חלאס מג'יפונים: מה דעתכם על אאודי A3 סדאן החדשה?

כשברקע שלל ג'יפונים חדשים שמגיעים לשוק, כיף לפגוש גם משפחתיות סדאן חדשות שלא נכנעות לאופנה הנוכחית. אאודי A3 סדאן החדשה שנחשפה אתמול, היא דוגמה לרכב שהיינו שמחים כנראה לאמץ.

ששי כהן 22 באפר, 2020
אודי A3 סדאן 2020 החדשה

קצת יותר מחודש לאחר שנחשף הדור הרביעי של אאודי A3, חשפה אמש יצרנית היוקרה הגרמנית את ה-A3 סדאן החדשה, דור שני למשפחתית הקומפקטית של היצרן, שיגיע לשווקים הראשונים באירופה כבר בקיץ הקרוב.


ה-A3 סדאן החדשה ממשיכה את קווי העיצוב המוכרים של הדור היוצא, אך מלטשת אותם בעיצוב אלגנטי וספורטיבי יותר ותוספת של לוגו אאודי שיוצע בצידי הרכב, שבגרסאות ה-S-Line הספורטיביות (כמו בתמונות שמצורפות כאן) נראה קרבי ומפתה למדי. הדגם שפותח על פלטפורמת ה- MQB II החדשה של היצרן, מציע גם צמיחה קלה במידות, עם אורך של 4.5 מטר (4+ס"מ), רוחב של 1.82 מטר (2+ס"מ), וגובה של 1.43 מטר (1+ס"מ), אך בסיס הגלגלים נותר זהה לדגם היוצא עם 264 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 425 ליטר, זהה לדגם היוצא, אך כ-45 ליטר יותר מגרסת ההאצ'בק החדשה.

אודי A3 סדאן 2020 החדשה

 

בתוך תא הנוסעים מציע הדגם את העיצוב החדש והמרשים של ה-A3 הא'צבק החדשה, שעיקרו לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה צפה עם מסך מגע "10.1 וללא חוגת התפעול המסורבלת מהדגם היוצא, קישוריות קבועה לאינטרנט, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, ושפע של אבזור שיוצע חלקו כסטנדרט וחלקו כאופציה. את ידית ההילוכים המסורתית מחליפים מתגים אלקטרונים וברשימת סוגי הריפוד, תוכלו למצוא גם סוג של אלקנטרה המיוצרת ממחזור של בקבוקי פלסטיק, פריט שמתחיל להיות פופולרי גם אצל יצרנים אחרנים. בסעיף הבטיחות, רושמת המכונית את שלל מערכות הבטיחות המקוריות המוכרות כיום בענף, לצד אופציה לתאורה ראשית מסוג מטריקס LED (במקום LED רגיל כסטנדרט), בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה במהירות 0-210 קמ"ש, התרעת יציאה בטוחה מהרכב, פונקציית זחילה בפקקי תנועה ועוד.

אודי A3 סדאן 2020 החדשה

הדור החדש יוצע בתחילת הדרך עם מנוע טורבו 1.5 ליטר 150 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, המוכרים מהדגם הנוכחי, הזוכים למערכת מיקרו היברידית 48V המסייעת לצמצום קל של פליטת המזהמים וצריכת דלק, כאשר בהמשך הדרך יצטרפו לראשונה גם צמד גרסאות פלאג-אין הייבריד בהספקים של 204 ו-245 כ"ס, שיציעו אפשרות לנהיגה על חשמל בלבד על טווח של עד 60 ק"מ. בנוסף, יוצעו בחו"ל גרסאות 1.0 ליטר 110 כ"ס, גרסאות דיזל וגרסאות ידניות שאינן רלוונטיות לשיווק בארץ.

שיווק אאודי A3 סדאן 2020 החדשה יחל כבר בסוף החודש הנוכחי בגרמניה ובשווקים נוספים באירופה, כאשר אספקות ראשונות יהיו במהלך הקיץ. אגב, המחיר לגרסת ה-1.5 ליטר בגרמניה, יחל מ-29,800 יורו. בהנחה שמחיר הדגם החדש בארץ יהיה דומה לדגם הנוכחי (207,000 שקל), נראה שתהיה כאן תחרות מעניינת למרצדס CLA ולב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה.  




עוד מחדשות רכב