נחשפה מרצדס ויז'ן EQXX : המרצדס היעילה ביותר אי פעם

המטרה: יעילות אנרגטית. כמו בסרט מלחמה, עם כל הכבוד לשלל המותגים החדשים בשוק החשמלי, במרצדס לא מתכננים לוותר כל-כך מהר ומפתחים במהירות שיא כנראה את המכונית החשמלית היעילה בעולם.

ששי כהן 04 בינו, 2022
מרצדס EQXX

יצרנית רכבי היוקרה מרצדס חשפה אמש את הדור החדש של החשמליות שלה, באמצעות מכונית הקונספט המרהיבה מרצדס Vision EQXX, המדגימה שפת עיצוב חדשה הכוללת מרכב אווירודינמי שטרם נראה, ושלל טכנולוגיות חדשות המקפיצות את טווח הנסיעה בעשרות אחוזים ללא הצורך בהגדלה נוספת של קיבולת הסוללה. את שלל החידושים שחשפה החברה, נוכל לפגוש בדגמי מרצדס העתידיים שיחלו להגיע לשוק בעוד כ-3 שנים.

 הסוף לחרדת הטווח?

ה-EQXX קונספט הינה מכונית סדאן בתצורת קופה 4 דלתות, המציעה עיצוב אלגנטי וספורטיבי במיוחד, ונהנית מיעילות אווירודינמית הטובה ביותר כיום בשוק הרכב, עם מקדם גרר שהופחת ל-0.17cd בלבד, ושובר למעשה את השיא הנוכחי של היצרן במכונית סדרתית עם מרצדס EQS שמציעה מקדם גרר של 0.2, אשר יחד עם סוללה בקיבולת של 100 קוט"ש הקטנה יותר משל מכונית הדגל הנוכחית EQS, מציע טווח נסיעה שחוצה את רף ה-1,000 ק"מ, מה שלדעת היצרן עושה סוף לחרדת טווח הנסיעה שמלווה רוכשי מכוניות חשמליות רבות. הדור החדש של הסוללות גם קטן יותר ב-50% ונהנה ממשקל נמוך יותר ב-30% לעומת הסוללה שמאוכלסת כיום ב-EQS. בחברה מציינים גם שקירור הסוללות הפך להיות אוויר במקום נוזל, מה שמקטין את הצורך בשימוש מערכות מורכבות ותופסות מקום. בעזרת פאנלים סולאריים דקיקים הממוקמים על גג הרכב החשמלי, יוכלו בעלי המכונית ליהנות מתוספת של 25 ק"מ נהיגה מדי יום. בפיתוח המכונית נעשה אגב דגש על יעילות אנרגטית, הבאה על חשבון ביצועים ספורטיביים, והמנוע החשמלי מסתפק בהספק של 201 כ"ס, צריכת האנרגיה שלו עומדת על פחות מ-10 kWh לכל 100 ק"מ והוא מציג נצילות גבוהה של 95% מהסוללה שמועברת לשימוש הגלגלים.

בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית שדרוג של תא הנוסעים החדשני שהציגה ה-EQS עם תצוגת ענק בגודל "47.5 הפרוסה לרוחב הדאשבורד, ומאפשרת יישום שלל אפליקציות ומערכות עזר לנהיגה מבוססות לווין ואינטרנט. במרצדס מתגאים בשימוש בטכנולוגיית הדמיה מתקדמת שנלקחה מתעשיית משחקי הוידאו ותעשיית הסרטים, שאפשרה להם לתכנן את הרכב במהירות שיא של 18 חודשים מרגע שהוחלט על פיתוח הדגם ועד שיוצרה מכונית הקונספט הראשונה.

עוד מחדשות רכב