סיטרואן C5 איירקרוס PHEV בגרסה חדשה ומוזלת

3 שנים לאחר שהוצגה לראשונה, מרחיבה סיטרואן את משפחת ה-C5 איירקרוס ההיברידי עם גרסת כניסה חדשה המפיקה 180 כ"ס ומבטיחה נסיעה חשמלית עד 58 ק"מ לצד הבטחה למחיר נגיש יותר. מתי תגיע לארץ?

ששי כהן 06 בנוב, 2022
סיטרואן C5 איירקרוס 2022

5 שנים לאחר שהוצגה לראשונה ו-3 שנים לאחר שהצטרפה לראשונה גרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) להיצע, מעבירה סיטרואן הילוך בעידן החשמלי ומרחיבה את משפחת הג'יפון המשפחתי שלה סיטרואן C5 איירקרוס בגרסת כניסה חדשה ומוזלת לדגם ההיברידי, המציעה קצת פחות כח בתמורה לתג מחיר זול יותר שעשוי להביא קהל חדש לדגם.


הגרסה החדשה מצוידת ביחידת כח פלאג-אין צנועה יותר הכוללת מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 180 כ"ס (לעומת 225 כ"ס בדגם הרגיל) ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. יחד עם סוללה בקיבולת 12.4 קוט"ש מבטיח הדגם החדש חווית נהיגה חשמלית (עד מהירות 135 קמ"ש) וטווח עד 58 ק"מ לפי תקן ה-WLTP.

טעינת הסוללה אורכת שעה וארבעים וחמש דקות בשימוש בעמדת טעינה בסיסית בעלת הספק הספק חד פאזי מקסימלי של 7.4KW, ולדברי היצרן מדובר במכונית מושלמת עבור לקוחות שאינם מבצעים ק"מ יומי גבוה, אשר ייהנו מנסיעה חשמלית יום יומית שקטה ונטולת ויברציות, כאשר מנוע הבנזין משמש כגיבוי לנסיעות ארוכות בשעת הצורך וללא חרדת טווח הנסיעה המאפיינת רוכשי מכוניות חשמליות.

במקביל מתעדכנת גם גרסת ה-225 כ"ס המוכרת של הדגם כאשר סוללת ה-13.2 קוט"ש מוחלפת בסוללה חדשה בקיבולת של 14.2 קוט"ש ומציעה שדרוג טווח הנסיעה החשמלית מ-55 ק"מ בדגם היוצא ל-64 ק"מ בדגם החדש. החברה לא חושפת לעת עתה את נתוני הביצועים וצריכת הדלק הרשמיים של של צמד הדגמים.

סיטרואן C5X

סיטרואן C5X – הדגם היוקרתי ביותר של סיטרואן כיום אשר אינו מיובא לארץ.

עם הדגם החדש מתרחבת משפחת ה-C5 איירקרוס ההיברידית לשלושה, כאשר הגרסה השלישית היא ה-C5X – הגרסה הנמוכה יותר של הדגם בעלת העיצוב דמוי קופה 5 דלתות, אשר נחשבת כיום לדגם היוקרתי ביותר של סיטרואן ואיננה מיובאת לארץ.

ה-C5 איירקרוס פלאג-אין הגיעה לארץ במהלך 2021 אך שיווקה פסק לאחרונה. מחברת לובינסקי יבואנית סיטרואן בישראל, נמסר כי הדגם החדש יגיע לארץ במהלך 2023 וככל הנראה תוצע לצידו גם הגרסה החזקה יותר.  

 

עוד מחדשות רכב