ניסאן אקס טרייל החדש במבחן (1.5 ליטר היברידי מתון)

ניסאן אקס טרייל החדש מציע שדרוג משמעותי כמעט בכל היבט ואף כולל לראשונה גרסת e-power מתקדמת שמציעה טעימה מהעולם החשמלי. יחד עם זאת, הוא משווק כאן 7 חודשים וכמעט לא נצפה על הכביש. יצאנו למבחן ראשון בגרסת הבנזין וחזרנו עם תשובה מדוע הוא לא משחזר עד כה את הצלחת העבר.

ששי כהן 30 באוג, 2023
ניסאן אקס טרייל 2023

כמעט 7 חודשים חלפו מאז שהושק כאן הדור החדש והרביעי של ניסאן אקס טרייל. עבור מי שהיה אחד מדגמי הפנאי 7 מושבים הפופולרים ביותר בארץ בשנים האחרונות, אשר נהנה מאלפי יחידות שנמסרו כאן מדי שנה, את הדור החדש עדיין לא ממש רואים על הכביש ולמעשה רק 306 יחידות שלו נמסרו כאן במחצית הראשונה של השנה. מה קרה? את התשובה ניתן לחלק ל-2 חלקים מרכזיים: בראש ובראשונה המחיר התייקר משמעותית ומתחיל היום ב-200,000 שקלים לגרסת ליסינג די ערומה מאבזור. גרסה מאובזרת יותר שמיועדת ללקוחות פרטיים כבר עולה 220,000 שקל והמחירים נוסקים עד 275,000 שקל לגרסת ה-4X4 הבכירה בטכנולוגיית ה-e-power החשמלית. דבר נוסף, לחברת פריסבי היבואנית יש בשנה האחרונה קלף מנצח בשוק רכבי ה-7 מושבים והוא צ'רי טיגו 8 שמוצע במחיר זול בעשרות אלפי שקלים וברמת אבזור גבוהה משמעותית שכבש את השוק ומסר כאן לא פחות מ-4,581 יחידות מתחילת השנה, עם נוכחות מאסיבית בציי הרכב על-חשבון האקס טרייל ומרבית מתחריו.


אקס טרייל דור 4

בשונה מבעבר, הדור הרביעי של האקס טרייל מגיע לארץ בגרסת בנזין חדשה ובגרסה חשמלית (e-power) הכוללת הנעה חשמלית של הרכב, אך ללא שימוש בעמדת טעינה, כאשר הרכב מצויד במנוע בנזין שמשמש כגנרטור לייצור חשמל, וכך מספק חווית נהיגה חשמלית שקטה וחלקה יותר מויברציות, לצד צמצום משמעותי בצריכת הדלק. יחד עם זאת, המחיר הגבוה של הגרסת החשמלית, החל מ-234,000 שקל (יחד עם וויתור על 7 מושבים), הופך אותו לנדיר עוד יותר על הכביש המקומי.

מפגש במציאות עם הדור החדש חושף עיצוב חדש לחלוטין, המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של ניסאן וכולל הופעה מודרנית ונאה יותר, עם החזית בתצורת V המוכרת של היצרן, יחידות תאורה ראשיות ב-2 קומות, עיצוב אלגנטי למרכב ומרווח גחון חריג של 27.7 ס"מ, לא רק הטוב ביותר בקטגוריה, אלא נדיב יותר אפילו מטויוטה לנד קרוזר. יחד עם זאת, לא מדובר ברכב שטח אמיתי, אלא בקרוסאובר אופנתי לכבישים העירוניים, או מקסימום לשבילי קק"ל. המידות נותרו כמעט זהות לדור היוצא עם 4.68 מטרים לאורך, 1.84 מטר לרוחב, גובה של 1.72 מטר, אך עם בסיס גלגלים שצמח ל-270 ס"מ. הדגם משווק בגרסאות 5 או 7 מושבים לבחירה ונפח תא המטען עומד על 120 ליטר צנועים בניצול כל 7 המושבים, או 485 ליטר בקיפול שורת המושבים השלישית. מעבר לכך, הוא חולק את אותה פלטפורמה משותפת עם מיצובישי אאוטלנדר החדש.

