פיאט פיורינו דיזל אוטומט מבחן דרכים

הטנדרון הקומפקטי של פיאט , מציע תצרוכת דלק של 18 ק"מ לליטר , טווח נסיעה של 1,000 ק"מ על מיכל דלק אחד ונפח הטענה מרשים למדי. יצאנו לבדוק. לפיאט פיורינו שמורה אצלי פינה חמה בלב . כחלק מעבודותי המזדמנות מיד לאחר שחרורי מהצבא , עבדתי מספר חודשים כשליח ברשות הדואר וכחלק מ"תנאי העבודה " היה…

ששי כהן 04 בנוב, 2011

הטנדרון הקומפקטי של פיאט , מציע תצרוכת דלק של 18 ק"מ לליטר , טווח נסיעה של 1,000 ק"מ על מיכל דלק אחד ונפח הטענה מרשים למדי. יצאנו לבדוק.

לפיאט פיורינו שמורה אצלי פינה חמה בלב . כחלק מעבודותי המזדמנות מיד לאחר שחרורי מהצבא , עבדתי מספר חודשים כשליח ברשות הדואר וכחלק מ"תנאי העבודה " היה רכב צמוד מסוג פיאט פיורינו . בעידן ההוא , טרום ימי הליסינג , רכב צמוד היה מחזה נדיר יחסית ולמרות שהוא היה צמוד אלי באופן קבוע , התעקשו ברשות הדואר להזהיר אותנו כי אסור לטייל איתו מחוץ לשעות העבודה , מה שלא ממש הפריע לי לצאת לבלות איתו בשעות הערב …
לכן , כשניגשתי לסוכנות פיאט לאסוף את הפיורינו החדשה , קיוותי שאקבל אחת בצבע אדום . בשביל הנוסטלגיה . למרות שהייתי כמעט בטוח שלא ראיתי אף אחת " צבעונית " מהדור הנוכחי בכבישי ישראל . ואכן כך , פיאט פיורינו מיובאת כיום לארץ רק בצבע לבן . למה שאלתי ? כי אף אחד לא יסכים לרכוש טנדרון שלא בצבע לבן היתה תשובתם . עסקים מעדיפים רק צבע לבן . כל כך חבל , באירופה ניתן לראות ברחבי הכבישים את הפיורינו החדשה במספר רב של צבעים מדליקים שעושים את הרכב הרבה יותר מדליק ולמרות שהפיורינו היא לדעתי אחד הטנדרונים הכי יפים , הלבן כה מסרס אותה והופך אותה לרכב עבודה נטו …
פיאט פיורינו דיזל

פיאט פיורינו דיזל

זה יכנס בתוך זה ? ( הגשש החיוור )
 
פיורינו דור 4
הדור הנוכחי של פיאט פיורינו , הוא הרביעי במספר , והחל את דרכו בשנת 2007 כחלק מפרויקט משותף של פיג'ו-סיטרואן ופיאט , אשר הנפיק שלושה דגמים כמעט זהים לחלוטין המיוצרים כולם בטורקיה.
הפיורינו מבוססת על שלדת הפיאט פונטו ומיועדת כרכב שירות לטכנאים , בעלי מקצועות חופשיים ועוד , הזקוקים לטנדרון קטן מידות , בעל יכולת העמסה מעל מכונית משפחתית , אך ללא תא מטען גדול מדי . עם 3.96 מטר באורך , היא קצרה ממרבית המשפחתיות הנפוצות , מה שמקל עליה בתנועה עירונית ובמציאת חנייה והופך אותה לרכב אידיאלי למסתובבים הרבה ברחבי העיר . רוחב המכונית : 1.72מטר וגובה של 1.72 מטר , מעניקים לה מרווח פנים טוב מהצפוי ונפח אחסון של 356 ליטר אשר צומחים ל 2,500 ליטר מכובדים למדי עם קיפול המושבים האחוריים בקלילות . במהלך ימי המבחן , התנדבנו להוביל איתה מספר חבילות של ציוד אלקטרוני והופתענו מכמות החבילות שניתן לדחוס לטנדרון הקומפקטי הזה . כושר ההעמסה המקסימלי , עומד אגב על 610 ק"ג .
פיאט פיורינו דיזל

