נחשפה לקסוס LBX : הקרוסאובר שעתיד להביא לראשונה צעירים למותג הפרימיום

לקסוס LBX הינו קרוסאובר עירוני קומפקטי והיברידי, המהווה במידה מסוימת אח חורג ויוקרתי יותר לטויוטה יאריס קרוס. בחברה מצפים לפנות לקהל חדש וצעיר עם הדגם שצפוי להיות הזול בהיצע דגמי היצרן.

ששי כהן 05 ביונ, 2023
לקסוס LBX

חברת לקסוס מרחיבה את משפחת דגמי הקרוסאוברים שלה וחשפה את דגם ה-LBX – קרוסאובר קומפקטי והיברידי אשר יתברג מתחת ל-UX ועתיד להיות הדגם הזול בהיצע דגמי היצרן, שעימו מקווים בחברה לפנות לקהל חדש וצעיר יותר שמחפש אחר קרוסאובר איכותי ממותג יוקרתי, ובמחיר נגיש יחסית.


ה-LBX הינו הדגם הראשון של היצרן שפותח על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית GA-B המוכרת לנו יותר מטויוטה יאריס קרוס החדשה למשל, ואף חולק עימה מכלולים רבים משותפים. לצד עיצוב נאה ומודרני המציג כמובן קשר לשפת העיצוב הנוכחית של לקסוס, מתאפיין הדגם במידות קומפקטיות המוכרות מסגמנט ה-B-SUV עם אורך של 4.19 מטרים, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.54 מטר ובסיס גלגלים של 254 ס"מ האמור לספק תא נוסעים מרווח יחסית לארבעה נוסעים. 

לקסוס LBX

 תא הנוסעים של ה-LBX יוצע במגוון סגנונות עיצוב ושילוב צבעים, וכביטוי לפילוסופית ה- Tazuma של לקסוס ב- LBX מוטמע לראשונה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' בעל שלל אפשרויות התאמה אישית, ואופציה לתוספת של תצוגה עלית של הנתונים על השמשה הקדמית. עיצוב תא הנוסעים הוא בסגנון הנקי ובעל מיעוט יחסי של מתגים, לצד לוח המחוונים הדיגיטלי תפגשו גם מולטימדיה עם מסך מגע 9.8 אינץ', קישוריות מלאה לסמארטפונים, שלל אפשרויות פקודות קוליות ואפליקציה טלפונית השולטת על מגוון מערכות הרכב. יחד עם זאת, הדגם שומר על מספר מתגים פיזים להפעלה מהירה וידידותית יותר למשתמש של מספר מערכות מרכזיות ברכב, לרבות בקרת האקלים. בדומה לדגמים החדשים של לקסוס, ה-LBX מציעה חלק מעדכוני התוכנה דרך האוויר (over the air) עבור מערכות המולטימדיה והבטיחות שלה, כך שניתן ליהנות משדרוגים ללא צורך בתיאום והגעה למרכז השירות של לקסוס. כחלק מהבידול מול היאריס קרוס, מן הסתם מדובר כאן בתא נוסעים איכותי משמעותית, עם שלל דיפוני אלקנטרה או דמויי עור ובעל תחושה יוקרתית יותר שמאפיינת את המותג. 

לקסוס LBX

הדגם ישווק בגרסה היברידית מדור 5 של היצרן, הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 18.8 קג"מ, אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית מספקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות. נתוני צריכת דלק לעת עתה לא מפורסמים ובחו"ל צפויה המכונית להציע גם גרסת הנעה כפולה לאחיזה טובה יותר בכביש. ה-LBX יכלול כסטנדרט את מערכות הבטיחות והסיוע לנהג המקיפות מהדור האחרון של Lexus Safety System+ , הכוללות את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, ולדברי היצרן הוא פותח כדי להשיג חמישה כוכבים במבחן הריסוק העתידי. 

לדברי מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: "אנו מצפים שה-LBX תצרף לקהל הלקוחות הנאמנים שלנו לקוחות חדשים, בעיקר צעירים  שלא היו עד כה בשוק הפרימיום. ה-LBX יאפשר לקהלים אלה לחוות נהיגה ברכב יוקרה מעוצב ובעל ביצועים מרשימים ונוכחות מובחנת. אנחנו גם נציע מסלולי ליסינג ומימון אטרקטיביים כדי להנגיש את הלקסוס החדשה לקהל רחב יותר שיוכל מעתה ליהנות לא רק מרכב יוקרתי ומתקדם באיכות הגבוהה ביותר, אלא גם מרמת השירות הטובה ביותר בענף הרכב שכה מאפיינת אותנו״. 

ככל הנראה שיווק לקסוס LBX יחל בישראל רק ב-2024

עוד מחדשות רכב