עם פוטנציאל לצוד לקוחות משוק היוקרה: סרס 5 במבחן דרכים

מצוידת בממדים נדיבים, יחידות כח חזקות, עיצוב מפתה ותא נוסעים איכותי המגובה בתג מחיר תחרותי, מצטרפת SERES 5 לשוק הקרוסאוברים המשפחתיים והחשמליים ומעלה שוב את הרף שמגיע אלינו מסין, אך התחרות העזה בסגמנט, לא תעשה לה חיים קלים.

ששי כהן 18 בספט, 2023
סרס 5

היקף מכירות הדגמים החשמליים בישראל זינק ב-8 החודשים הראשונים של השנה בלא פחות מ-196%, עם 37,634 חשמליות שעלו כאן לכביש והגיעו לנתח שוק של 17% מסך המכירות של הרכב החדש. לא פחות מ-22,791 מתוכן הגיעו מסין, כאשר המצטרף הטרי לשוק הוא סרס 5, קרוסאובר משפחתי גדול יחסית (D-SUV) אשר מצטרף לקטגוריה חיה ובועטת בה נמצאים שחקנים כמו טסלה מודל Y, סקודה אנייאק, MG מארוול R, סקייוול ET5, יונדאי איוניק 5 ורבים וטובים אחרים. יחד עם זאת, חברת טלקאר היבואנית, לא בונה על משיכת לקוחות רק מהשוק העממי, אלא מאמינה שתוכל לצוד לקוחות גם משוק היוקרה ולהתחרות בדגמים כמו ג'נסיס GV60, מרצדס EQA ואחרים.


מותג SERES הושק בארץ לפני כשנתיים וחצי ע"י טלקאר יבואנית קיה וסאנגיונג, אשר כמו כל יבואן גדול בישראל זיהתה את הפוטנציאל של מותגי הרכב מסין, אשר הגיעו די מהר למקום השני במכירות רכב חדש בישראל אחרי דרום קוריאה ולפני יפן. יחד עם זאת, הדגם היחיד ששיווקה עד כה היבואנית בארץ, היה סרס 3 , קרוסאובר משפחתי קומפקטי שלא ממש הציע תחרות לטובים שבקטגוריה ונמכר בעיקר לציי רכב. כעת, משיקה היבואנית דגם שני, עם כניסה לסגמנט מאוד תחרותי ומפרט מעניין שמכוון הפעם גבוה.

גדולה ומרשימה למראה

מפגש במציאות עם ה-SERES החדשה חושף קרוסאובר מודרני ומרשים למראה, המציע שילוב של אלגנטיות וספורטיביות עם עיצוב מהסוג שכנראה לא ירגיז אף אחד על הכביש. למרות מראה לא מאיים, מדובר בקרוסאובר גדול מהממוצע, באורך של 4.7 מטרים, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.63 ובסיס גלגלים נדיב של 287.5 ס"מ, המציע מרווח מכובד לחמשת הנוסעים. מנגד, תא המטען שלו קטן מהמקובל ובנפח של 367 ליטר בלבד, אך מציע גם תא מטען קדמי בנפח 67 ליטר. הדגם משווק בארץ ב-2 גרסאות לבחירה: הנעה אחורית או כפולה עם ביצועים ספורטיביים יותר, ורמת גימור אחת אחידה ועשירה לשתיהן, הכוללת מבחוץ חישוקי גלגלים "19 קלים, תאורת LED היקפית, חיישני חניה היקפיים, ידיות פתיחת דלתות מסוג "פופ-אפ" נשלפות חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, גג זכוכית פנורמי ענק שאינו נפתח ואף אינו כולל וילון, אך למזלם של הלקוחות היבואן מספק את הדגם עם סט וילונות מקורי שמסתיר את השמש המטרידה.

סרס 5

תא נוסעים

כיאה לרכב שמוגדר כפרמיום ע"י היצרן, איכות החומרים וההרכבה כאן מפתיעים לטובה ותוכלו לבחור בין 3 גוונים של עיצוב תא הנוסעים, חום קאמל, אדום או שחור, כאשר השניים הראשונים מספקים אווירה יוקרתית ומרשימה מאוד, כאשר הגוון השחור אותו קיבלנו למבחן מסרס משמעותית את האווירה ומקנה לרכב מראה פשוט יותר. מעבר לכך, ניכר שהיצרן עשה כאן שיעורי בית טוב ולמד את מלכת הקטגוריה העולמית טסלה מודל Y, וגם כאן נמצא תא נוסעים בעיצוב נקי ונטול כמעט לחלוטין של מתגים פיסיים, שילוב של מולטימדיה עם מסך מרכזי בגודל 15.6", היעדר של מתגי התנעת הרכב ובלם יד חשמלי ועוד, שבימינו האמת שאין ממש צורך בהם. בסעיף הגימיקים: מראות איפור ענקיות בסוככי השמש, הגדולות ביותר שנתקלנו בהן עד כה. בסעיף השלילה: כיוון תריסי המזגן נעשה רק מהמסך ואינו ממש נוח לפתיחת שקע טעינת הרכב תצטרכו לדפדף בתפריטי המסך.

