קיה ספורטאז' החדשה 2022 נחשפת בפרטים ראשונים

קיה ספורטאז' החדשה זוכה לעיצוב חדש לחלוטין, תא נוסעים מרווח בניחוח פרימיום וקפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא. תגיע לארץ בתחילת 2022.

ששי כהן 08 ביונ, 2021
קיה ספורטאז' החדשה 2022

28 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון של קיה ספורטאז' ו-6 שנים לאחר שהוצג הנוכחי של רכב הפנאי הפופולרי של קיה, הנחשב לאחד מדגמי הפנאי הנמכרים ביותר בישראל בעשור האחרון, חשפה הלילה קיה את הדור החמישי של הספורטאז' שמציג עיצוב חדש לחלוטין והבטחה לתא נוסעים איכותי מתמיד.

הספורטאז' החדשה זוכה לעיצוב חדש שלדברי היצרן מסמל את הדור החדש של המכוניות של היצרן, וכמו ה-EV6 החשמלית שנחשפה בחודשים האחרונים גם היא עוברת ללוגו החדש של היצרן. ביחס לדור היוצא מדובר בקפיצת מדרגה מרשימה, עם עיצוב יוקרתי יותר ושונה מכל מה שראינו עד כה בקיה, וככל הנראה גם עם צמיחה קלה במידות הרכב שיספקו גם תא נוסעים מרווח מבעבר.

למעט כמה תמונות בודדות שמפרסמת קיה לעת עתה, לא מספק היצרן נתונים טכניים אודות הדגם בשלב הנוכחי, אך ניתן כמובן להבחין בתאורת LED היקפית מבחוץ ואופציה לחבילח עיצוב ספורטיבית (ספורטאז' X-LINE) שמעניקה לרכב מראה שרירי יותר, כפי שעשתה זאת גרסת ה-GT בדור הנוכחי.

קיה ספורטאז' החדשה 2022

גם בתוך תא הנוסעים מציגה הספורטאז' החדשה מהפכה של ממש, עם עיצוב מודרני ונאה משמעותית מהדור הנוכחי, והבטחה לאיכות חומרים והרכבה בסגנון רכבי פרימיום. לראשונה יוצע בדגם לוח שעונים דיגיטלי "12.3 ואליו יתחבר גם מסך מולטימדיה מרכזי גדול (עד "12.3) עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. עוד בתא הנוסעים תוכלו למצוא לראשונה בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורי אקלים כולל שליטה נפרדת בספסל האחורי, כאשר ממשק השליטה הראשי עובר למתגי מגע. את ידית ההילוכים המסורתית מחליפה חוגה מודרנית יותר ואופציה לחימום ואיוורור מושבים לצד חימום הגה (לא בטוח שיוצע בארץ).

קיה ספורטאז' החדשה 2022

בסעיף הבטיחות צפויה הספורטאז' ליישר קו עם חבילות האבזור הנדיבות שמוצעות היום בכמה דגמים חדשים של היצרן, לרבות שמירה אקטיבית על מרכז נתיב הנסיעה, התרעה על תנועה חוצת בצומת עם בלימה אוטונומית משופרת, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, התרעה על שכחת ילדים בספסל האחורי ועוד.

בכל הקשור להיצע המנועים, עד שקיה יספקו לנו נתונים רשמיים, ניתן להניח שהיצע המנועים יהיה דומה להיצע שקיים ביונדאי טוסון החדש, עם גרסת כניסה 2.0 ליטר אטמוספרית 155 כ"ס שתופנה בעיקר לציי רכב ותזכה למחיר נגיש יותר, לצד מנועי טורבו 180 כ"ס ויחידת כח היברידית שצפויה להיות המעניינת יותר במשפחת הדגמים.

מאז שהחל שיווק הספורטאז' בעולם ב-1993, נמכרו יותר מ-6 מיליון עותקים של הדגם, עשרות אלפים מהם בישראל.

עוד מחדשות רכב