"פרארי בשליש מחיר": שברולט קורבט בישראל סוף סוף ביבוא רשמי

לאחר 70 שנות ייצור, שמונה דורות ולא פחות מ-150 מכוניות מהדור הנוכחי שכבר הגיעו לארץ, סוף סוף יש לנו שברולט קורבט ביבוא רשמי לישראל. יצאנו לטעימה קלה ממכונית הספורט האייקונית האמריקאית על מסלול המרוצים של מוטורסיטי.

ששי כהן 20 באוג, 2023
שברולט קורבט C8 סטינגריי

צילומים: בני דוייטש

קצת יותר מ-3 שנים לאחר שהוצג בעולם שברולט קורבט C8 סטינגריי, הדור השמיני של מכונית הספורט האייקונית האמריקאית, ולאחר שכבר יותר מ-150 מכוניות מהדור הנוכחי שלה כבר הגיעו לארץ בחסות היבוא האישי והמקביל, החלה סוף סוף UMI יבואנית שברולט בשיווק רשמי של מכונית הספורט האגדית. מדובר אגב בפעם הראשונה שמגיעה הקורבט לארץ ביבוא רשמי, בשורה אגב לא רק לחובבי הדגם שחששו עד כה לרכוש רכב שאינו מגיע ביבוא סדיר לארץ, אלא לכלל לקוחות הדגם שייהנו לראשונה משירות אספקת חלפים מסודר, התמקצעות של מוסכי החברה ואפילו אפשרות נדירה בשוק הספורטיביות הקיצוניות לביטוח מקיף כתוצאה משיתוף פעולה של היבואן עם חברת ביטוח.


השקה בשיתוף מועדון הקורבט הישראלי

האירוע נעשה בשיתוף UMI ומועדון הקורבט הישראלי "ICC" המרכז כ-120 מדגמי הקורבט מכל השנים, ומהווה מקום מרכזי לאיחוד בין החברים, ביצוע טיולים משותפים, שיתוף מידע ועוד, לצד תרומה רבה לקהילה בישראל עם שלל אירועים מבורכים לאוכלוסיות בסיכון, ילדים חולים ועוד שנעשית בשיתוף היבואן.

 

"פרארי בשליש מחיר"…

לרגל השקת הדגם החדש הוזמנו למסלול המרוצים מוטורסיטי שליד באר-שבע לנהיגת היכרות זריזה עם המכונית החדשה, אשר בדור החדש שלה נבנתה כדי לספק חווית מסלול מושלמת, עם מפרט המזכיר מכוניות על ספורטיביות, עיצוב המציג דמיון לאחד מדגמי פרארי (יש כבר כמה לקוחות של הדגם בעולם שהחליפו את הסמלים של הקורבט בפרארי ויצרו להם סוג של פרארי בשליש מחיר…) והבטחה ליכולות ספורטיביות חסרות פשרות.

שברולט קורבט C8 סטינגריי

צילום: בני דוייטש

אייקון של תעשיית הרכב האמריקאית

שברולט קורבט היא אחד הדגמים האייקונים ביותר של GM. הקורבט שהוצגה לראשונה ב-1953, מכרה קרוב ל-2 מיליון יחידות והיא חלק משמעותי מהתרבות המוטורית האמריקאית. הקורבט 8C סטינגריי, שירשה את שמה מהדור השלישי של הקורבט שיוצר בשנת 1969, היא הקורבט הראשונה בעלת מנוע מרכזי, שמספק התנהגות כביש יוצאת דופן ויכולות מסלול שקוראות תיגר על מותגי העל מאירופה.  

נבנתה עם מפרט היישר למסלול

הסטינגריי מציעה הופעה קרבית וספורטיבית הכוללת מרכב ארוך, נמוך ורחב המאפיין מכוניות על ספורטיביות, ספוילר אחורי מוגדל וחרטום אגרסיבי שעוצב בהשראת מטוסי הקרב האמריקאיים. הדגם מצויד במנוע מרכזי V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר שמייצר 490 כ"ס ומומנט של 65 קג"מ, המחובר לגיר רובוטי דו מצמדי בעל 8 הילוכים ויחס העברה סופי של 5.2:1 . הכוח עובר לצמד הגלגלים האחוריים שמייצרים תאוצה אגרסיבית של 2.9 שניות מ-0 ל-96 קמ"ש ומהירות מרבית של כ- 296 קמ"ש. למכונית אורך של 4.63 מטרים, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.23 מטר ובסיס גלגלים של 272 ס"מ ומשקל המכונית עומד על 1.61 טון לגרסת הקופה ו-1.64 טון לגרסת הקבריולט. תא הנוסעים מציג אווירה יוקרתית, עם עור נאפה שעוטף את המושבים ודיפונים שונים של הדשבורד, לוח מחוונים דיגיטלי "12 הניתן להתאמה אישית, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 הכוללת קישוריות מלאה לסלולריים, ואבזור עשיר הכולל בין השאר מושבים מחוממים ומאווררים מתכווננים חשמלית, מערכת שמע פרימיום עם 14 רמקולים מתוצרת BOSE ועוד, ולדגם תא מטען משולב קדמי ואחורי בנפח עד 357 ליטר.

שברולט קורבט C8 סטינגריי

צילום: בני דוייטש

את חווית הנהיגה במסלול קשה לתאר במילים, כאשר הצלילים הנהדרים הבוקעים ממערכת הפליטה הספורטיבית, המנוע הנמצא מאחורי הנהג, שלל הוויברציות והתנהגות הכביש המושלמת שגורמים לפעימות לב מואצות ותחושות בבטן שכמעט ושכחנו מקיומן. בעידן בו כמעט כל השקת דגם חדש הינו חשמלי, נזכרנו לשם שינוי מדוע אנחנו מאוד אוהבים מכוניות.

שברולט קורבט C8 סטינגריי

צילום: בני דוייטש

תמחור תחרותי 

גם המחיר של הקורבט תחרותי ועם חבילת האבזור הספורטיבית Z51 המגיעה כסטנדרט בדגמים המיובאים לארץ ביבוא רשמי, טוען היבואן שליבוא המקביל אין שום סיכוי להתחרות והוא הופך בדגם הזה להיות פחות רלוונטי. 5 מכוניות ראשונות נמסרו כבר ללקוחות המאושרים הראשונים בחסות היבוא הרשמי, והיבואן מעריך שקצב המכירות של המכונית יעמוד על כמה עשרות מכוניות מדי שנה.

מחיר שברולט קורבט C8 סטינגריי מתחיל מ-779,000 ש"ח לגרסת הקופה ו-851,000 ש"ח לגרסת הקבריולט. 

עוד מחדשות רכב