סקודה סקאלה – ההשקה הבינלאומית תתקיים בישראל !

סקודה סקאלה, מחליפת הראפיד, תיחשף רשמית בישראל בתחילת דצמבר, בהשקה בינלאומית ראשונה מסוגה בארץ, ובהשתתפות בכירי סקודה העולמית ו-450 עיתונאי רכב מכל העולם !

ששי כהן 29 באוק, 2018
סקודה סקאלה

יצרנית הרכב סקודה עושה כבוד למפיץ שלה בארץ (צ'מפיון מוטורס) ובחרה לחשוף את המשפחתית החדשה שלה סקודה סקאלה (Scala), בהשקה בינלאומית שתיערך בישראל בתחילת דצמבר, בהשתתפות בכירי סקודה העולמית ולא פחות מ-450 עיתונאים מרחבי העולם שיגיעו לאירוע חשיפת הדגם.


סקודה סקאלה תחליף במהלך 2019 את סקודה ראפיד, המשפחתית הקומפקטית של החברה המשווקת בארץ מאז תחילת 2013, ואמורה להציג קפיצת מדרגה משמעותית מול הדגם היוצא. בשלב הנוכחי מסתפקת סקודה בחשיפת תמונות בודדות של הרכב תחת מעטה הסוואה כבד, אך לאט לאט משחררת פרטים נוספים על הדגם החדש, שנחשף עד כה רק כדגם קונספט (Vision RS).

כך למשל, הסקאלה שתתברג בין הפאביה לאוקטביה, פותחה על שלדת ה-ה-A0 MQB החדשה של הקונצרן, ותציע צמיחה במידות עם אורך של 4.36 מטר (6+ ס"מ ביחס לראפיד) , 1.79 מטר רוחב (8+ ס"מ), 1.47 מטר גובה (1+ ס"מ), ובסיס גלגלים של 265 ס"מ (5+ ס"מ), האמורים לספק תא נוסעים מרווח משמעותית מהראפיד (שהיתה גם כך מרווחת מהממוצע), לצד תא מטען שצמח ב-72 ליטר ל-467 ליטר מכובדים מאוד.

סקודה סקאלה

בסקודה מבטיחים תאורת LED מלאה בחזית ומאחור, המבטיחים נראות וראות טובה יותר בשעות החשיכה ובמזג אוויר גרוע, ומערכת הכנה למקרה תאונה הסוגרת את החלונות אוטומטית, מותחת את חגורות הבטיחות ועוד, המצטרפים לאבזור בטיחותי מתקדם כמו 9 כריות אוויר, ושלל מערכות בטיחות אקטיביות, לרבות בקרת שיוט אדפטיבית עד 210 קמ"ש, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת התראה על רכב בשטח המת במראות הצד, מערכת התראה על תנועה המגיחה מאחור, בלימה אוטונומית ועוד.

היצע המנועים יכלול את המבחר המוכר של הקונצרן, הכולל מנועי טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המפיק 95 כ"ס בגרסה הידנית 5 הילוכים, או 115 כ"ס בגרסה האוטומטית ( DSG7) או ידנית עם 6 הילוכים. מעליהם תוצע גרסת ה-1.5 ליטר 150 כ"ס, שתוצע עם תיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית 7 הילוכים, כשבחטיבת הדיזל תוצע המכונית עם מנוע 1.6 ליטר TDI המפיק 115 כ"ס שיוצע בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית.

סקודה סקאלה תיחשף רשמית כאמור בחשיפה עולמית בישראל ב-6 בדצמבר 2018, והשיווק יחל ככל הנראה בסביבות מחצית 2019.


עוד מחדשות רכב