פיאט פנדה החדשה – מבחן דרכים

היא מרווחת ונוחה יחסית לממוצע , נהנית מעיצוב וסטייל איטלקי ויחידת כח חסכונית בדלק . אבל האם היא שווה תוספת של כמה אלפי שקלים ביחס למתחרות ? יצאנו לבדוק. בסימן של יותר הדור השלישי של פיאט פנדה , נחשף לראשונה בקיץ שעבר והגיע לאחרונה גם לארץ . למרות שבאירופה נחשבת הפנדה למכונית המיני הנמכרת ביותר…

ששי כהן 16 ביונ, 2012
פיאט פנדה החדשה

היא מרווחת ונוחה יחסית לממוצע , נהנית מעיצוב וסטייל איטלקי ויחידת כח חסכונית בדלק . אבל האם היא שווה תוספת של כמה אלפי שקלים ביחס למתחרות ? יצאנו לבדוק.

בסימן של יותר
הדור השלישי של פיאט פנדה , נחשף לראשונה בקיץ שעבר והגיע לאחרונה גם לארץ . למרות שבאירופה נחשבת הפנדה למכונית המיני הנמכרת ביותר , בארץ לא הצליחה עד כה המכונית להפוך לרבת מכר , עקב תג מחיר שתמיד היה גבוה יותר מהמתחרות . כעת , נחת בארץ הדור השלישי בסימן של יותר : יותר מרווח לנוסעים , יותר מקום בתא המטען , יותר בטיחות ,יותר אבזור , אבל גם יותר במחיר … האם הפעם נראה אותה מתרוצצת בכמויות בכבישים ? המשיכו לקרוא.
מעגלת פינות
הפנדה החדשה לא זונחת את קווי העיצוב המוכרים , אך מעדנת אותם עם עיצוב עגלגל יותר . המראה הכללי הרבוע אמנם נותר בבסיס , אך בסופו של דבר , לפנדה יש מראה מודרני עכשווי מאוד חמוד , והרבה יותר נעים לעין מבעבר . בתוך תא הנוסעים , עברה הפנדה מהפך של ממש עם תא נוסעים מעוצב ומושקע , הכולל ירידה לפרטים הקטנים ביותר . כך למשל , מסגרות המתגים המרובעות , קיבלו סיומת מעוגלת , דיפוני הפלסטיק בדלתות , מעוצבים מצירוף האותיות PANDA ויוצרים עיצוב מתוחכם ואפילו הריפודים בדגם המבחן , צבעונים ומשרים אווירה טובה .
פיאט פנדה החדשה

פיאט פנדה החדשה

אבזור , נוחות
למרות תג מחיר בסיסי גבוה , מאכזבת הפנדה ברמת הגימור הבסיסית ' One ' וכוללת אבזור צנוע למדי הכולל 4 כריות אוויר , צמד חלונות חשמל , נעילה מרכזית , מחשב דרך, 4 מושבים בלבד ומערכת Hill Holder המסייעת במניעת הידרדרות הרכב לאחור . רמת הגימור הגבוהה ' Top ' , כוללת בנוסף גם כריות אוויר מסוג ווילון ( סה"כ 6 ) , ריפודים מפוארים יותר , רדיו דיסק מקורי MP3 וספסל אחורי מתפצל המיועד לשלושה נוסעים . מעבר לזה , מצוייד תא הנוסעים בשלל תאי אחסון שימושיים , וניכר שהושקעה מחשבה בתכנון וניצול חכם של תא הנוסעים .
עם המעבר לדור החדש , צמחו מידות הפנדה משמעותית עם אורך של 365 ס"מ,( 11ס"מ + ), רוחב של 164 ס"מ (5+ ס"מ ) וגובה של 155 ס"מ ( 1+ס"מ ) ויחד עם בסיס גלגלים של 230 ס"מ ( ללא שינוי ) , מציעה הפנדה תא נוסעים מרווח יחסית למקובל בקטגוריה , המאפשר הובלת ארבעה נוסעים מבוגרים במרווח טוב יחסית , יחד עם תא מטען בנפח סביר של 225 ליטר .
פיאט פנדה החדשה

