סוזוקי סווייס היברידית בישראל: האחות החורגת של הקורולה סטיישן

לאחר שפסק שיווקה של טויוטה קורולה סטיישן, בחסות היבוא המקביל נחתה בארץ האחות התאומה מבית סוזוקי העונה לשם "סוויס", המגיעה לארץ רק בגרסה ההיברידית וכרגע רק לשוק המוניות.

ששי כהן 18 במאי, 2023
סוזוקי סוויס בישראל

בתמונה הראשית: סוזוקי סוויס בישראל. צילום: דוד סוכנויות

טויוטה קורולה היא אחת המוניות הפופולריות בארץ בשנתיים האחרונות, אך עם הגעתו לאחרונה לארץ של הדגם המחודש ל-2023, פסק השיווק של גרסת הסטיישן שנמכרה בעיקר לציי רכב ולשוק המוניות. בשעה שאת מקומה תתפוס ככל הנראה קיה סיד סטיישן ששיווקה חודש במקביל, אל שוק המוניות נכנסה לאחרונה גם האחות החורגת של הקורולה, והיא סוזוקי סוויס (Swace) המהווה בדיוק את אותו רכב מוכר, רק עם סמלים של סוזוקי.


סוזוקי סוויס מיוצרת ע"י טויוטה ולמעשה מהווה שיתוף פעולה בין היצרנים לצורך שיווק דגמים חסכוניים בדלק באירופה שיתנו מענה לרגולציית הזיהום המחמירה, אשר משיתה על יצרני הרכב קנסות כבדים על כל רכב שיעבור את ממוצע הפליטות של 95 גר' CO2 לק"מ. כך, כדי לעזור לסוזוקי להימנע מקנסות אלו, מייצרת עבורה טויוטה את הסוויס, וגם את דגם ה-"אקרוס" המהווה אח תאום לטויוטה ראב 4 פלאג-אין.

הסוויס ששיווקה החל בארץ לאחרונה, אינה מגיעה לכאן ע"י היבואן הרשמי, אלא בחסות חברות הפועלות בשוק היבוא המקביל והיבואנית הזעירים, אשר משווקים לעת עתה את הדגם רק לשוק המוניות.

למעט עיצוב מעט שונה בחזית הרכב (גריל, יחידות תאורה ולוגו שממוקם על מכסה המנוע ולא במרכז הגריל), מדובר באותה קורולה סטיישן מוכרת, שמוצעת כאן רק בגרסה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 122 כ"ס ומבטיחים צריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן, לצד מפרט עשיר הכולל מולטימדיה, מערכות בטיחות מתקדמות, חימום מושבים והגה, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי גלגלים קלים, שמשות אחוריות מושחרות, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

כמו בחלק נרחב מהעסקים הפועלים בשוק המוניות כיום, מחיר רשמי לא מופיע, אך מצאנו מודעת פרסומת של חברת car&co במחיר של 115,384 שקל לפני מע"מ ( 135,000 שקל כולל). נכון לעתה, ידוע כבר על 11 מכוניות שהגיעו לשוק המוניות.

עוד מחדשות רכב