סיאט חשמלית ראשונה תיחשף בתערוכת ז'נבה

סיאט תחשוף בתערוכת ז'נבה את ה- El Born, מכונית חשמלית ראשונה של היצרן, הכוללת מרכב סופר-מיני והבטחה לטווח נסיעה מרשים של 420 ק״מ בין טעינות. הדגם יגיע ליצור בשנה הבאה.

ששי כהן 01 במרץ, 2019
סיאט חשמלית

סיאט תחשוף בתערוכת הרכב של ז'נבה שתיפתח בשבוע הבא, את המכונית החשמלית הראשונה שלה, העונה לשם El Born, ומוצגת כרגע כדגם קונספט לקראת ייצורו של הדגם בשנת 2020.

סיאט חשמלית

הסיאט החשמלית פותחה על פלטפורמת ה-MEB של קונצרן פולקסווגן, אשר מיועדת למכוניות 100% חשמליות, וכוללת מרכב קומפקטי (במקרה של הסיאט), עיצוב מודרני ונאה וסוללת ליתיום-יון גדולה המורכבת ברצפת הרכב. יחד עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס והנעה אחורית, מציע הדגם ביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות והבטחה לטווח נסיעה של 420 ק"מ בין טעינות, לפי תקן ה-WLTP החדש והמחמיר.עם עמדת טעינה מהירה, תוכלו לטעון 80% מהסוללות שלה תוך 47 דקות בלבד.

סיאט חשמלית

בתוך תא הנוסעים מציעה האל בורן עיצוב שגרתי המאפיין את דגמי סיאט, הכולל במקרה של הדגם החשמלי גם לוח שעונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה גדול "10, המחליפים את מרבית המתגים המסורתיים, ומספקים עיצוב נקי וכמעט נטול מתגים. הדגם יוצע עם חבילת בטיחות מתקדמת, הכוללת יכולות אוטונומיות מרמה 2, המאפשרות נהיגה כמעט עצמאית של הרכב עם שליטה ממחושבת על הג, הבלימה וההיגוי.

סיאט אלן בורן החשמלית תיחשף כאמור בשבוע הבא בגרסת קונספט תחילה, אך נראה שההעיצוב שנחשף עתה, ימשיך גם לגרסת הייצור שתגיע במהלך השנה הבאה.