פולקסווגן שירוקו 2013 במבחן דרכים

מכונית הספורט הנמכרת ביותר בישראל ,כבר וותיקה וחוגגת 4 שנים על כבישי הארץ . האם יש לה עדיין מה להציע מול המתחרות המודרניות ? בהחלט כן. הספורטיבית הנמכרת ביותר בישראל מיהי מכונית הספורט הנמכרת ביותר בישראל ? מנתוני איגוד יבואני הרכב המסכמים את 2012 , מחכה לנו קודם כל הפתעה : יותר מ- 1,500 מכוניות…

ששי כהן 08 בינו, 2013
פולקסווגן שירוקו 2013

מכונית הספורט הנמכרת ביותר בישראל ,כבר וותיקה וחוגגת 4 שנים על כבישי הארץ . האם יש לה עדיין מה להציע מול המתחרות המודרניות ? בהחלט כן.

הספורטיבית הנמכרת ביותר בישראל
מיהי מכונית הספורט הנמכרת ביותר בישראל ? מנתוני איגוד יבואני הרכב המסכמים את 2012 , מחכה לנו קודם כל הפתעה : יותר מ- 1,500 מכוניות " ספורט קופה " עלו לכבישי ישראל בשנה החולפת . נתון מרשים לכשעצמו המבטא זינוק של מאות אחוזים לעומת 2011 , אך עיון מעמיק יותר , מגלה ש – 1,077 מכוניות מתוכן הן מדגמי יונדאי וולוסטר ,מכונית משפחתית מוצלחת בעלת עיצוב ספורטיבי , אך לא באמת ספורטיבית שכן רק 7 מכוניות הגיעו מדגם הטורבו הספורטיבי באמת שהושק רק בסוף השנה. אחריה ברשימה נמצאת פולקסווגן שירוקו הוותיקה שמסרה 184 מכוניות ונפגעה משמעותית מהיריבה הקוריאנית . אבל בעוד שהוולוסטר היתה עד לאחרונה בעיקר מכונית משפחתית בתחפושת ספורטיבית , השירוקו היתה בפועל למכונית הספורט " האמיתית " הנמכרת ביותר בישראל .
פולקסווגן שירוקו 2013

פולקסווגן שירוקו 2013

מזרח מול מערב – פולקסוואגן שירוקו ומתחרתה העיקרית בישראל
פולקסווגן שירוקו איננה חדשה בישראל ואף משווקת כאן כבר 4 שנים . הסיבה שנזכרנו בה כעת ,היא הגעתה לאחרונה של המתחרה המרכזית – יונדאי וולוסטר טורבו , אשר אמורה להתחרות בה הפעם גם ביכולת ולא רק בהופעה החיצונית כפי שעשתה זאת בשנה וחצי האחרונות . אז לקחנו את השירוקו למבחן כדי לבחון האם היא עדיין רלוונטית ומה הסיכוי שלה לשמור על התואר שלה כמכונית הספורט הנמכרת ביותר בישראל.
הדבר הראשון שמייד שמים לב אליו שיוצאים לדרך הוא כמה המכונית הזאת יפה ומושכת מבטים . בהתחשב בכך שמדובר במכונית די וותיקה ואפילו לא נחשבת לנדירה במחוזותינו , מפתיע לגלות כמה היא מושכת עניין ברחוב . רבות הן המכוניות שנראות מצוין עם עלייתן לכביש כחדשות , אבל מעטות מאוד הן המכוניות שמצליחות לשמור על עיצוב מוצלח ומפתה גם לאורך כמה שנים קדימה .
פולקסווגן שירוקו 2013

פולקסווגן שירוקו 2013


בתוך תא הנוסעים העסק כבר שונה . בניגוד גמור לעיצוב החיצוני המוחצן , כאן נראה שלמעצבי פולקסווגן נגמר הזמן או התקציב לפיתוח משהו אחר . בוגרי גולף ירגישו כאן מייד בבית ורק יתנחמו מנגיעות ספורטיביות שונות בתא הנוסעים . זה מתחיל במושבים ספורטיבים מעוצבים , תומכים ואוחזים מלפנים , לצד הגה בעיצוב ספורטיבי , וממשיך לספסל האחורי שם במקום ספסל נהנים הנוסעים מצמד מושבים בעיצוב ספורטיבי , אשר באופן מפתיע נוחים ומרווחים גם למבוגרים ולא רק לילדים קטנים.  תא המטען סביר בגודלו ומציע נפח של 312 ליטר . קצת יותר ממכונית סופרמיני ממוצעת , אך בהחלט מספיק לשימושים יום יומיים ואף לקניה שבועית בסופר.

