סוף עידן הקורולה? טויוטה קורולה קרוס בישראל

טויוטה קורולה קרוס, גרסת הפנאי של המשפחתית החזקה בישראל, תשתלב בהיצע דגמי ה-SUV של היבואן בין ה-C-HR לראב-4 ותהיה המכונית הראשונה שמצוידת ביחידה היברידית מדור 5 של היצרן. המחיר יחל מ-168,990 שקל.

ששי כהן 29 בספט, 2022
טויוטה קורולה קרוס

חברת יוניון מוטורס השיקה הבוקר את טויוטה קורולה קרוס בישראל, רכב הפנאי המשפחתי החדש של היצרן, המבוסס על הקורולה הפופולרית. הדגם מצטרף לנבחרת דגמי הפנאי של היבואן בארץ, המונה מעתה כבר לא פחות מ-7 דגמים המסמלים את מעבר העדפת הלקוחות הגוברת לג'יפונים בכל הצורות ובכל הגדלים. הקורולה קרוס החדשה מתמקמת בארץ מעל לטויוטה C-HR ומתחת לראב 4. יחד עם זאת, מעניין יהיה לראות האם מכירות הדגם החדש יפגעו בקורולה המשפחתית שנחשבת למכונית הנמכרת ביותר של המותג בארץ ובעולם בכל הזמנים ואחת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ בכלל.


הקורולה קרוס מגיעה לארץ (ולאירופה) באיחור ניכר מאז שנחשפה בעולם (לפני מעט יותר משנתיים) ומצטרפת כאן לסגמנט הג'יפונים המשפחתיים שם תתחרה בדגמים כמו קיה ספורטאז', פיג'ו 3008, סיאט אטקה ואחרים. הדגם שפותח על פלטפורמת ה-TNGA-C החדשה, מציע עיצוב שמרני יחסית וממדים משפחתיים עם אורך של 4.46 מטר (17 ס"מ פחות מהקורולה), רוחב של 1.82 מטר (3.5+ ס"מ) וגובה של 1.62 מטר (18+ ס"מ), אך עם בסיס גלגלים קטן יותר של 264 ס"מ (6- ס"מ). נפח תא המטען עומד על 436-403 ליטר (בהתאם לרמת הגימור) ולדגם אין גלגל רזרבי. לדברי היבואן, מדובר בג׳יפון עם מידות שמתאימות בול עבור מי שה-C-HR קטנה עבורו והראב-4 גדולה מדי בשבילו.

טויוטה קורולה קרוס

תא נוסעים דיגיטלי יותר

בתוך הרכב תמצאו את אותו עיצוב מוכר של הקורולה הנוכחית, בשינויים קוסמטיים שונים, המתרכזים בעיקר בלוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מלא (לראשונה בדגמי הקורולה) ומולטימדיה עם מסך גדול יותר "10.5, שניהם כסטנדרט בכל רמות הגימור, וכן עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) שמוצעים לראשונה במשפחת הקורולה. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית ״אקטיב״ תקבלו בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, חישוקי גלגלים "17 קלים, תאורה קדמית ראשית מסוג LED, קיפול מראות חשמלי, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, קישוריות אנדרואיד אוטו חוטית ואפל קאר-פליי אלחוטית, 8 כריות אוויר ועוד, כאשר בסעיף הבטיחות תציע את חבילת ה-T-Mate החדשה של היצרן (דור 3 למערכת ה-TSS), הכוללת התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי ועצמים גדולים על הכביש, עם זיהוי משופר ובלימה אוטונומית כולל מניעת התנגשות בצמתים משופרת, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד הכוללת התרעת יציאה בטוחה מהרכב ( ברמת הגימור אדוונצ׳ר בלבד), בקרת שיוט אדפטיבית המאיטה מהירות בעקומה, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה בלוח המחוונים ועוד. רמת הגימור השניה כוללת גם חישוקי ״18, פנסי ערפל לד, מסילות גגון, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת אווירה, כניסה חכמה לרכב ועוד, כאשר רמת הגימור השלישית כוללת גם גג זכוכית פנורמי חשמלי, חימום מושבים, חיישני חניה היקפיים, מושבים משולבי בד ועור ועוד.

טויוטה קורולה קרוס

מערכת היברידית מדור 5 – יעילה ומהנה יותר לנהיגה (לדברי היצרן)

הקורולה קרוס הינה הטויוטה הראשונה שזוכה לדור ה-5 של המערכת ההיברידית של היצרן, המבטיחה יותר כח והנאה מנהיגה, המשולבים בנסיעה שקטה יותר, חסכונית וידידותיות יותר לסביבה, אך בניגוד לגרסת ה- 2.0 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 197 כ"ס המיועדים לשיווק באירופה, לארץ מגיעה הגרסה התאילנדית המיועדת יותר לשיווק במדינות המזרח, וכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב צנוע יותר של 140 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע הרכב תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות וצריכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. מדובר גם ברכב ידידותי לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 3.


מחיר טויוטה קרוס 2022 נקבע על 168,990 שקל לגרסת הכניסה, דרך 174,990 שקל לגרסה האמצעית ועד ל-184,990 שקל לגרסה המאובזרת יותר. לדברי היבואן 1,000 מכוניות לפחות יגיעו לארץ עוד לפני סוף השנה. גרסאות ה-2.0 ליטר יקרות יותר ועתידות להגיע לארץ בעתיד הרחוק יותר. האם מתחיל סוף עידן הקורולה סדאן? לדברי היבואן, פער המחיר המשמעותי מול גרסת הקרוס, ימשיך לשמור את הקורולה סדאן רלוונטית עוד שנים קדימה.

עוד מחדשות רכב