נחשפה וולוו EX90 : השוודית החדשה מאמריקה

לאחר שלל טיזרים מתוקשרים, חושפת וולוו רשמית את ה-EX90 – רכב פנאי חשמלי 7 מושבים המציע יכולות נהיגה אוטונומיות מתקדמות, ביצועים חמים המשולבים בטווח נסיעה עד 600 ק"מ ושיתוף פעולה מורחב עם גוגל.

ששי כהן 10 בנוב, 2022
וולוו EX90

עידן חדש בוולוו? לאחר שלל טיזרים שהפיצה בשבועות האחרונים, חשפה אמש וולוו את ספינת הדגל החדשה שלה העונה לשם EX90, רכב פנאי 7 מושבים חשמלי, המהווה במידה מסוימת את מחליפו של ה-XC90 הוותיק, אך ישווק לצידו לפחות עוד כמה שנים עד שהשוק יהיה בשל לחלוטין למעבר לדגמים חשמליים. הדגם יתחרה בדגמים כמו BMW iX ומרצדס EQE SUV והינו הראשון בסדרת דגמים חשמליים חדשה, בה מבטיחה וולוו דגם חדש לחלוטין מדי שנה עד שנת 2030.


שפת עיצוב סקנדינבית חדשה

ה-EX90 מציע את שפת העיצוב החדשה של היצרן, אשר תשתלב גם בדגמי וולוו הבאים, עם מראה מודרני ומפתה אך עדיין כזה השומר על קווי העיצוב וסימני ההיכר של דגמי וולוו. הדגם פותח על פלטפורמת ה-SPA2 הייעודית להנעה חשמלית של היצרן (שתשרת במקביל גם את פולסטאר 3 החדשה) ומציע ממדים גדולים עם אורך של 5.04 מטרים, רוחב של 1.96 מטר וגובה של 1.74 מטר. בסיס הגלגלים נמתח על 298 ס"מ ומבטיח תא נוסעים מרווח ל-7 נוסעים (להבדיל מחמישה מושבים אצל המתחרים). נפח תא המטען עומד על 310 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, או 665 ליטר עם קיפול שורת המושבים השלישית.

וולוו EX90

הרכב מציע סביבת נהג המתאפיינת בעיצוב נקי ומיעוט של מתגים, עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית מול פני הנהג המספק את נתוני הדרך החיוניים, ומולטימדיה מרכזית עם מסך מגע אנכי "14.5 הכוללת עדכונים מהאוויר (OTA) וממשק חדש, איכותי ומהיר יותר. שיתוף הפעולה המוכר בתחום המולטימדיה עם גוגל מהשנים האחרונות מתרחב משמעותית וכולל את כל מוצרי גוגל שיהיו זמינים לשימוש ברכב, כולל צפיה ביוטיוב למשל (אך לא במהלך נהיגה).  אל אלו מצטרפים איכות חומרים והרכבה ברמה הגבוהה ביותר והרחבת השימוש בחומרים סינטטים  (לרבות ריפודי עור מלאכותי) או ממוחזרים כחלק מפיתוח נושא הקיימות. לראשונה תוצע גם אפליקציה טלפונית מורחבת הכוללת בין השאר מפתח דיגיטלי לרכב.

וולוו EX90

 

ביצועים משולבים טווח מרשים

וולוו EX90 תוצע בשני דגמים לבחירה בתחילת הדרך, אשר שניהם יוצעו עם סוללה גדולה בנפח 111 קוט"ש מתוצרת CATL, המאפשרת טווח נסיעה עד 600 ק"מ  לפי תקן ה-WLTP ואפשרות לטעינה מ-10-80% מהסוללה בחצי שעה בלבד. גרסת הכניסה מצוידת בצמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה והספק משולב של 408 כ"ס המאיצים את הרכב ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. גרסת הביצועים "Performance" מעלה את ההספק ל-517 כ"ס, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ומבטיחה טווח נסיעה עד 590 ק"מ על טעינה אחת, ואלו מגובים בנוחות נסיעה גבוהה הודות למתלי אוויר ובולמים אדפטיביים. בסעיף הבטיחות מבטיח היצרן כי מדובר יהיה בוולוו הבטוחה ביותר אי פעם, עם שדרוג מערכות הבטיחות המתקדמות לרמה אוטונומית מספר 3, ומערכת תוכנה חדשה המזהה סכנות על הכביש בטווח עד 250 מטר מהרכב, כולל זיהוי משופר של מפגעים על הכביש גם בנסיעה לילית חשוכה.

וולוו EX90

וולוו EX90 תיוצר במפעל החברה בארה"ב ובשלב השני תיוצר גם בסין ותגיע לשווקים ראשונים בתחילת 2023. סביר להניח שהדגם יגיע לארץ כבר במהלך המחצית השניה של 2023. 

עוד מחדשות רכב