ניסאן אקס טרייל 2023

תא נוסעים

גם סביבת הנוסעים השתפרה פלאות בדגם החדש וכוללת מראה מודרני וטכנולוגי יותר, עם עיצוב נאה לסביבת הנהג ושדרוג איכות החומרים וההרכבה. מאוד אהבתי את השילוב של האריג בדיפוני הדלתות, פריט שהפך לדי נדיר כיום בתעשיית הרכב (מרבית הדלתות מצופות פלסטיק קודר למראה ולמגע) ואותו בד ממשיך גם לריפודי המושבים שדי נוחים ונהנים מתנוחת ישיבה גבוהה. יחד עם זאת, לקוחות חברות הליסינג שיקבלו את הרכב יסבלו מרכב די ערום מאבזור, ללא מולטימדיה ("8), מצלמת רוורס, ציפוי עור להגה, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות ובקרת אקלים כפולה. את כל אלו תקבלו רק מרמת הגימור השניה שפונה ללקוחות פרטיים ועולה 20,000 שקלים יותר, בתוספת חיישני חניה היקפיים (במקום רק אחוריים) לוח שעונים משולב צג דיגיטלי "7 וגג זכוכית פנורמי נפתח עם וילון חשמלי. רמת הגימור השלישית שנבחנת כאן, כוללת גם לוח שעונים דיגיטלי מלא, מולטימדיה עם מסך "12 ורמקולים איכותיים יותר מתוצרת Bose.

ניסאן אקס טרייל 2023

המרחב לנוסעים מלפנים נדיב ואלו נהנים גם משלל תאי אחסון שימושיים, כאשר המרווח לנוסעים בספסל האחורי מצוין, כאשר המושבים נעים על מסילות ומאפשרים להגדיל משמעותית את המרווח לרגלי הנוסעים אם שורת המושבים השלישית אינה מנוצלת. יחד עם זאת, שורת המושבים השלישית מיועדת בעיקר לצמד ילדים קטנים ועבור מבוגרים הגישה לאחור אינה נוחה והישיבה בה צפופה ולא מומלצת לנסיעות ארוכות.

על הכביש

למבחן בחרנו את גרסת הבנזין שעתידה להוביל את מכירות הדגם בארץ, המצוידת במנוע טורבו 1.5 ליטר המפיק 163 כ"ס. מצד אחד מדובר במנוע גדול יותר מול גרסת הבנזין של הדור היוצא (1.33 ליטר), אך מצד שני מדובר במנוע קומפקטי יותר בתצורת 3 צילינדרים במקום ארבעה. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ופעולתה שקטה וחלקה מהמקובל לתיבות מהסוג הנ"ל. על הכביש, החשש משימוש במנוע תלת צילינדר צנוע יחסית מתפוגג מהר. אמנם התאוצה ל-100 קמ"ש לא מהזריזות ועומדת על 9.6 שניות, אך ללא ספק מדובר ברכב מספיק זריז שאף מרגיש חזק יותר מהנתונים היבשים על הנייר, לא מעט הודות למומנט מכובד של 30.6 קג"מ המתקבל כבר בסל"ד נמוך. רוב הזמן מדובר גם במנוע שקט למדי, אך בחירה בבורר מצבי הנהיגה במצב "ספורט" שולחת את המנוע למשוך הילוכים ורעשו נשמע היטב בתא הנוסעים תחת מאמץ. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה טובה יחסית שמתמודדת יפה עם הכבישים הישראלים הרעועים, ואחיזת כביש גבוהה מספיק לייעוד המשפחתי של הדגם. את ימי המבחן סיים הרכב עם תצרוכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר בממוצע, והאמת שמעט התאכזבנו מהנתון.

ניסאן אקס טרייל 2023

בטיחותי

בשעה שבסעיף אבזור הנוחות מאכזב בדגם בגרסתו הבסיסית, לקוחות הליסינג ישמחו לשמוע שלפחות בסעיף הבטיחות הוא מגיע כמעט עם כל חבילת הבטיחות המתקדמת שמוצע הרכב בארץ (למעט מצלמות ה-360). האבזור כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת שטח מת אקטיבית במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, החלפת אורות אוטומטית ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

ניסאן אקס טרייל 2023

לסיכום 

ניסאן אקס טרייל החדש הוא ללא ספק רכב טוב יותר. הוא נראה מודרני יותר מבחוץ ובתא הנוסעים, הוא מרגיש איכותי יותר, הוא בטיחותי יותר ולראשונה גם מציע גרסה חשמלית שמשדרגת משמעותית את איכות הנהיגה. בסעיף השלילה, גרסת הבסיס שמיועדת לליסינג ערומה מדי מאבזור, ובגרסת הבנזין ציפינו לצריכת דלק קצת יותר טובה. בשורה התחתונה, למרות שלל השיפורים והיותו רכב טוב יותר, ברמת המחירים הנוכחית והגבוהה, סביר להניח שמרבית מכירותיו יתרכזו בקרב הלקוחות הפרטיים חובבי המותג ואת נתוני העבר של מסירת אלפי מכוניות מדי שנה הוא יתקשה לשחזר.

עוד ממבחני דרכים