סוף עידן הסדאן: הונדה סיוויק סדאן עוזבת את ישראל

30 שנה לאחר שהגיעה לראשונה לישראל והציתה את הדמיון, היעדר מערכות בטיחות מתקדמות, מעבר מאסיבי לשוק הג'יפונים והפסקת הייצור הקרובה של הדגם במפעל הטורקי, גורמים להפסקת יבוא הונדה סיוויק סדאן לישראל.

ששי כהן 27 בנוב, 2019
הונדה סיוויק סדאן 2019

כבר לא מציתה את הדמיון? רגע לפני שמציינת הונדה 30 שנות פעילות בישראל, מפסיקה 'מאיר' היבואנית את שיווק הסיוויק סדאן בארץ, מי שהיה לדגם הנמכר ביותר של הונדה בישראל לאורך השנים, שנכנע לדרישות השוק בנושא בטיחות ומעבר הלקוחות לדגמי הפנאי השונים. מנגד, הסיוויק 5 דלתות תמשיך להגיע ממפעל החברה בבריטניה.


הסיבה להפסקת שיווק הסיוויק סדאן בישראל נובעת ממספר סיבות ובראשן מהיעדר מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות בדגם, אשר הפכו להיות פריט כמעט חובה בקרב הצרכנים כיום, ואף מזכים את היבואן בהנחה במס הקניה.  סיבה נוספת היא כמובן נטישת סגמנט המשפחתיות סדאן ע"י השוק (בוודאי אם אינן היברידיות) ומעבר מאסיבי לשוק הג'יפונים וגם הצהרת הונדה העולמית מוקדם יותר השנה, על סגירתו הקרובה של פס הייצור של הסיוויק במפעל החברה בטורקיה, אשר אחראי על אספקת דגמי הסיוויק סדאן לשוק האירופאי וגם אלינו.

יש לציין שהסיוויק מיוצרת כיום במגוון גדול של מפעלי הרכבה של הונדה בעולם, והדגמים המיוצרים בארה"ב מצוידים בחבילת בטיחות מקורית מתקדמת (Honda Sensing®). למרות שישראל אימצה השנה את התקן האמריקאי של פנסי התאורה השונים בחזית, בהונדה העולמית לא מעוניינים בשיווק הדגמים האמריקאים בשוק האירופאי, לרבות בישראל, כך שלעת עתה אין באפשרות היבואן לייבא את הדגם מארה"ב. בנוסף, בהודעת היצרן מוסיפים שעד סוף 2021, אמור להיסגר גם פס ההרכבה של דגמי הסיוויק 5 דלתות בבריטניה, וזאת בשל היערכות היצרן להרחבת הייצור של הדגמים החשמליים העתידים. האם גם הסיוויק 5 דלתות תיעלם מהשוק בעוד שנתיים? מוקדם עדיין לדעת.

הסיוויק סדאן היתה המכונית הראשונה שהשיקה הונדה בישראל עם כניסתה לשוק בשנת 1990, ונחשבה שנים ארוכות לדגם הנמכר ביותר של הונדה בישראל. הירידה במכירות הדגם החלה עם השקת הדור התשיעי של הרכב בארץ בשנת 2012, אז החל היבואן להתמקד בדגמי ה-5 דלתות של הסיוויק שהגיעו מבריטניה, שהיו איכותיים ומודרנים יותר מדגמי הסדאן והפכו לדגמים הנמכרים ביותר במשפחת הסיוויק בארץ. עם השקת הדור העשירי בארץ בשנת 2017, שבה הסיוויק סדאן להיות המבוקשת יותר במשפחת הסיוויק, וזאת למרות שהגיעה במפרט פחות מודרני מדגמי ה-5 דלתות (ללא מנועי טורבו וללא חבילת בטיחות מקורית).

למרות המעבר לדגמי הפנאי השונים, הסיוויק עדיין נחשבת למכונית הנמכרת ביותר השנה של הונדה בישראל עם 1,636 מסירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, מהן 836 מדגמי הסדאן, ומקדימה את הונדה HR-V שמסר כאן 1,519 מכוניות והונדה ג'אז עם 1,241 מסירות.

בהונדה לא מתכננים כרגע לייבא את הסיוויק סדאן ממפעל אחר בעולם ויהיה מעניין לראות איך ישפיע המהלך על מכירות המותג בישראל בשנה הקרובה. שיווק הסיוויק בארץ ימשיך לעת עתה בדגמי ה-5 דלתות שמיובאים בגרסאות טורבו 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר וכן בגרסת ה- TYPE-R הספורטיבית. סביר להניח שבהתאם לדרישת השוק לג'יפונים, ה-HR-V יהפוך לדגם המרכזי של הונדה בישראל בשנים הקרובות. אנחנו נשמח דווקא לפגוש כאן שוב את הסיוויק סדאן ואפילו גם בגרסת הקופה שלה…




עוד מחדשות רכב