נחשפה אלפא רומיאו טונאלה – תגיע לישראל עוד השנה

לאחר עיכובים רבים, חשפה סוף סוף אלפא רומיאו את רכב הפנאי הקומפקטי שלה "טונאלה", המבטיח לצד עיצוב מפתה בסגנון איטלקי משובח, גם חווית נהיגה של "אלפא" מהסוג שכולנו חולמים עליו. האם זה הדגם שיהווה את קפיצת המדרגה הבאה של היצרן?

ששי כהן 08 בפבר, 2022
אלפא רומיאו טונאלה

שנתיים לאחר שהוצג לראשונה כדגם קונספט ולאחר מספר עיכובים מהתוכנית המקורית, חשפה הערב אלפא רומיאו את דגם ה-"טונאלה", רכב פנאי שני של היצרן שיתברג מתחת לדגם הסטלביו ויציע ממדים קומפקטיים, יחידת הנעה היברידית ראשונה במותג, תג מחיר נגיש יותר ועיצוב איטלקי מפתה, לצד הבטחה לשמירה על חווית נהיגה מהסוג שהרגילה אותנו אלפא רומיאו בעבר. האם זה הדגם שיזניק את המותג לעתיד ורוד יותר? ימים יגידו.

הטונאלה מציעה עיצוב מודרני ונראית מהצד כמו אח קטן לסטלביו המוכר, אך זוכה לחזית ועיצוב זנב עם עיצוב ייחודי המצליח לשלב ביחד עם חתימת אור ייחודית בין דגמי העבר של היצרן להופעה מודרנית (בתוספת נגיעות עיצוב מדגם ה- SZ-Zagato האגדי בעל פנסי חזית בסידור 3+3). עם הממדים הקומפקטים יותר (4.53 מטר לאורך, 1.84 מטר לרוחב, 1.6 מטר גובה ובסיס גלגלים של 264 ס"מ, הוא אמור להתחרות כאן בדגמים כמו מרצדס GLA, אאודי Q3 וב.מ.וו X1 ולהזניק משמעותית את מכירות המותג בארץ (ובעולם).

אלפא רומיאו טונאלה

עיצוב הפנים, בהשראת היסטורית המרוצים של אלפא ובהמשך ישיר לדגמי העבר, שם דגש על מידע ברור ונגיש לנהג עם נגיעה עיצובית ספורטיבית ובשימוש בטכנולוגיה מודרנית על גבי מסך בגודל "12.3 בלוח המחוונים, וכולל גם כיסוי עליון ללוח השעונים בסגנון דבשת, פתחי מיזוג צדדים עגולים, פקדי העברת הילוכים עשויים אלומיניום על גלגל ההגה ומולטימדיה מרכזית עם מסך מגע בגודל "10.25 המצטרפים למושבים ספורטיביים ורשימת אבזור ארוכה (חלקה כאופציה).

אלפא רומיאו טונאלה

הדגם שפותח על שלדה משותפת גם לג'יפ רנגייד וקומפאס, יהיה גם האלפא רומיאו הראשון שזוכה למבחר יחידות הנעה היברידיות ויוצע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה עם חלוקת משקל מושלמת של 50:50. היצע הדגמים יחל עם מנוע בנזין טורבו 1.5 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, שיוצע בשילוב למערכת היברידית קלה 48V המסייעת בעיקר להפחתה קלה של צריכת הדלק ופליטת המזהמים, כאשר הדגם יוצע בהספקים של 136 או 160 כ"ס לבחירה. לראשונה תוצע גם גרסת פלאג-אין הייבריד שתפיק 275 כ"ס ותציע אפשרות לנהיגה על חשמל בלבד לטווח נסיעה של כ-60 ק"מ, לצד נתון תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות והנעה כפולה Q4.

אלפא רומיאו טונאלה

הטונאלה אופיין כמנוע הצמיחה של המותג כאשר הטונאלה ההיברידי וההיברידי הנטען הן הסנוניות הראשונות מבין דגמים נוספים אשר יגיעו בשנים הקרובות. הנהלת אלפא רומיאו מחויבת להשיק דגם חדש של המותג מידי שנה במטרה להציב את מותג הרכב האיטלקי בראש החדשנות בעולם הרכב, תוך שמירה על ה DNA של המותג.

לדברי מנכ"ל קבוצת סמלת, שי פלדמן: " אלפא רומיאו השיקה היום את קפיצת המדרגה הבאה שלה – הטונאלה. אלפא רומאו טונאלה הוא רכב  SUV היברידי המגלם חדשנות טכנולוגית ועיצובית ברמה הגבוהה ביותר, ללא פשרות על חווית הנהיגה האבסולוטית והמרגשת של המותג. כמותג ייחודי שתפיסת עולמו סובבת סביב חווית עיצוב איטלקית ונהיגת כביש – ספורט מהמתקדמות, אלפא רומיאו טונאלה הנה המשכיות ישירה למורשת ולהיסטוריה של המותג יחד עם הקפיצה הטכנולוגית לה לקוחות מצפים היום."

מקבוצת סמלת, יבואנית אלפא רומיאו לישראל, נמסר שהחברה תחל לייבא את הרכב לארץ כבר בתחילת הרבעון השלישי של שנת 2022.

 

עוד מחדשות רכב