשדר תחושת פרמיום. חבל רק ששוב רכב המבחן שקיבלתי (בדיוק כמו בשנה שעברה) כלל את תא הנוסעים השגרתי יותר למראה בצבע האפור הכהה והמעט קודר.

אורה 03 PRO 420

עם מרכב באורך 4.23 מטר, רוחב של 1.82 ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, מדובר גם במכונית מרווחת למדי, הנהנית גם מפלטפורמה חשמלית ייעודית המספקת רצפה שטוחה מאחור והרבה מקום לרגליים, כאשר עם נתון גובה של 1.6 מטר, היא אפילו גבוהה מכמה קרוסאוברים ומספקת תנוחת ישיבה גבוהה מהמקובל בקרב המשפחתיות. מאכזב רק נפח תא המטען שעומד על 228 ליטר בלבד, אך קיפול המושבים האחוריים מגדיל אותו ל-858 ליטר שיחד עם מרכב ה-5 דלתות השימושי מאפשר הובלת גם מטען גדול בשעת הצורך.

האבזור בגרסה החדשה "Pro 420" נותר נדיב וכולל ריפודי עור למושבים (מלאכותיים), לוח שעונים דיגיטלי "10.25, מסך מולטימדיה "10.25 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, קיפול מראות חשמלי, חישוקי גלגלים קלים "18, מצלמות 360, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, טעינה אלחוטית לנייד ומושב נהג חשמלי, כאשר לצורך הוזלת המחיר ירדו מהרשימה גג השמש החשמלי, מושב הנוסע החשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חימום להגה ומסאז' בצמד המושבים הקדמיים. למרות מסך המולטימדיה המאפשר שליטה על מרבית מערכות הרכב, אהבתי את מתגי הרטרו שמאפשרים גישה מהירה למזגן ועוד תוך כדי נהיגה ומבלי להתעסק יותר מדי עם מסך המגע. מנגד, ליושבים בספסל האחורי אין פתחי מיזוג אולם המזגן מקרר היטב את כל חלל הנוסעים.

אורה פאנקי קאט בישראל

אופציה לתא נוסעים צבעוני באווירת פרימיום. הרבה יותר מעניין

בסעיף הבטיחות מרשימה המכונית עם 23 מערכות בטיחות מתקדמות וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי ותואר המכוניות הבטוחה ביותר בקטגורית הקומפקטיות ב-2022.

על הכביש

המפרט הטכני כולל מנוע חשמלי המפיק 171 כ"ס שמספק ביצועים מרשימים בחיי היום יום. אמנם לא תמצאו כאן תאוצות היסטריות מרמזור לרמזור, אך עם 8.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש מדובר ללא ספק במכונית מהירה וזריזה ואפילו במידה מסוימת די מהנה לנהיגה. חוויית הנהיגה כאן היא כמובן חשמלית, מה שאומר נסיעה שקטה לחלוטין, חלקה ונעימה במיוחד וגם המתלים כאן לרוב עושים עבודה נהדרת, אם כי במהירויות נמוכות בתוך העיר כאשר הכביש משובש היא מעט קשיחה. על ביצועים ספורטיביים אין כאן מה לדבר, אך כל עוד ולא תגזימו עם הלחיצות, אז גם אחיזת הכביש כאן גבוהה. עם סוללה בקיבולת 63 קוט"ש, מבטיחה המכונית טווח נסיעה עד 420 ק"מ לפי נתוני היצרן, שתורגם לסדר גודל של 380 ק"מ במציאות, אך בנסיעה רוב הזמן במצב ה-Eco החסכוני ושימוש באופציית "דוושה אחת" שעובדת כאן לא רע בכלל ומאפשרת נסיעה עם יעילות אנרגטית גבוהה וכמעט ללא שימוש בדוושת הבלם.

אורה 03 PRO 420

עסקה אטרקטיבית

את שנת 2023 סיימה אורה עם קצב מכירות שהיה נמוך מציפיות היבואן, אך עדיין עם 932 מסירות ומקום שמיני והמכובד מתוך 41 מותגי רכב המשווקים רכבים חשמליים בישראל. דווקא בחודשים האחרונים נרשמת התעוררות במכירות ואת חודש ינואר פתח המותג עם נתון נאה של 252 מסירות. הצטרפות גרסת ה-"PRO 420" החדשה בעלת תג מחיר מוזל של 146,900 שקל בשוק החשמליות שסובל מעליית מחירים בעקבות העלאת מס הרכישה, יחד עם התייקרות כוללת של שוק משפחתיות הבנזין/ ההיברידיות, מזמן עבור ה- ORA 03 לדעתי הזדמנות לקפוץ משמעותית במכירות, עם עודף נאה בכיס לא רק מול הוויתור על ג'יפון, אלא גם ביחס למשפחתיות מונעות בדלק. האורה היא משפחתית מרשימה למראה, בולטת על הכביש (לא כולם יאהבו את זה), עדיין מאובזרת היטב בגרסה מקוצצת האבזור החדשה ובטיחותית מאוד, שיחד עם יחידת כח המספקת ביצועים נאים המשולבים בטווח מרשים, ואחריות מלאה לחמש שנים ללא הגבלת ק״מ ו-8 שנים או עד 160,000 ק״מ לסוללה, הופכת כיום לעסקה אטרקטיבית בשוק המשפחתיות הישראלי שסובל כיום מרמת מחירים לא שפויה.

מעוניינים בנסיעת מבחן ל-ORA וקבלת הצעת מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן.

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד ממבחני דרכים