סקודה יטי מבחן דרכים

בשוק הג'יפונים , מנוע 1.2 ליטר לא נשמע מתכון מעורר תיאבון . במקרה של הסקודה יטי , מתברר שהתיאבון דווקא גדול מאוד. מה כבר אפשר לצפות כאשר מציעים לכם נסיעת מבחן על רכב שטח עם הנעה קדמית , ללא יכולות שטח וכבונוס גם נפח מנוע של 1.2 ליטר הנחשב לקטן ביותר בארץ בין הג'יפונים ואם…

ששי כהן 29 בספט, 2010

בשוק הג'יפונים , מנוע 1.2 ליטר לא נשמע מתכון מעורר תיאבון . במקרה של הסקודה יטי , מתברר שהתיאבון דווקא גדול מאוד.

מה כבר אפשר לצפות כאשר מציעים לכם נסיעת מבחן על רכב שטח עם הנעה קדמית , ללא יכולות שטח וכבונוס גם נפח מנוע של 1.2 ליטר הנחשב לקטן ביותר בארץ בין הג'יפונים ואם זה לא מספיק לכם , אז גם גיר אוטומטי לסירוס כולל . האמת ? אני דווקא באתי עם ציפיות גבוהות .
סקודה יטי נחשפה בתערוכת ז'נבה בתחילת 2009 והגיעה לארץ באביב האחרון . כאשר הוצג הדגם , ספג היטי ביקורות , לא תמיד מוצדקות , על דימיון מוגזם לסקודה רומסטר אשר איננה נמנית על חביבות המראה בין המשפחתיות ( וגם זה עניין של טעם ) . פגישה עם היטי במציאות , שינתה גם את דעותי לגבי הדימיון לאחות מבית. היטי בעל קווי עיצוב הנשענים אמנם על הרומסטר , אולם לוקח אותם למחוזות אחרים . אם תרצו לאיזור הג'יפונים הקשוחים והחסונים . הגבהת המרכב , שימוש בחישוקי גלגלים גדולים ותוספות של פנסי ערפל גדולים וכאילו מגיני שטח קרביים המשולבים מלפנים ומאחור בפגושים , מעניק את המראה המבוקש כיום בקטגוריית הג'יפונים או אם תרצו הקרוסאוברים.

סקודה יטי מבחן דרכים

סקודה יטי מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים מזוהה אמנם מיד עם התוצרת המוכרת מבית סקודה , אך לוקחת אותה צעד אחד קדימה. סביבת הנהג נעימה למדי אם כי קצת כהה עם עודף במשטחי פלסטיק כהים אשר למרות השימוש בעיטורי אלומיניום , מתקשים קצת לצאת מההרגשה הקודרת הכהה השולטת בתא הנוסעים.הזמנת הרכב עם שילוב צבעים בהיר , יתרום רבות להרגשה ולמראה יוקרתי יותר.
 אבזור הרכב כולל כסטנדרט ( רמת גימור Ambition  ) מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאה ל USB , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור, מחשב דרך , חישוקים קלים "16 , 6 כריות אוויר ,בקרת יציבות  ושפע תאי אחסון שימושיים , חלקם מקוררים.  רכב המבחן מרמת הגימור הגבוהה ( Experience  ) כלל בנוסף חישוקי סגסוגת 17 אינץ, מערכת סיוע לחניה, פנסים קדמיים עם עוקבי פניה, חלונות אחוריים מושחרים ומערכת שמע  מקורית  2DIN הכוללת מסך מגע , דיבורית מקורית , מערכת ניווט ומחליף תקליטורים (6) וכן תוספת של 2 כריות אוויר אחוריות צדיות ( 8 בסה"כ ).

סקודה יטי מבחן דרכים

סקודה יטי מבחן דרכים

יחידת ההנעה זהה לזו המותקנת בחלק מדגמי החברה עם מנוע הטורבו 1.2ליטר מסדרת ה TSI בעל הספק של 105 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים ( DSG ) עם 7 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני . ההתנעה קלה ושקטה ( בניגוד לדגמי ה 1.6 ליטר של סקודה המרעישים כמו דיזל בהתנעה ) וכך גם מלאכת בידוד הרעשים בתא נוסעים אשר עושה עבודה טובה. בתחילת הנסיעה מורגש בהילוך הראשון כח מתפרץ אשר גורם לנדנוד קל של הרכב , תופעה אשר מוכרת גם בדגמים אחרים של הקונצרן , אשר נעלמת בשאר ההילוכים. למרות נפח המנוע הצנוע , מתמודד המנוע היטב עם משקל הרכב ( 1,370 ק"ג ) ומניע את הרכב בזריזות וללא הרגשת חוסר כח . ביצועי הרכב הרשמיים מדברים על 12 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 173 קמ"ש . בפועל היא מרגישה אפילו זריזה יותר וגם בעליות מכיוון קריית שמונה לחרמון , התגלתה היטי כזריזה למדי ואפילו מהנה.
מבחינת נוחות , מספקת הסקודה פשרה טובה בין רכות בעיר לריסון בדרכים בין-עירוניות . נוחות הנסיעה בד"כ טובה , גם אם נוקשה מעט והמרווח לנוסעים טוב באופן כללי מלפנים וקצת פחות מאחור . נפח תא המטען לעומת זאת , מכובד מאוד ועומד על 405 ליטר הצומחים עד 1,760 ליטר בקיפול המושבים האחוריים ומגובה בשפע של אפשרויות עיגון חפצים.
צריכת הדלק של היטי עמדה על 11.8 ק"מ לליטר במהלך המבחן , נתון אשר מצויין לסגמנט הג'יפונים וטוב גם ביחס לסגמנט המשפחתיות . שילוב המנוע הקטן ותיבת ההילוכים הרובוטית עושה את שלו ומשפיע לטובה גם על פליטת המזהמים שעמדת על 149גרם לק"מ .

סקודה יטי מבחן דרכים

סקודה יטי מבחן דרכים

 

 

עוד ממבחני דרכים