מתחרה לאאודי e-tron: לקסוס RZ 450e החשמלית בדרך לארץ

"מאות לקוחות כבר שריינו מקום ברשימת ההמתנה עוד בטרם נחת בארץ", כך טוענים יבואני לקסוס בהשקת ה-RZ 450 e החשמלית, שתנחת כאן בחודש הבא עם הבטחה לשמירה על 90% מיכולות הסוללה גם לאחר 10 שנים, בתמורה לתג מחיר שיחל מ-450,000 שקל.

ששי כהן 21 בפבר, 2023
לקסוס RZ 450e

חברת לקסוס השיקה אמש באירופה את דגם ה-RZ 450e , רכב פנאי משפחתי חשמלי גדול ויוקרתי אשר צפוי להתחרות כאן בדגמים כמו אאודי אי-טרון החדש, מרצדס EQC ואחרים. הדגם החדש הינו הדגם החשמלי השני של היצרן, אך הראשון שפותח על פלטפורמה ייעודית לדגמים חשמליים המשרתת גם את טויוטה BZ4X החדש, כאשר הלקסוס גדול משמעותית ממנו בממדים החיצוניים. בלקסוס החלו ברישום הזמנות מוקדם לדגם כבר לפני יותר מחצי שנה בארץ ולדבריהם כבר כמה מאות לקוחות נרשמו כדי לקבל את הרכב ראשונים. יחד עם זאת, ליבואן הוקצתה כמות של 200 מכוניות בלבד לשנה הנוכחית.



בכל הנוגע להופעה החיצונית, מספרת לקסוס על חופש עיצובי שהתאפשר לה הודות לפלטפורמה החשמלית הגמישה, אך בסופו של דבר עיצוב המכונית מזוהה עם דגמי היצרן, למרות הוויתור על גריל "שעון החול" המוכר והחלפתו ב-"שעון חול היייטקי"…

ה-RZ הוא הדגם הראשון בייצור המוני שכולל את ה-e-Axle החדש של לקסוס – יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים ותורמת ליעילות ושקט בנסיעה. הדגם יוצע בארץ עם צמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה והספק כולל של 313 כ"ס, המאיצים את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת מחשב של 160 קמ"ש.

לקסוס RZ 450e

הדגם עושה שימוש בסוללת 71.4 קוט"ש המציעה טווח נמוך יחסית למתחרים שעומד על 404-435 ק"מ (בהתאם לרמות הגימור) לפי תקן ה-WLTP. לדברי היצרן החברה צופה שהסוללה תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת 10 השנים, הודות לשורה של אמצעים המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס בטכנולוגיות ניהול סוללה. 

רמות גימור ומחירים:

KYUSHU

רמת גימור זו כוללת חבילת מערכות אקטיביות LSS3+, מצלמות היקפיות, מושבים קדמיים בריפוד TAHARA מתכווננים חשמלית ומחוממים. מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "14, בעלת 10 רמקולים וסאב-וופר, תא מטען חשמלי, משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תומכים בלבד), חלון גג פנורמי וחישוקי "18.

מחיר: 449,990 ש״ח.

HADORI

בנוסף למאפייני רמת הגימור KYUSHU, רמת גימור זו כוללת בנוסף זכרונות למושב הנהג, אוורור וחימום מושבים קדמיים ואחוריים, חימום תא נוסעים קדמי בטכנולוגיית RADIANT HEATER, תצוגה עילית וסייען חניה אוטומטי.

מחיר: 469,990 ש״ח

TAKUMI

בנוסף למאפייני רמת הגימור HADORI, רמת גימור זו כוללת בנוסף מושבים בריפוד ULTRA SUEDE, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, מערכת שמע בעלת 13 רמקולים מבית MARK LEVINSON, הגה מחומם, חלון גג פנורמי מתכהה וחישוקי "20.

מחיר: 499,990 ש״ח

 

עוד מחדשות רכב