פיאט פנדה החדשה

ספסל אחורי מרווח יחסית לשלושה ילדים או צמד מבוגרים שיהנו ממרווח טוב יחסית , למעט מקום מצומצם יחסית לרגליים.
לא מפחדת לצאת מהעיר
הפנדה משווקת בארץ עם 2 מנועים לבחירה : 0.9 ליטר טורבו 85 כ"ס ו- 1.2 ליטר 69 כ"ס , שניהם משודכים לגיר ידני בלבד עם 5 הילוכים . אנחנו קיבלנו את גרסת ה 1.2 ליטר למבחן . גרסת המנוע הבסיסית , המוכרת גם מהפנדה הקודמת ומהפונטו וה-500 הנוכחיים , הינה יחידת כח אמינה וחסכונית במיוחד , אשר למרות היותה וותיקה וצנועת הספק , מאפשרת קצב התקדמות בהחלט משביע רצון של המכונית . כיאה למכונית ידנית מודרנית , תפעול הגיר מדויק וחלק , הקלאץ' רך ונעים כמו חמאה ומערכת הסיוע בזינוק בעליה , תדאג שהרכב לא ידרדר בזינוק בעליה. הנתונים הרשמיים אמנם לא ממש מרשימים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 14.2 שניות ומהירות מרבית מוצהרת של 164 קמ"ש , אולם בפועל , מדובר במכונית זריזה למדי , אשר מספקת שפע של כח זמין בתנועה עירונית ונסיעה זריזה ואפילו מהנה משהו . ואת כל זה אגב , היא עושה בשקט מרשים ביחס למקובל בסגמנט מכוניות המיני , עם בידוד מצויין של רעש המנוע ורעשי החוץ . מחוץ לעיר היא מרשימה בנסיעה חלקה ושקטה וגם במהירויות גבוהות , היא משרה ביטחון של מכונית גדולה יותר . מצד שני , בנסיעה מהירה יחסית בכבישים מתפתלים , היא מאבדת אחיזה מהר ומאותת לך שלא לשם היא נועדה.
פיאט פנדה החדשה

פיאט פנדה החדשה

חסכונית וידידותית לסביבה
צריכת הדלק של הפנדה החדשה , עמדה בימי המבחן על 12.5 ק"מ לליטר בתנאים שכללו בעיקר המון נסיעות עירוניות קצרות , ממוזגות ופקוקות . נסיעה רגועה יותר ומשולבת בין עירוני , תפיק תוצאות טובות הרבה יותר . בשיוט רגוע בכביש בין עירוני , הראה מחשב הדרך סביב 18 ק"מ לליטר , כך שתצרוכת דלק ממוצעת אמיתית , עשויה לנוע סביב 15 ק"מ לליטר לפחות . פליטת ה- CO2 נמוכה למדי ועומדת על 120 גרם לק"מ ולמכונית דרגת זיהום אוויר מצויינת : 2 .
פיאט פנדה החדשה

פיאט פנדה החדשה


פיאט פנדה החדשה מצטרפת לשוק מכוניות המיני , בו מתחוללת מלחמה של ממש על ליבו ( וכיסו ) של הצרכן . לזכותה : עיצוב נאה ומקורי , מידות גדולות מעט מהממוצע , נוחות נסיעה מצוינת ויחידת כח חסכונית בדלק . בצד החובה , סובלת המכונית מאבזור מעט קמצני בגרסה הבסיסית ומתג מחיר בסיסי גבוה , המתחיל ב-66,990 ש"ח לדגם הבסיסי ו- 72,990 ש"ח לדגם ה- Top הנבחן כאן שזה כבר די גבוה וחודר לתחום מכוניות הסופרמיני הגדולות יותר . בפיאט מודעים לבעיית התמחור הקלה ומאמינים שיתרונות הפנדה ( בעיקר במימדים ) יצדיקו את תוספת המחיר , ומציעים עבור מי שמחפש את המחיר הזול ביותר , את הפנדה הישנה שממשיכה להימכר לצידה . . יחד עם זאת , נראה לנו שבשוק מכוניות המיני בו למחיר הרכישה יש חשיבות מכרעת , נראה שהפנדה תצטרך לעבוד קשה ע"מ לשכנע את ההמונים לרוץ ולרכוש אחת כזאת , וחבל . כי היא באמת מכונית טובה .

 

 

 

עוד ממבחני דרכים