אבזור הרכב עשיר כבר בדגם הבסיסי וכולל בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , מחשב דרך , מושבי ספורט קדמיים אחוריים, מערכת שמע מקורית עם מסך מגע, מחליף דיסקים ו- 8 רמקולים  ,הגה , ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור , חישוקי 17" ספורטיביים , 6 כריות אוויר ועוד. מנגד ,שליטה על מערכת השמע מההגה , גג שמש חשמלי ועוד כמה פינוקים מגיעים רק בדגם ה- 2.0 ליטר היקר משמעותית .
גרסת ה- 1.4 ליטר TSI הנבחנת כאן , מפיקה 160 כ"ס ומומנט מכובד של 24.5 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,500 סל"ד ומשודכת לתיבת הילוכים DSG עם 7 הילוכים .הנתונים הרשמיים מדברים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 8 שניות ומהירות מירבית של 218 קמ"ש. בפועל , למעט היסוס קל בזינוק באשמת גיר ה- DSG , מדובר במכונית מהירה בכל מצב , המספקת שפע של הנאה לאוחז בהגה ,ומצוידת במספיק כח לכל מטרה כולל עקיפות זריזות. בנוסף , אחיזת הכביש גבוהה , הגיר כפול המצמדים מהיר ולא מסרס את ביצועי המנוע , ומעבר למצב S ( ספורט ) מרחיב את הנפש ותורם לשמחה והופך אותה למכונית מהנה מאוד , ויחד עם זאת עדיין נוחה בהתחשב בכיול המתלים על הצד הנוקשה יותר ושימוש בצמיגים בחתך נמוך וחישוקי "17 שלא בדיוק מתכון לנוחות .
פולקסווגן שירוקו 2013

פולקסווגן שירוקו 2013


ומעל לכל , זאת גם מכונית חסכונית בדלק וידידותית לסביבה . באופן מפתיע משהו , צריכת הדלק של המכונית בפקק הבוקר האין סופי לת"א , הניבה צריכת דלק מרשימה של 13 ק"מ לליטר . מדוע ? כי הזחילה האיטית בפקק , גרמה לי ללטף קלות את דוושת הבנזין ולהימנע מקיק דאונים ומשיכות הילוכים . בסופו של דבר , צריכת הדלק עמדה על 10.9 ק"מ לליטר בממוצע , אך ללא ספק נהגים שירכשו את הרכב למטרת פוזה ואינם חובבי נהיגה , ישיגו תצרוכת דלק טובה משמעותית .
פולקסווגן שירוקו 2013

פולקסווגן שירוקו 2013

סיכום
במחיר של 182,900 ש"ח בו מוצעת כיום פולקסווגן שירוקו , קשה להגדיר אותה מצד אחד כמכונית ספורט עממית זולה , אולם מצד שני , שמסתכלים על מחיר מכוניות ספורט קופה כמו טויוטה GT-86 ותאומתה סובארו BRZ המעניקות ביצועים קרובים ועולות 40 אלף יותר , מדובר בסה"כ בתמורה טובה יחסית למחיר . גרסה ידנית שלה תשאיר לכם אגב 15,000 ש"ח עודף בחשבון הבנק . מעבר לכך , מדובר במכונית ספורטיבית מאתגרת ומהנה ואפילו העיצוב החיצוני שלה מספק את אותו אפקט הגעה רצוי שנמצא גבוה בד"כ ברשימת הדרישות של הרוכשים הפוטנציאלים . האם תצליח השירוקו לשמור על מעמדה כספורטיבית הנמכרת ביותר בארץ לנוכח הגעת הוולוסטר טורבו ( שתיבחן כאן בקרוב מאוד ) ? ימים יגידו.
פולקסווגן שירוקו 2013

פולקסווגן שירוקו 2013

 
 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים