ניסאן ג'וק היברידי במבחן: חסכוני ומהנה יותר, אך שווה את תוספת המחיר?

הגרסה ההיברידית של ניסאן ג'וק משדרגת את הביצועים וההנאה מהנהיגה, אך בסעיף הדלק מציגה שיפור משמעותי, אך עדיין לא חסכונית כמו המתחרות. האם היא שווה תוספת מחיר של 17,000 שקל לעומת גרסת הטורבו בנזין?

ששי כהן 04 בדצמ, 2022
ניסאן ג'וק היברידית

הדור הנוכחי של ניסאן ג'וק הושק בארץ במרץ 2020 (ההשקה האחרונה שלי אגב רגע לפני שנכנסנו לסגר ראשון של הקורונה), וכבר בהשקת הדגם התוודאו בכירי היבואן שאת הצלחת הדור הקודם שלו שהושק ב-2010 והספיק למכור בארץ 15,000 עותקים, הם כנראה לא ישחזרו, עקב התפתחות סגמנט ה-B-SUV של הג'יפונים הקומפקטיים שמנה כבר 24 מתחרים, בשעה שהג'וק המקורי היה החלוץ ונהנה לזמן לא קצר ממעט ממתחרים. בתקופה שחלפה מאז, אכן הג'וק החדש לא שחזר את הצלחת קודמו ומסתפק בנתוני מכירות קטנים בהרבה. האם הגרסה ההיברידית שלו שנחתה בחודש החולף בארץ עשויה לשנות את גורלו?


הג'וק ההיברידי הוא למעשה הרכב ההיברידי האמיתי הראשון של ניסאן בישראל, אם נתעלם לרגע מהדור הנוכחי של הקשקאי שמתויג כאן תחת הסמל "הייבריד", אך כולל מערכת "Mild Hybrid" זעירה שתפקידה בעיקר צמצום קל של פליטת המזהמים. לשמחתו של הג'וק ההיברידי, הקטגוריה בה הוא פועל אמנם עמוסת מתחרים כיום, אך כשמסננים רק את הדגמים ההיברידיים "האמיתיים", מסתבר שיש לו רק 3 מתחרים: טויוטה C-HR ויאריס קרוס ויונדאי קונה הייבריד.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר באותו רכב מוכר, למעט חזית מעט שונה הכוללת פס שחור מבריק הנמתח לרוחב הגריל ומאפיין את דגמי החשמל של היצרן. בצדדים תמצאו גם כיתובי הייבריד, ומאחור זוכה הרכב לספוילר מעט שונה. רכב המבחן, צויד גם בחישוקי גלגלים "19 קלים בעיצוב ספורטיבי ונאה, המגיעים כחלק מחבילה הכוללת גם צביעה דו-גוונית למרכב. בשורה התחתונה, הג'וק הוא ג'יפון מרשים למראה שאפילו נראה קרבי משהו, בניגוד ללא מעט ג'יפונים המבוססים על דגמי סופרמיני וסובלים מעיצוב פרווה משהו.

ניסאן ג'וק היברידית

חזית מעט שונה המאפיינת את דגמי החשמל של ניסאן

גם כשנכנסים לרכב אין לנו כאן שינויים משמעותיים מול גרסת הטורבו הרגילה, ומדובר בשינויים קלילים הכוללים תוספת של כפתור e-Pedal המאפשר נהיגה כמעט על דוושה אחת בלבד, וכן כפתור EV mode המאפשר נהיגה חשמלית מרבית ככל שהסוללה מאפשרת. נפח תא המטען פחת בגרסה ההיברידית ב-68 ליטר ל-354 ליטר ומספיק לשימושים של משפחה קטנה. הדגם משווק ברמת גימור אחת ועשירה, הכוללת בין השאר: תאורה היקפית מסוג LED, כניסה והנעה ללא מפתח, מולטימדיה עם מסך מגע "8, מצלמת רוורס וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים "17 קלים, פנסי LED היקפיים, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, חלונות אחוריים מושחרים ועוד.

ניסאן ג'וק היברידית

אבזור נוחות נדיב כסטנדרט, האבזור הבטיחותי קצת פחות

בסעיף הבטיחות המפרט קצת פחות מרשים התראת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב שאינה אקטיבית, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות ועוד, אך למכונית אין למשל בקרת שיוט אדפטיבית או אפשרות להתראת שטח מת במראות הצד. לפחות היא נהנית מציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

מתחת למכסה המנוע מצוידת המכונית במנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 143 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית חדישה הכוללת ארבעה הילוכים למנוע הבנזין ו-2 לחשמלי. על הכביש מאפשרת יחידת הכח הנ"ל נסיעה עירונית במצב חשמלי סביב ה-50% מהזמן, כאשר כל עוד ויש מספיק חשמל בסוללת ה-1.2 קוט"ש הקטנה, תיהנו מחוויית נהיגה חשמלית שקטה ונטולת ויברציות, אך כאשר מנוע הבנזין מתעורר ונכנס לפעולה, מלווה המכונית לעתים בכל מיני רעשים מכאנים שונים. הביצועים כאן שודרגו, התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 10.1 שניות ומדובר בנתון הטוב בקטגוריה, ובכלל הג'וק מפגין התנהגות כביש טובה ואפילו מהנה ביחס למקובל בסגמנט. גם תפעול תיבת ההילוכים נעים משמעותית מהמתחרים. חבל רק שאת סעיף צריכת הדלק סיימה המכונית במבחן עם 15.1 ק"מ לליטר בממוצע, נתון שהוא שיפור משמעותי לעומת הג'וק בנזין, אך הרבה פחות טוב מהמתחרות שעושות 20 ק"מ לליטר במציאות.

ניסאן ג'וק היברידית

15.1 ק"מ לליטר בממוצע במבחן

שווה את התוספת?

מחיר ניסאן ג'וק ההיברידי נקבע על 148,000 שקלים, מחיר הזול ב-2,000 שקלים מיונדאי קונה היברידית או 7,000 שקלים מטויוטה C-HR ברמת הגימור הבסיסית, אך גבוה ב-7,000 שקלים מגרסת הבסיס של טויוטה יאריס קרוס. לזכותו עיצוב חיצוני מרשים, תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב וחווית נהיגה המהנה בקטגוריה. בסעיף השלילה, האבזור הבטיחותי שלו קצת פחות מרשים, וגם צריכת הדלק לא מספיק טובה כפי שמציעים המתחרים. האם זה שווה תוספת של 17,000 שקל מול גרסת הג'וק בנזין הרגילה? תחליטו אתם, אבל אני מזכיר שמחירי הדלק רק החודש עלו שוב, ורכב היברידי היום רלוונטי יותר מתמיד, אם אין באפשרותכם אפשרות לעבור לחשמלי מלא.

עוד ממבחני דרכים