סמארט #1 החדשה מציגה: מכירות של כמעט עשור בחודש הראשון לשיווק בישראל !

לאחר 4 שנות היעדרות מותג סמארט שוב בישראל, הפעם עם דגם ה-#1 המציע קרוסאובר אופנתי, הנעה חשמלית המספקת ביצועים ספורטיביים וטווח נאה, אבזור עשיר כסטנדרט ותג מחיר שובר שוק שסייע ל-500 הזמנות בתוך חודש. לצד ההצלחה, המיסוי החדש עשוי לפגוע בחגיגה.

ששי כהן 03 בפבר, 2024
סמארט #1 החדשה

הקאמבק של מותג סמארט: 4 שנים לאחר שפסק השיווק הרשמי של מותג סמארט בישראל, בחודש שעבר חידה כלמוביל היבואנית את שיווק המותג בארץ, שחוזר אלינו הפעם כחלק משותפות של ג'ילי הסינית ומרצדס הגרמנית, ובמקום מכונית זעירה דו-מושבית ויעילה לעיר, קיבלנו הפעם את קרוסאובר אופנתי חשמלי בניחוח פרמיום, המציע חבילה אטרקטיבית במחיר שובר שוק לקטגוריה שהחל מ-175,000 שקל. התוצאה: הלקוחות הסתערו על אולמות התצוגה של מרצדס (שם מוצגת הסמארט) ורכשו את 500 המכוניות הראשונות שהגיעו לארץ עם המיסוי הישן של 2023, או אם תרצו מכירות המקבילות למה שמכר המותג בארץ ב-10 שנים האחרונות !



מצטרפת לקטגוריה הכי צומחת בשוק הפרמיום

הסמארט 1 הינו הדגם הראשון של בסדרת הדגמים החדשה של היצרן שמגיע לארץ, והוא מצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים פרמיום הקומפקטיים והחשמליים שהתפתחה מאוד בחודשיים האחרונים, עם התחלת שיווקם גם של וולוו EX30 וזיקר X (השייכים גם הם לקונצרן ג'ילי ואף חולקים עם הסמארט את אותה שלדה ושלל מכלולים נוספים), וגם ג'יפ אוונג'ר החדש המצטרפים ל-DS3 קרוסבק ולקסוס UX300E הוותיקים והיקרים יותר שנמכרים כאן זמן רב יחסית. מדובר בקטגוריה שצפויה להיות אחת הצומחות בשוק הפרמיום בשנה הקרובה, בשל הצטרפות הדגמים החדשים מבית ג'ילי שמספקים חבילות כוללות אטרקטיביות משמעותית המגובים בתג מחיר נמוך יותר שמתחיל כיום ב-175-190 אלף שקל.

הג'יפון הכי אופנתי בסביבה? 

מפגש עם הסמארט החדשה חושף קרוסאובר קומקפטי בעיצוב מדליק שעוצב ע"י חטיבת העיצוב של מרצדס, שאמנם כבר לא מהפכני כמו הסמארט הזעירה והדו-מושבית מהעבר, אבל בהחלט אופנתי, מקורי ודי ייחודי, תכונה שלצערנו הולכת ונכחדת בעידן החשמליות. המידות החיצוניות אמנם קומפקטיות עם אורך של 4.27 מטר, אך עם רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים ענק של 275 ס"מ הודות לשימוש בפלטפורמה חשמלית ייעודית, מציעה הסמארט תא נוסעים מרווח למדי (ואף יותר מרווח מלא מעט משפחתיות כיום), העשוי בהחלט להתאים גם למשפחות קטנות. הספסל האחורי שנע על מסילה, מציע מצד אחד אפשרות להגדיל את המרווח ליושבים מאחור על-חשבון נפח תא המטען, או לצמצם אותו כאשר אתם זקוקים יותר מקום בבאגאז', כך שנפח תא המטען נע בין 273 ליטר קומפקטיים ל-411 ליטר נאים לקטגוריה בשעת הצורך.

סמארט #1 החדשה

מפנקת

תא הנוסעים מציע מרחב מחייה מרווח ומעוצב עם עיצוב מוקפד בסגנון מרצדס וסביבה צבעונית שרחוקה מלהיות שגרתית ומשעממת. העיצוב נקי וכולל מיעוט של מתגים עם שלל סממני עיצוב המזכירים את דגמי מרצדס, ותפעול הרכב נעשה בעיקר דרך לוח מחוונים דיגיטלי צר אך ארוך ("9.2) ומסך מולטימדיה מרכזי גדול "12.8 הכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי גם אלחוטית, שלא תמיד עובדת עם כל גרסאות הטלפונים. בניגוד למקובל כיום בשוק היוקרה בו גרסאות הכניסה לדגמים הזולים של היצרנים סובלים בד"כ מאבזור מעליב אפילו ביחס למכוניות מיני עממיות, במקרה של הסמארט השכיל היבואן לייבא את הדגם לארץ ברמת גימור עשירה למדי כבר מגרסת הכניסה "Pro 1" הכוללת: תאורה חיצונית מלאה מסוג LED, ידיות דלתות פופ-אפ נשלפות, חישוקי "19 קלים, גג שמש פנורמי עם ווילון חשמלי, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, חימום מושבים קדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. החל מרמת הגימור השניה "Premium" (תוספת של 15,000 שקל) כמו זו הנבחנת כאן תקבלו בנוסף: תאורת מטריקס LED ראשית, תצוגה עילית של נתונים על השמשה הקדמית, מערכת שמע משודרגת עם רמקולים של beats, משטח טעינה אלחוטי לטלפון ועוד.

