נכנסה לכושר: טויוטה יאריס מתחדשת ומתחזקת

4 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של טויוטה יאריס, מתחדשת המכונית עם מתיחת פנים מקיפה, הכוללת מעבר ליחידה היברידית מדור חמישי של היצרן, עם ביצועים משופרים ובטיחות משודרגת, לצד עדכוני עיצוב קלים.

ששי כהן 15 בפבר, 2024
טויוטה יאריס 2024

4 שנים לאחר שהוצג הדור הרביעי של טויוטה יאריס, מכונית הסופרמיני המצליחה של היצרן, ממנה נמכרו בשנה שעברה כ-170,000 מכוניות באירופה, ובכלל אחת המכוניות המצליחות בהיסטוריה של טויוטה, עם יותר מ-10 מיליון מכוניות מאז הושק הדור הראשון בעולם ב-1999, מתעדכנת היאריס במתיחת פנים מקיפה של אמצע החיים, הכוללת עדכוני עיצוב קלים, לצד שדרוג יחידת הכח ההיברידית, האבזור והבטיחות.


בכל הנוגע למראה החיצוני, מסתפקת טויוטה בעדכונים קוסמטיים קלים למראה החיצוני, במטרה לא לפגוע בעיצוב המוצלח של הרכב, אלא בעיקר לרענן אותו מול המתחרות המודרניות בשוק. הדגם יוצע בגרסאות רגילות, לצד גרסת "פרמייר" חדשה בצבע כחול מיוחד עם מרכב בצביעה דו-גוונית, הכוללת גם רמת גימור עשירה במיוחד, וכמובן גרסת GR ספורטיבית למראה, אשר שתיהן יוצעו גם בגרסת המנוע המחוזקת.

טויוטה יאריס 2024

גם בתא הנוסעים השינויים הם קוסמטיים בעיקרם, כאשר המכונית זוכה ללוח שעונים דיגיטלי "7 בגרסאות הבסיס או "12.3 בגרסאות המאובזרות. המולטימדיה עודכנה במסך "10.5 ומערכת הפעלה מהדור החדש של היצרן, הכוללת קישוריות מלאה לסמארטפונים (כולל אלחוטית), תפעול קולי משודרג ועוד, ולראשונה תוצע במכונית גם אפליקציית שליטה סלולרית על הרכב.

טויוטה יאריס 2024

גם מפרט הבטיחות שודרג לחבילת ה-T-MATE העדכנית של היצרן, כאשר לצד שלל מערכות הבטיחות המתקדמות המוכרות, זוכה המכונית גם למערכת לסיוע ביציאה בטוחה מהרכב, התרעה על שכחת נוסע במושב האחורי, מערכת המונעת האצה לא בטוחה של הרכב כאשר יש סכנה להתנגשות עם הרכב שמלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית משודרגת ועוד.

טויוטה יאריס 2024

החדשה העיקרית בדגם החדש מגיעה מיחידת הכח, שם תוצע המכונית גם עם אפשרות למערכת היברידית מדור 5 של היצרן, המבטיחה שדרוג הביצועים והפיכתה למהנה יותר לנהיגה. גם כאן תפגשו את מנוע הבנזין 1.5 ליטר של היצרן, אשר יחד עם המערכת ההיברידית המשודרגת, מציע הספק של 130 כ"ס (לעומת 116 כ"ס בגרסאות המוכרות), המבטיח קיזוז של חצי שניה בזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש (9.2 שניות) ותאוצות ביניים משופרות. בהתאם לרמות הגימור, מציעה המכונית צריכת דלק משולבת עד 25.6 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. גרסת ה-“Hybrid 130” המחוזקת תהיה סטנדרטית בגרסאות ה-GR והפרמייר, כאשר בשווקים מסוימים היא תוצע כרמת הגימור הגבוהה של הדגם.

שיווק טויוטה יאריס המחודשת ל-2024 מתחיל בימים אלה במדינות שונות באירופה, וסביר להניח שהדגם המחודש יגיע לארץ בחודשים הקרובים. 

עוד מחדשות רכב