בגרסאות מאובזרות בלבד: סובארו פורסטר 2024 החדש בישראל

יבואנית סובארו מתחילה בשיווק סובארו פורסטר החדש, שמושק ראשון בעולם בארץ ובארה"ב. השינויים מתרכזים בהופעה חיצונית ופנימית לצד שדרוג הבטיחות, אך הדגם יגיע בגרסאות מאובזרות משמעותית במחיר שעלה ויחל מ-205,900 שקל.

ששי כהן 09 באפר, 2024
סובארו פורסטר 2024

5 וחצי שנים לאחר שהושק בארץ הדור הנוכחי של סובארו פורסטר, מודיעה סמלת היבואנית על התחלת שיווקו של הדור השישי של הדגם, כאשר לראשונה הדגם מושק ראשון בעולם ביחד עם השוק האמריקאי. יחד עם זאת, למרות שהיבואנית טוענת לעליה של 3,000 שקלים בלבד במחיר הדגם ביחס לדגם היוצא, דבר אשר נכון בהשוואת הגרסאות החדשות בעלות השם החדש, לדגמים המקבילים של הדור היוצא, קשה שלא להתאכזב שמחיר הכניסה לדגם עלה ב-26,000 שקל ומתחיל כיום ב-205,000 שקל, בשל היעדרות דגמי בסיס לדגם. כמה זה ישפיע על המכירות של הדגם שעד כה נהנה מביקוש נאה בארץ? ימים יגידו.


הפורסטר החדש נוחת בארץ 3 חודשים בלבד לאחר שנחשף בחשיפה העולמית בלוס אנג'לס, כאשר בבסיס הוא נשען על השלדה והמכלולים המכאניים המוכרים של הדור היוצא, ואף שומר על קווי העיצוב המוכרים של הדגם, אך בכל זאת זוכה לחזית חדשה ונאה יותר למראה, עדכונים קוסמטיים שונים בצידי הרכב, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ("17-"19 בהתאם לרמת הגימור) ועיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית. הממדים צומחים קליל עם מרכב באורך של 4.65 מטרים (1+ס"מ), רוחב של 1.83 (2+ס"מ), גובה 1.73 מטר (ללא שינוי) ובסיס גלגלים שנותר ללא שינוי ונמתח על 267 ס"מ. מרווח הגחון עומד על 22 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 779 ליטר, אך בתקן האמריקאי המודד את הנפח עד תקרת הרכב ולא עד קו החלון.

סובארו פורסטר 2024

בסובארו מבטיחים גם מספר עדכונים אווירודינמיים המשפרים את הביצועים והיציבות, עם פתחים ייחודיים שהותקנו מאחורי הגלגלים הקדמיים המאפשרים יציאת אוויר בצורה קלה יותר, ותורמים להפחתת מקדם הגרר וליציבות משופרת בעת הנהיגה. 

תא הנוסעים חודש וכולל מסך מגע בולט בגודל סטנדרטי של "11.6, חיפוי תקרה כהה שמיועד להסתיר שפשופים העלולים להגרם מהעמסה או פריקה של נוסעים ו/או מטען, וגם קורות המכונית זכו לתכנון המבטיח שמשות גדולות ככל הניתן לטובת ראות מיטבית כלפי חוץ. מאחור הותקנו שמשות כהות כסטנדרט.

המרכב של הדגם החדש מציג קשיחות פיתול גבוהה יותר ב-10% הודות לשימוש בטכניקות ריתוך והדבקה משופרות התורמות גם לחסכון במשקל. תכונה זו מספקת התנהגות כביש משופרת יחד עם נסיעה חלקה יותר ובידוד רעשים טוב יותר לדברי היצרן. גם מערכת הבטיחות המקורית Eyesight עודכנה בדור הרביעי שלה וכוללת כסטנדרט התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, החלפת אורות אוט', התרעת עייפות הנהג, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנוע חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, 9 כריות אוויר ועוד. גם מערכת ה-X-MODE לשטח עודכנה וכוללת חבילה מורחבת החל מרמת הגימור השניה. 

סובארו פורסטר 2024

הפורסטר החדש ישווק עם אותה יחידת כח מוכרת, הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר המפיק 180 כ"ס ו-24.6 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 8 הילוכים והנעה כפולה כסטנדרט. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 9.4 שניות והמהירות המרבית על 204 קמ"ש, וצריכת הדלק עומדת על 12.5 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

הדגם ישווק בארבע רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה "Premium" כוללת המכונית אבזור משודרג עם חישוקי גלגלים קלים "17, מערכת X-MODE לשטח, מצלמת חניה אחורית כולל פסי הכוונה דינמיים, מושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, גלגל הגה עם חימום ובציפוי עור, מנופי העברת הילוכים, בלם חניה חשמלי, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ארבעה שקעי USB בחלל הרכב, תאורת יום ותאורה ראשית בטכנולוגית LED, פנסים ראשיים עוקבי פניה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת 2 אזורים כולל פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

מחיר סובארו פורסטר צומח משמעותית ויחל מ-205,900 שקל לגרסת הכניסה ומגיע עד 249,900 שקל לרמת הגימור הבכירה.

מעוניינים בנסיעת מבחן לפורסטר החדש וקבלת הצעת מחיר מסודרת, כולל אפשרויות מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד מחדשות רכב