עם תגבור חשמלי: אלפא רומיאו טונלה בישראל

אלפא רומיאו טונלה הוא הדגם שאמור להגביר משמעותית את מכירות המותג בשנים הקרובות. בתפריט: עיצוב סטייליסטי איטלקי, הבטחה לחווית נהיגה ספורטיבית ומערכת מיקרו היברידית ראשונה של היצרן, אך בשלב הראשון יוצע עם יחידות כח צנועות יחסית. המחיר תחרותי ויחל מ- 229,000 שקל.

ששי כהן 18 ביול, 2022
אלפא רומיאו טונלה

חברת סמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל, ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים חגיגית בה השיקה את דגם הטונלה בישראל, כניסה ראשונה לסגמנט רכבי הפנאי C-SUV היוקרתיים, והדגם החשוב ביותר של אלפא בשנים הקרובות, שאמור להגביר משמעותית את מכירות היצרן בארץ ובעולם. הטונלה תתחרה כאן בדגמים כמו וולוו XC40, אאודי Q3, ב.מ.וו X1 ואחרים.

אלפא טונלה – הסנונית הראשונה בעידן החשמלי של אלפא רומיאו

הטונלה הינה המכונית הראשונה שמשחררת אלפא לשוק בעידן שלאחר המיזוג של קבוצת FCA ו-PSA, ולדברי אלפא, היצרן נכנס מעתה לעידן חדש שכולל הבטחה להשקעה רבה בפיתוח המותג בעולם וחזרתו למרכז הבמה. לשם כך, מבטיחים לנו באלפא דגם חדש בכל שנה עד שנת 2030. מדובר בנתון מבטיח מאוד, לאור העובדה שהדגם האחרון החדש שהוצג לפני הטונלה היה הסטלביו שהוצג לפני 5 שנים.




באלפא מבטיחים גם כניסה סוף סוף לעידן החשמלי, כאשר הטונלה הינה המכונית הראשונה מתוצרת היצרן שזוכה לתמיכה חשמלית כלשהי, במקרה שלה עם מערכת מיקרו היברידית 48V שתסייע קלות לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר. בחודשים הקרובים צפויה להגיע גם גרסת הפלאג-אין הייבריד שלה שתציע חוויה היברידית-חשמלית אמיתית עם ביצועים משודרגים משמעותית (275 כ"ס, 6.2 שניות ל-100 קמ"ש), צריכת דלק נמוכה במיוחד ואופציה לנהוג על חשמל לטווח עד 60 ק"מ.

אלפא רומיאו טונלה

דגמי אלפא רומיאו בישראל

היצע הדגמים בישראל

עם תחילת השיווק, תוצע אלפא רומיאו טונאלה עם צמד יחידות כח צנועות יחסית למותג רכב המתאפיין באופי ספורטיבי וחווית נהיגה, אך באלפא מבטיחים שלדה, היגוי, מתלים ועוד שיתמכו בחווית הנהיגה המסורתית של היצרן גם בגרסאות הכניסה הצנועות. היצע הדגמים יחל עם דגמי ה-"ספרינט" וה- "ספציאלה" המצוידים במנוע טורבו 4 צילינדרים 1.5 ליטר, המפיק 130 כ"ס ו-24.5 קג"מ, המציע תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש. מעליו יוצעו דגמי ה-"TI" וה-"VELOCE" עם אותו המנוע, אך בהספק של 160 כ"ס המקזז את התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש ל-8.8 שניות ומגיע למהירות מרבית של 212 קמ"ש. עוד בתפריט הדגמים: תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, הנעה קדמית ודיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה. צריכת הדלק של הדגם עומדת על 16.1 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן בדגם ה-"ספציאלה" הראשון שהגיע לארץ, ונתוני הצריכה של הדגמים האחרים יפורסמו עם הגעתם בקרוב.

אלפא רומיאו טונלה

4 רמות גימור לבחירה:

הדגם יוצע ב-4 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית: "ספרינט" כולל הדגם אבזור עשיר יחסית למתחרים, מבחוץ עם תאורת LED היקפית מלאה, חישוקי גלגלים קלים "18, חיישני חניה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות צד חשמלי, ספוילר אחורי ועוד, ומבפנים עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 הכולל גם גרפיקה בסגנון קלאסי של דגמי אלפא מהעבר (ונראה מצוין), מולטימדיה עם מסך מגע "10.25 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי גם אלחוטי, בלם יד חשמלי, ריפודי בד משולב עור טבעוני שחור עם תפרים אדומים, בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, גלגל הגה ספורטיבי מצופה עור עם כפתור התנעה במרכזו, משטח טעינה אלחוטית לנייד, בורר מצבי נהיגה ועוד.

רמת גימור "ספציאלה" שתוצע כגרסת השקה לתקופה מוגבלת ולכמות מוגבלת של 30 רכבים, תכלול בנוסף: מצלמת רוורס, חישוקי "20, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת אווירה ב-5 צבעים לבחירה, מנופי העברת הילוכים ספורטיבית מאחורי ההגה, תאורת לד "Triple U" בעיצוב ייחודי ופנסי מטריקס LED בחזית, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

אלפא רומיאו טונאלה

רמת גימור TI תכלול בנוסף ריפודי עור מלא מחורר עם תפרים אדומים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, מערכת שמע יוקרתית של Harman Kardon, אך עם חישוקי "18 ונגיעות קוסמטיות שונות. רמת הגימור VELOCE, חוזרת לחישוקי ה-"20 ומוסיפה מערכת מלים אדפטיביים, בלמים של Brembo ועוד.

אבזור הבטיחות כולל בכל הדגמים: שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית (שמירה על מרכז נתיב הנסיעה בדגמים המאובזרים), בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה ועוד, אך בקרת שטח מת במראות נעדרת לעת עתה מהתפריט בשל בעית השבבים העולמית, כמו גם גג פנורמי חשמלי לדוגמה.

אלפא רומיאו טונלה

מחירים

מחיר אלפא רומיאו יחל מ-229,000 שקל לגרסת הכניסה, ומוסיף 20,000 שקלים לכל רמת גימור גבוהה יותר. מרבית הדגמים יגיעו לארץ במהלך ספטמבר, וגרסת הפלאג-אין הייבריד צפויה להגיע לארץ ברבעון הראשון של 2023. צפי המכירות של היבואן לשנת 2023 עומד על כ-500-700 מכוניות בשנה. 

עוד מחדשות רכב