ימשיך להוביל את הקטגוריה? קיה ספורטאז' 2022 החדש בישראל

כשברקע משבר השבבים ובעיות מלאי, נוחת קיה ספורטאז' בארץ בדור חמישי המציע עיצוב מרשים ומפתה, שדרוג האיכות והבטיחות ובתחילת הדגם בדגמי טורבו בנזין ודיזל בלבד, כאשר בהמשך השנה יצטרפו גם דגמי הייבריד ופלאג-אין. המחיר יחל מ-169,900 שקל.

ששי כהן 28 במרץ, 2022
קיה ספורטאז' 2022

6 שנים לאחר שהושק כאן הדור הרביעי של קיה ספורטאז', אחד הדגמים המובילים בשנים האחרונות בשוק הרכב בישראל, השיקה הבוקר טלקאר היבואנית את הדור החמישי של הספורטאז', המציע קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא, ואמור לשמר את הובלתו בשוק ה-C-SUV כפי שעשה זאת בשנים האחרונות (8,065 מסירות אשתקד).

כיאה לכל דור חדש של הספורטאז', כפי שהורגלנו מאז שהוצג כאן הדור הראשון של הדגם בשנת 1995, גם הספוראטז' החדש מציע קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא כמעט בכל הפרמטרים. לצד עיצוב חדש לחלוטין, דינמי ומפתה למדי המיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של קיה, פותח הדגם על פלטפורמת ה-N3 של קונצרן יונדאי-קיה, המציע שדרוג הבטיחות והנוחות, לצד תמיכה בהנעות חשמליות. אותה שלדה אגב, משרתת גם את האח החורג יונדאי טוסון שמשווק כאן כבר שנה. מעבר לכך, הדגם החדש שמיועד לשוק האירופאי וגם אלינו, קטן מעט מהגרסה המיועדת לשוק האמריקאי, אם כי עדיין צמח מעט בממדים מול הדור היוצא עם 4.51 מטר לאורך, 1.86 מטר רוחב, 1.65 מטר גובה ובסיס גלגלים של 268 ס"מ. נפח תא המטען צמח באופן משמעותי ועומד על 591 ליטר (571 ליטר בדיזל).

קיה ספורטאז' 2022

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת עיצוב חדש לחלוטין, עם שדרוג משמעותי של איכות החומרים ואווירה טכנולוגית משמעותית הודות ללוח שעונים דיגיטלי "12 ומולטימדיה עם מסך מגע "12.3 התומכת בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי שיוצעו כבר מרמת הגימור הבסיסית "אורבן" . בנוסף, תמצאו חוגת הילוכים אלקטרונית במקום ידית ההילוכים המסורתית, בקרת אקלים דיגיטלית (עם פאנל מגע ייחודי) כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, התנעה מהשלט, תאורה ראשית מסוג LED, חישוקי גלגלים "17 ועוד. אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, חיישני חניה אחוריים מקוריים, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה, מצלמת רוורס, התרעת ערנות הנהג, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי ועוד. גרסת ה-TOP המאובזרת יותר כוללת גם גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית ווילון חשמלי, תאורת LED פנימית, מושבים משולבים בד ועור. רמת הגימור EX כוללת גם חישוקי "18, חימום הגה ומושבים קדמיים, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, בורר הילוכים בצורת חוגה ועוד, כאשר גרסת הפרימיום הבכירה תקבלו גם מושבים קדמיים מאווררים, חישוקי גלגלים "19, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ריפודי עור, תאורת אווירה, חיישני חנייה גם קדמיים ועוד.

קיה ספורטאז' 2022

היצע הדגמים בארץ

היצע המנועים יחל עם צמד מנועי טורבו: גרסת טורבו בנזין חדשה בנפח 1.6 ליטר המפיקה 180 כ"ס, המציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ומהירות מרבית של 201 קמ"ש וגרסת טורבו דיזל 1.6 ליטר 136 כ"ס חסכונית יותר, שיוצעו בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. במהלך המחצית השניה של השנה, עשויים להצטרף להיצע גם גרסאות היברידיות ופלאג אין. בדור החדש וויתר היבואן על שיווק גרסת ה-2.0 ליטרים האטמוספרית הבסיסית.

קיה ספורטאז' 2022

מחירון

מחיר קיה ספורטאז' טורבו בנזין יחל מ-169,900 שקל לגרסת הכניסה, כ-179,900 שקל לגרסת האורבן טופ, כ-184,900 שקל לגרסת ה-EX ועד ל-194,900 שקל לגרסת הפרימיום הבכירה. מחיר גרסת הדיזל נקבע על 174,900 שקל. בטלקאר מסרבים לנקוב בייעדי מכירות בשלב הזה, עקב האתגרים בשוק הרכב בשל משבר השבבים והמחסור ברכבים בעולם. אספקות ראשונות של הדגמים צפויות במהלך מלאי עם מאות מכוניות ראשונות שיגיעו, ובחברה מקווים להגדיל משמעותית את היקף היבוא לארץ בחודשים שלאחר מכן.

עוד מחדשות רכב