צ'רי חוגגת שנה בישראל ומשיקה חשמלית ראשונה במחיר הטוב בשוק

לאחר שרשמה הצלחה מרשימה במכירות עם יותר מ-12,000 מסירות (כולן דגמי בנזין) בשנה וחודשיים של פעילות בישראל, מתחילה יבואנית צ'רי בשיווק ה-FX החשמלית שיתחרה כאן ב-BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C המצליחים. הדגם יוצע במחיר הטוב בקטגוריה שיחל מ-152,990 שקל.

ששי כהן 21 בינו, 2024
צ׳רי FX חשמלי

כאשר השיקה חברת פריסבי את מותג הרכב הסיני צ'רי באוקטובר 2022 בישראל, רבים הרימו גבה כאשר גילו שהיצע דגמי היצרן החל את דרכו בארץ עם 3 משפחות דגמים שכולם מונעים ע"י מנועי בנזין, בשעה שכל המותגים המתחרים מסין עסקו רק ביבוא של דגמים חשמליים. אל אלו הצטרפו גם הצהרות יומרניות של היבואן שהעריך שימכור בין 8,000 ל-10,000 מכוניות בשנה, שנבעו בין השאר מיכולת היצרן לספק לארץ מכוניות כמעט ללא הגבלה בשעה שמרבית יבואני הרכב סבלו אשתקד מבעיות מלאי חמורות בשל השלכות וירוס הקורונה ומשבר השבבים העולמי. בשנה וחודשיים שחלפו מאז, מסרה צ'רי בישראל לא פחות מ-12,300 מכוניות וב-2023 סיימה את שנת השיווק הראשונה שלה בישראל במקום ה-7 והמכובד בטבלת המסירות עם 11,162 מסירות. מהיום, היא נכנסת גם לעידן החשמלי בישראל.



חשמלית ראשונה לצ'רי בישראל

אבל בצ'רי מבינים שמשבר השבבים העולמי כבר מאחורינו ובעיות המלאי נעלמו (או לפחות עד שהתחלנו את משבר החות'ים החדש שמטריד גם את עולם הרכב), וכדי לשמור על המכירות הגבוהות הם זקוקים למנועי צמיחה חדשים, שצפויים להגיע בשנה הנוכחית מהכניסה של המותג לעולם החשמליות, עם דגמים 100% חשמליים ודגמי פלאג-אין הייבריד לטיגו 8 לדוגמה שיכללו סוללה גדולה שמבטיחה טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-100 ק"מ, נתון שהיום יכולתם למצוא רק בדגמים בודדים בשוק היוקרה.

הדגם הראשון שמגיע לארץ היא צ'רי FX החשמלי, שישווק לצד גרסת הבנזין שמשווקת כאן מאז תחילת פעילות המותג בארץ. ה-FX החשמלית כוללת את אותה שלדה של גרסת הבנזין, שפותחה מראש כדי לתמוך גם בדגמים חשמליים, אך כוללת עיצוב מעודן יותר בחזית (פחות צעקני ומצועצע) וכזה שמאפיין יותר דגמים חשמליים. גם מאחור רושמת המכונית עיצוב מאופק יותר, ללא יציאות האגזוזים  ובצידי הרכב מוצעים גם חישוקי גלגלים בעיצוב שונה. התוצאה לעניות דעתי,  מעודנת ונאה יותר מגרסת הבנזין.

צ׳רי FX חשמלי

רמת הגימור הגבוהה של הדגם מציעה סביבת נהג מאוד מרשימה

הדגם ישווק בארץ עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס המבטיח תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ומהירות מרבית של 172 קמ״ש ויחד עם סוללה בקיבולת של 61 קוט"ש, מבטיחה המכונית טווח נסיעה עד 430 ק"מ, לצד תמיכה בטעינת DC מהירה מהמקובל בקטגוריה במהירות עד 110 קילוואט.

בתא הנוסעים מציעה המכונית סביבת נהג מעט שונה, כאשר השינוי העיקרי הוא מעבר של ידית ההילוכים לאחת אלקטרונית מאחורי ההגה, המפנה מקום רב בין שני המושבים הקדמיים שמציע מעתה תאי אחסון גדולים ושימושיים יותר. אבזור הרכב כולל כסטנדרט תאורה היקפית מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים "18, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, חימום מושבים אחורי בלבד!, משטח טעינה אלחוטי לנייד, שמשות אחוריות מושחרות, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה "10.25, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים ומפרט בטיחות מלא הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, בלימנ אוט׳ גם ברוורס, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אזהרת פתיחת דלת ועוד. רמת הגימור הבכירה ״נובל״ כוללת גם גג שמש חשמלי, מושבי עור מלאכותי, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים (אך ללא חימום מושבים אחורי), מצלמות 360 מעלות, מערכת שמע מתוצרת SONY ועוד.

צ׳רי FX חשמלי

מחיר צ'רי FX החשמלי תחרותי נקבע על 152,990 שקל לגרסת הכניסה ו-162,990 שקללרמת הגימור הגבוהה, כאשר בחירה בצביעה דו-גוונית למרכב דורשת תוספת של 5,000 שקל. לשם השוואה, מחיר מתחרותיה הישירות (בגרסת הסוללה הגדולה): MG ZS מתחיל מ-158,888 שקל, ג'ילי גיאומטרי C מ-163,990 שקל (לגרסת הטווח המקבילה) ו-BYD אטו 3 מ-168,500 שקל. ה-FX תוצע עם אחריות ל-6 שנים או עד 150,000 ק"מ כאשר האחריות לסוללה עומדת על עד 160,000 ק"מ או 8 שנים. היבואן טוען למלאי של 1,000 מכוניות שזמינות בארץ למסירה במחירים הנוכחיים. מרווח הטיפולים בדגם עומד על אחת לשנה או 20,000 ק״מ.

עוד מחדשות רכב