צרפת: חשמלית חדשה לכל פועל (עם הכנסה נמוכה) מ-54 אירו לחודש

בשעה שבארץ מצהירים כי מעודדים תחבורה חשמלית נקיה ומעלים את המס בינואר הקרוב, בצרפת תכנית "ליסינג חברתי" בעידוד הממשלה מאפשרת לבעלי הכנסה נמוכה להתקדם ל- 8 דגמים חשמליים חדשים ללא מקדמה והחל מ-54 אירו לחודש בלבד כמו במקרה של סיטרואן e-C3 החשמלית החדשה.

ששי כהן 17 בדצמ, 2023
סיטרואן e-C3 החשמלית

לפני כחודשיים חשפה סיטרואן את הדור הרביעי של ה-C3, אשר יגיע לשוק תחילה בגרסת ה-e-C3 החשמלית, המבטיחה להיות סוג של יורשת לסיטרואן דה-שבו האגדית, זאת אומרת מכונית קומפקטית העשויה לשרת גם משפחה קטנה, המשלבת בין ביצועים נאים לטווח נסיעה עד 320 ק"מ שאמור לספק את מרבית הלקוחות בחיי היום יום, וכל זה ארוז בעיצוב מודרני וצעיר, הוצאות אחזקה נמוכות המאפיינות מכוניות חשמליות ואולי גם הדבר הכי חשוב כיום כדי לפרוץ דרך: תג מחיר סופר אטרקטיבי באירופה, אשר מתחיל כיום ב-€23,300 לגרסת הכניסה, ו-€27,800 לגרסה המאובזרת. לא פחות מ-10,000 לקוחות פתחו הזמנה לדגם החדש בחודש הראשון לשיווק, למרות שאספקות המכוניות צפויות רק בעוד כמה חודשים.


בסוף השבוע האחרון רשמה ה-C3 החשמלית החדשה פרסום חיובי נוסף, כאשר הצטרפה לרשימת המכוניות החשמליות המוצעות כיום בסבסוד חלקי של הממשלה במסגרת פרויקט "ליסינג חברתי" בו מוצעת המכונית יחד עם עוד 7 חשמליות נוספות למשפחות בעלות הכנסה נמוכה מהממוצע, בעסקת ליסינג אטרקטיבית ל-3 שנים בה הלקוח נדרש ל-0 מקדמה, ותשלומים חודשיים שנעים בין 89 אירו לחודש לפיאט 500 חשמלית ועד 149 אירו לפיג'ו 2008 או ג'יפ אוונג'ר חשמליים. ה-e-C3 שברה שיא חיובי נוסף כאשר תומחרה מ-54 אירו בלבד לחודש! (המחיר שלה בליסינג בעסקה רגילה לכולם עומד על החל מ-99 אירו לחודש בלבד).

מלבד המכוניות שהוזכרו כאן, תוכלו למצוא בליסינג החברתי מגוון ארבעה דגמים חשמליים נוספים מבית קונצרן סטלנטיס והם אופל קורסה (94 אירו), פיג'ו 208 (99 אירו), אופל מוקה (119 אירו) וסיטרואן C4 ב-129 אירו לחודש. מן הסתם מכוניות סיניות לא תמצאו שם, כי החשיבה העמוקה מעודדת גם רכישת תוצרת מקומית, ובפרויקט הראוי להערצה מדברים גם על כניסתם בקרוב של דגמים חשמליים מבית רנו, פולקסווגן ועוד. נותר לנו רק לקנא.

סיטרואן e-C3 החשמלית

בסיטרואן אגב לא משווים סתם את הדה שבו האגדית ל-C3: מסתבר שה-C3 בשלושת הדורות הראשונים שלה הפכה למכונית הנמכרת ביותר בהיסטוריה של סיטרואן עם יותר מ-5.6 מיליון רכבים שנמכרו בעולם מאז שהוצג הדור הראשון של הדגם ב-2002, לעומת 5.1 מיליון עותקים של הדה שבו שיוצרה במשך 41 שנה. הדור הרביעי של ה-C3 שכאמור יחל את דרכו בגרסה חשמלית עם תמחור אגרסיבי שעשוי להפוך אותה לאחת המכוניות הפופולריות באירופה, עשוי במידה מסוימת לשחזר את הצלחת הדה שבו כמכונית שימושית, יעילה, וזולה לרכישה ולאחזקה.

מתי תגיע ה-C3 החשמלית לישראל? מחברת לובינסקי נמסר כי הדגם צפוי להגיע לארץ במחצית השניה של 2024. נותר לקוות שמהפכת המחיר הנגיש גם תקרה בארץ.

ומתי אצלנו הממשלה תתחיל לעודד באמת רכישת מכוניות חשמליות אשר יתרמו לנו גם לאוויר נקי יותר בתוך הערים? אז בסיום שנת שיא בה עלו לכביש כ- 46,854 מכוניות 100% חשמליות (עד סוף נובמבר), שרשמו נתח שוק של 17.7% מסך מכירות הרכב החדש, ב-1 בינואר הקרוב יעלה המס על הדגמים החשמליים מ-20% כיום ל-35%, לצד הפחתת הטבת המס המקסימלית ל-50,000 שקל… אין ספק שהכנסות האוצר ממסים חשובות יותר מאיכות הסביבה ובריאות הציבור. כך לפחות בטוחים במשרד האוצר ובממשלת ישראל.

עוד מחדשות רכב