פיאט פיורינו דיזל

בתוך תא הנוסעים , מציעה הפיורינו סביבת נהג נעימה למדי , אשר משלבת בין עיצוב של רכב מסחרי לבין רכב פרטי . משהו שנראה מעט כערבוב של פיאט פנדה ופיאט דובלו . רמת החומרים טובה יחסית ואיכות ההרכבה נראית טובה למרות שחלקו הימני של הדשבורד היה מעט מפורק , אך נראה שסבל מהתקנת אביזרים לא ממש מקצועית .
לארץ מגיעה הפיורינו ברמת אבזור אחת , בסיסית למדי וקצת מאכזבת הכוללת : צמד חלונות חשמל , מראות ונעילה מרכזית מהשלט , מחשב דרך , הגה כח מתכוננן לעומק ולגובה , בקרת יציבות וצמד כריות אוויר בלבד . מורגש בחסרונה של מערכת שמע מקורית , אשר במקומה , מעניק היבואן רדיו דיסק בהתקנה מקומית . מצד שני , כרכב עבודה , נהנית סביבת הנהג משפע של תאי אחסון שימושיים.
פיאט פיורינו דיזל

פיאט פיורינו דיזל

כושר העמסה מפתיע לטובה
בתחילת דרכה של הפיורינו החדשה בארץ , שווקה המכונית עם מנוע בנזין וגיר ידני . כעת משווקת המכונית רק עם מנוע טורבו דיזל מסדרת ה Multijet החסכונית , בנפח 1.3 ליטר , המשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית – אוטומטית , אותה לקחנו למבחן .
שילוב מנוע דיזל 1.3 ליטר וגיר אוטו' לא נשמע מתכון לביצועים טובים , ואכן כך . למרות זאת , מצליחה הפיורינו לספק תנועה עירונית זריזה למדי וכגם כאשר העמסנו את הרכב בצורה נדיבה , סיפקה המכונית ביצועים טובים יחסית ולא נתקלנו בבעיות זמינות של כח . תיבת ההילוכים הרובוטית , מהסוג הפשוט עם מצמד אחד , עובדת בסה"כ בשיתוף פעולה טוב עם המנוע והחששות המוקדמים לנסיעה עם העברות ההילוכים קופצניות , התבדו במהירות .  העברות גסות של ההילוכים , נעשות רק עם נסיונות לסחוט ביצועים בכח מהמנוע , מה שגורם בעיקר לרעש ולהחלפות הילוכים לא נעימות . בנסיעה רגועה ונורמאלית , מתבצעות החלפות ההילוכים באופן די חלק , ומערכת ה HILL HOLDER , המונעת את הצורך בזינוק בעליה , פותרת את אחת מנקודות התורפה של תיבות הילוכים רובוטיות.
נוחות הנסיעה מעט נוקשה , ודווקא שהמכונית מועמסת , משתפרת מעט עבודת המתלים עם טיפול טוב יותר במהמורות הנגלות בדרכה של המכונית . כחלק מיתרונות המימדים הקומפקטים , הנהיגה העירונית קלה וביצוע פרסה נעשה די בקלות הודות לקוטר סיבוב של 9.95 מטר.
תצרוכת הדלק של הפיורינו פשוט מצוינת . במהלך ימי המבחן , צרכה המכונית ליטר סולר אחד עבור 18 ק"מ בממוצע בפועל . כיף גם לראות שעם תדלוק מלא , מראה מד טווח הנסיעה במחשב הדרך על 1,180 ק"מ ! ( תיאורטי לפחות ) וגם בנסיעה בכביש מהיר במהירות 90-100 קמ"ש , צריכת הדלק שוברת די בקלות את מחסום ה 20 ק"מ לליטר.
פיאט פיורינו דיזל

פיאט פיורינו דיזל

 

 

 

עוד ממבחני דרכים