סרס 5

יחד עם זאת, למרות התפעול שעבר כמעט בשלמותו למסך המולטימדיה, לרוב קל לתפעל את מערכות הרכב, אך בהחלט היינו שמחים לכמה מתגים פיסיים בתפעול מהיר ונוח יותר תוך כדי נהיגה. רשימת האבזור מרשימה וכוללת כסטנדרט גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", הקרנת נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית, מערכת סאונד היקפית עם 11 רמקולים, 2 משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי, חימום, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים המתכווננים חשמלית (נהג ונוסע), ריפודי עור נאפה, תאורת אווירה ועוד.

בטיחות

המפרט הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר, מערכת לבלימת חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת זיהוי כלי רכב ב "שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה במצב של עייפות נהג, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב (שעובדת קצת באופן אגרסיבי), חיישני חניה היקפיים ומצלמות 360 מעלות. לרכב דרגת אבזור בטיחותי 6 ובמבחן הריסוק הסיני זכה לציון של 5 כוכבים, אך טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי ונותר לקוות שישמור על התוצאות המרשימות מסין.

סרס 5

על הכביש

גרסת המבחן שלנו היתה גרסת הכניסה לדגם המצוידת בהנעה אחורית ובמנוע חשמלי המפיק 295 כ"ס ו-42.8 קג"מ. עבור חובבי הביצועים הספורטיביים, מוצעת גם גרסת הנעה כפולה עם 576 כ"ס ו-95.8 קג"מ שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות. אחרי שלושה ימים בחברת גרסת ההנעה האחורית, אפשר להגיד בביטחון מלא שעבור 90% מהלקוחות, הביצועים כאן הם הרבה יותר ממספקים, עם רכב מהיר וחזק המאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ומגיע למהירות של 180 קמ"ש המאפשרים לכם קצב נסיעה מהיר ומהנה עם המון כח לצאת לעקיפות זריזות בשעת הצורך. גם נוחות הנסיעה כאן הפתיעה לטובה, עם מתלים המספקים שיכוך מוצלח של מהמורות הכביש. התנהגות הכביש טובה אך אל תצפו למכונית ספורטיבית, ולקינוח גם תא הנוסעים מבודד היטב מרעשים ומציע נסיעה שקטה במיוחד גם ביחס לרכב חשמלי. את ההבטחה ל-500 ק"מ טווח נסיעה המופקים מסוללת 80 קוט"ש, תרגמנו במציאות ל-420 ק"מ בנסיעה לא מאומצת.

סרס 5

420 ק"מ טווח נסיעה במציאות, בתנאים שגרתיים ולא מאומצים

חיים בסרס? 

סרס 5 היא לא פחות ממפתיעה ומוכיחה שוב את ההתקדמות הענקית שעוברת תעשיית הרכב הסינית ויישור קו עם תוצרת המערב, רק במחירים תחרותיים יותר. לזכותה עיצוב חיצוני ופנימי מרשים, ממדים נדיבים, ויחידות כח חזקות המציעות ביצועים חמים המשולבים בנוחות גבוהה ובטווח נסיעה מכובד. מנגד, תא המטען שלה קטן מהמקובל ונותרה עליה החובה להוכיח את הבטיחות גם במבחן הריסוק האירופאי. כשמגיעים לשורת המחיר: 219,900 שקל לגרסת ההנעה האחורית ותוספת של 20,000 שקלים בלבד לגרסת הביצועים המצוידת בהנעה כפולה, מדובר בתמחור ללא ספק תחרותי בשוק המקומי (בכל זאת אנחנו גרים בישראל), ובמידה מסוימת גם אלטרנטיבה מעניינת לדגמי יוקרה. בדרך, תצטרכו לוותר רק על לוגו יוקרתי בחזית.

עוד ממבחני דרכים