סמארט #1 החדשה

בטיחות

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט 7 כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה על שמירת נתיב, ניתור שטחים מתים, בלימה בעת חירום, מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת אזהרת פתיחת דלת סייען חניה ועוד, ולדגם כבר ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

חווית נהיגה בסגנון אירופאי

הגרסה הנבחנת כאן הינה גרסת ההנעה האחורית המבטיחה ביצועים נמרצים לצד טווח נהיגה עד 440 ק"מ לפי נתוני היצרן. עבור חובבי הביצועים, מוצעת גם גרסת ה-Brabus הספורטיבית הכוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים 428 כ"ס, המספקים הנעה כפולה לצד תאוצה היסטרית ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. הגרסה הנבחנת כאן הינה גרסת ההנעה האחורית הכוללת מנוע חשמלי המפיק 272 כ"ס המספק ביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומהירות מרבית שהוגבלה ל-180 קמ"ש. על הכביש מפתיעה הסמארט לטובה, כאשר איכות הנהיגה מזכירה מכוניות אירופאיות איכותיות, עם מכונית שפונה לנהג ומספקת חווית נהיגה ספורטיבית ומהנה, יחד עם נוחות נסיעה טובה ותנוחת ישיבה גבוהה המאפיינת ג'יפונים שתורמת גם לשדה ראיה נדיב. אמנם בתוך העיר במהירויות נמוכות מצאנו מכונית מעט קשיחה והיינו שמחים לקצת יותר רכות של המתלים, אולם ככל שהמהירות עולה, הנוחות משתפרת ואחיזת הכביש נותרת גבוהה.

טווח נסיעה במציאות

בסעיף החשמל, לרכב בלימה רגנרטיבית יעילה המאפשרת נסיעה על דוושה אחת וכמעט ללא שימוש בדוושת הבלמים, ועם סוללת 66 קוט"ש אמנם לא הצלחנו להגיע לנתוני היצרן שמבטיחים עד 440 ק"מ, אלא הסתפקנו ב-390 ק"מ ובנהיגה לא מאומצת בד"כ. כמו כל חשמלית אחרת, מי שיתפתה לביצועים הספורטיביים ויסחוט תאוצות מהנות מרמזור לרמזור, יסבול מטווח נסיעה נמוך עוד יותר בעשרות ק"מ רבים. נקודת תורפה נרשמת בסעיף הטעינה רק בגרסת הכניסה שכוללת אפשרות לטעינה ביתית במהירות עד 7.4 קילוואט, נתון המספק טעינה מלאה איטית שאורכת סביב ה-7.5 שעות. החל מרמת הגימור השניה הרכב תומך בטעינה ביתית עד 22 קילוואט, המשפרת דרמטית את קצב הטעינה ל-3 שעות בלבד. מעבר לכך, המכונית תומכת בטעינה DC מהירה עד 150 קוט"ש.

סמארט #1

סמארט חזרה לשוק ומסרה 263 מכוניות בחודש הראשון לשיווק !

מחיר שובר שוק

סמארט #1 הושקה בישראל במחיר הנמוך מהתחזיות, עם תג מחיר התחלתי של 175,000 שקל, דרך 190,000 שקל לגרסה המאוזרת ועד 210,000 שקל לגרסת הברבוס הספורטיבית, מחירים אשר נחשבים לשוברי שוק בשוק הג'יפונים הקומפקטיים היוקרתיים והחשמליים, אך בסיכומו של מבחן, לא מדובר רק במחירים תחרותיים, אלא בחבילה כוללת מוצלחת במיוחד המספקת שילוב מרשים של עיצוב חיצוני ופנימי, יחידת כח חזקה המספקת חווית נהיגה מהנה, וטווח נסיעה נאה כל עוד ותוכלו לשלוט בעצמכם ולנהוג באופן חסכוני. אל אלו מצטרפים אבזור עשיר כסטנדרט ובטיחות גבוהה, ההופכים את הסמארט לרכב שאפילו יעיל למשפחות קטנות שאינן מפונקות ומהווה חלופה עדיפה כיום ואפילו במחיר זול יותר למשפחתיות קומפקטיות יוקרתיות כמו מרצדס A קלאס, ב.מ.וו סדרה 1 ואאודי A3. בשורה התחתונה, יש כאן הזדמנות למעמד הביניים להשתדרג לראשונה לג'יפון יוקרתי חשמלי בתוספת לא גבוהה לעומת ג'יפון משפחתי עממי כיום, כאשר מנגד, תיאלצו להסתפק בממדים חיצוניים קומפקטיים יותר. הדבר היחיד שנראה לעת עתה שעשוי לפגוע בחגיגת המכירות הוא שהיבואן עוד לא החליט בכמה יתמחר את המשלוח העתידי שיגיע לארץ ויסבול מהמיסוי החדש שעשוי להקפיץ את המחיר ב-15-20 אלף שקל. האם בעקבות כך ההצלחה הראשונית תיבלם משמעותית בהמשך? ימים יגידו.

עוד ממבחני דרכים