סקאלה אנרגיה ו- EV-EDGE יתקינו מאות עמדות טעינה בקניוני "עופר"

חברת מליסרון המפעילה קניונים, מתחמי משרדים ופארקי הייטק הממותגים תחת השם "עופר", חתמה על הסכמים עם החברות סקאלה אנרגיה ו- EV-EDGE להקמת מאות עמדות טעינה לרכבים חשמליים שיחלו לפעול כבר ברבעון הראשון של השנה.

ששי כהן 16 בינו, 2024
איתי בניאן. קרדיט רמי זרנגר

בתמונה הראשית: איתי בניאן. צילום: רמי זרנגר

הביקוש הגובר לרכבים חשמליים וחדירתם הגבוהה לשוק הרכב הישראלי בשנתיים האחרונות, מביא לביקוש גובר של עמדות טעינה ציבוריות גם במתחמי קניות, קניונים ומגדלי משרדים, ואל השוק הצומח הזה מצטרפת כעת חברת מליסרון, הבעלים של קניוני ומרכזי הקניות "עופר", אשר חתמה על הסכמים עם החברות סקאלה אנרגיה ו-EV Edge להתקנת מאות עמדות טעינה רגילות (AC) ומהירות (DC) בנכסים אשר ברשותה.



העסקה החדשה הינה חלק ממהלך נרחב של מליסרון לקדם ולעודד שימוש באנרגיה ירוקה בנכסיה לשם הפחתת פליטות פחמן, וכן להרחיב את מגוון השירותים הניתנים בקניונים עבור קהל הלקוחות. כזכור, בשנת 2023, חתמה מליסרון על הסכמים לרכישת חשמל ירוק עם דוראל ושיכון בינוי אנרגיה, לפיהם תרכוש החברה חשמל ישירות ממספקי החשמל ותצרוך בנכסיה חשמל מאנרגיות מתחדשות.

סקאלה אנרגיה הינה חברת בת בקבוצת אלייד השקעות ומבנה נדל"ן, אשר מייבאת לארץ גם את דגמי פולקסווגן, אאודי, סיאט, סקודה, קופרה ו-BYD, כאשר סקאלה אנרגיה הינה נציגה של החברות המובילות בעולם בתחום הטעינה לרכב חשמלי, ומתמחה בהתייעלות אנרגטית וניסיון רב בתכנון, הקמה וניהול פרויקטים הנדסיים וטכנולוגיים, בחברות המובילות בתעשייה ומסחר בישראל.

 לצידה של סקאלה אנרגיה, נבחרה גם חברת EV-EDGE מקבוצת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, לקסוס, ג'ילי וזיקר בישראל, אשר מתמחה בשוק עמדות הטעינה הפרטיות והציבוריות. עבור צמד חברות אלו, מדובר בעסקה אסטרטגית הכוללת גישה ל-907,000 מ"ר מנוהל של שטחי מסחר ומשרדים ו- 26,000 חניות, בבעלות חברת מליסרון הפרוסים ברחבי הארץ, כאשר בקניוני החברה מבקרים מידי שנה כ-70 מיליון איש.

הקמת העמדות החדשות תחל בקניונים הגדולים ביניהם עופר הקיריון, עופר רחובות ועופר רמת אביב, ובהדרגה ביתר הנכסים, עד לפריסה מלאה של רשת עמדות טעינה שתהייה מהגדולות בארץ ותמנה לפי הערכות החברה כ-300 עמדות טעינה. כחלק מאסטרטגיית החדשנות של מליסרון, יחוברו עמדות הטעינה לאפליקציית MY OFER, של רשת קניוני עופר שבבעלות החברה, ולמשתמשי האפליקציה יתאפשר להתחיל ולסיים טעינה, לבצע מעקב אחר התקדמות הטעינה, וכן לקבל הטבות ומבצעים לטעון את רכביהם בקניון. 

לדברי איתי בניאן, סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות במליסרון: "בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש ברכבים חשמליים בישראל בקצב מהיר והצפי שהשימוש אף ילך ויגבר בעתיד. מליסרון גאה לקדם בנכסיה שימוש באנרגיות ירוקות, לצד מתן שירות איכותי, נוח וידידותי לסביבה, לשוכריה ולמבקריה בקניונים ובמשרדים. ההסכמים שנחתמו עם סקאלה אנרגיה ו- EV-EDGE, שתי חברות מובילות ומתקדמות בתחום, יאפשרו את הקמתה של רשת עמדות טעינה מהגדולות והטובות בארץ, בנכסי החברה. הסכמים אלו מצטרפים להסכמי רכש החשמל הירוק והם חלק מתהליך תכנית עבודת ESG שאנו מקדמים בחברה".

 

עוד מחדשות רכב