קדילאק SRX מבחן דרכים

קדילאק SRX מציע מראה אמריקאי מלוטש , מנוע חזק ושלל פינוקים במחיר אטרקטיבי יחסית לממוצע בסגמנט , ומבטיח להקשות את חייהם של המתחרים מגרמניה . יצאנו לבדוק מותג קדילאק  רשם זינוק של 87% במסירות בשנה החולפת עם 250 כלי רכב שנמסרו בישראל לעומת 133 מסירות בשנת 2010 . האחראי העיקרי לגידול המרשים במכירות הוא קדילאק…

ששי כהן 18 בפבר, 2012

קדילאק SRX מציע מראה אמריקאי מלוטש , מנוע חזק ושלל פינוקים במחיר אטרקטיבי יחסית לממוצע בסגמנט , ומבטיח להקשות את חייהם של המתחרים מגרמניה . יצאנו לבדוק
מותג קדילאק  רשם זינוק של 87% במסירות בשנה החולפת עם 250 כלי רכב שנמסרו בישראל לעומת 133 מסירות בשנת 2010 . האחראי העיקרי לגידול המרשים במכירות הוא קדילאק SRX , רכב הפנאי של החברה ,  אשר נחת בארץ עם מפרט הכי אמריקאי מצד אחד , אך גם הכי אירופאי מצד שני , וסייע להגדיל את הביקוש למותג הפרימיום של GM . בפעם אחר פעם , מוכיחים האמריקאים שכאשר הם זונחים את תפיסת עולמם המיושנת לגבי איך רכב צריך להתנהג ומאמצים יותר ויותר איכויות אירופאיות או מהמזרח , העסק משתלם בסופו של דבר . משתלם מאוד אפילו .

קדילאק SRX מבחן דרכים

קדילאק SRX מבחן דרכים


ניסיון החדירה החדש של קדילאק לאירופה , אמנם אינו זונח לחלוטין את סמלי התרבות המוטורית האמריקנית וה SRX עדיין כולל את אותו עיצוב אמריקאי כוחני , מוחצן , יוקרתי ועטור כרום המחמיא לבעליו . אולם הפעם , גם עם מידות צנועות יותר אשר אמורות להתאים גם לגודל החניות של מי שאינו גר באמריקה  , ולמרות שלא מדובר עדיין בג'יפון , עדיין רחוק מאוד מ " אוניות הפאר " של העבר . עם 4.83 מטר באורך , הוא עדיין אחד הארוכים בסגמנט , אך שאר המידות : 1.91 מטר ברוחב , 1.67 מטר בגובה ו 281 ס"מ בסיס גלגלים , ממוצעות לקטגוריה ומבטיחות תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים יחד עם תא מטען ענק בנפח של 843 ליטר שעם קיפול המושב האחורי צומח ל – 1,730 ליטר . אמריקה . או ליתר דיוק מקסיקו , שם הוא מיוצר .
קדילאק SRX מבחן דרכים

קדילאק SRX מבחן דרכים

אבזור ופינוק מעל לסטנדרט
תא הנוסעים ממשיך להציג את מה שהאמריקאים ידעו תמיד טוב להציע : אבזור עשיר וסביבת נהג מפנקת . גרסת ה LUXURY הבסיסית עשירה למדי כסטנדרט וכוללת ריפודי עור , חבילת גימור עץ , מערכת שמע מקורית עם DVD , כונן קשיח 40GB לאחסון מדיה , 10 רמקולים של BOSS , תאורת אווירה LED היקפית , בקרת אקלים כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור , חיישני חנייה קדמיים ואחוריים , בקרת שיוט , חיישני אורות וגשם , דוושות מתכווננות חשמלית ! ,מצלמת רוורס , חישוקים קלים "18 ועוד . רמת האבזור הבכירה " PREMIUM " בה צויד רכב המבחן , כוללת בנוסף : גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלי , מערכת בידור משודרגת הכוללת 2 מסכי DVD מאחור + יחידת שליטה אחורית למערכת השמע + אוזניות אלחוטיות , מערכת הנעה מהשלט , הגה מתקשח בהתאם למהירות הנסיעה , בקרת אקלים עם 3 איזורים , פנסי קסנון מתכווננים לכיוון הנסיעה , חישוקי "20 ועוד .
קדילאק SRX מבחן דרכים

קדילאק SRX מבחן דרכים

לצד האבזור העשיר , מציג ה SRX איכות חומרים גבוהה למדי וכך גם רמת ההרכבה הטובה שכמעט מקבילה למתחרות מאירופה . יחד עם זאת , הנדסת האנוש לא מושלמת ותפעול האבזור הרב , מעט מבולגן ודורש קצת יותר מדי תשומת לב בנהיגה . המרווח לנוסעים הן מלפנים והן מאחור מצוין ותנוחת הנהיגה טובה הודות למושב, הגה ואף דוושות תאוצה ובלימה מתכווננים .
יחידת כח אטמוספרית
יחידת הכח של ה SRX , הפכה אמנם ליעילה וחסכונית במושגים אמריקאים עם ויתור על מנועים עתירי נפח והתמקדות במנוע בתצורת V6 בנפח 3.0 ליטר ( קומפקטי ביחס לעבר ) , המפיק 265 כ"ס ב 6,950 סל"ד ומומנט של 30.8 קג"מ . בשעה שמרבית המתחרות עברו כבר למנועי טורבו צנועי נפח ועתירי הספק , העדיפו בקדילאק להישען על מנוע אטמוספרי אשר ככל הנראה יפגין גם אמינות גבוהה ועלויות אחזקה לא גבוהות במיוחד בעתיד עם צבירת הק"מ , בשל היעדר מגדש הטורבו .
קדילאק SRX מבחן דרכים

קדילאק SRX מבחן דרכים

התנעה בלחיצת כפתור ויוצאים לדרך . עם לחיצה ראשונית על דוושת התאוצה , הורגשה עצלות מסוימת של המנוע , אשר לרגע עצרתי ובדקתי אם לא שכחתי במקרה לנטרל את בלם היד החשמלי . ואכן לא שכחתי . היעדר מגדש טורבו , גורם לעיכוב קל בזינוק והרגשה של רכב מעט כבד , אולם מיד אח"כ מתעורר מנוע ה V6 ובועט את הרכב קדימה ומאיץ את המכונית בעלת משקל ה 2 טון ל 100 קמ"ש תוך 8.4 שניות ומביא אותה למהירות מרבית של 211 קמ"ש לפי הצהרת היצרן .
אחיזת הכביש גבוהה, ההתנהגות בכבישים מעוקלים צפויה וקל לנסוע בה מהר למרות שהיא בפירוש אינה מכונית בעלת אופי ספורטיבי ואף ההגה קל למדי ודי מנותק מהכביש למרות התגבור המשתנה . ה SRX מציע נסיעה נינוחה ושקטה למדי ברוב תנאי השטח ורק תיבת ההילוכים האוטומטית עם 6 הילוכים , עובדת קשה יחסית וממהרת להוריד הילוכים כדי לשמור על קצב הנסיעה הנדרש.
צריכת הדלק של ה SRX עמדה במהלך המבחן על 7.8 ק"מ לליטר בתנאים לא מאומצים שכללו גם נסיעה על כביש סלול בלבד וללא ירידה לשטח .
קדילאק SRX מבחן דרכים

קדילאק SRX מבחן דרכים

בסיכומו של מבחן , מציע קדילאק SRX רכב פנאי יוקרתי אשר מציג את ההתקדמות הענקית שעוברת על תעשיית הרכב האמריקאית והצגת דגמים אשר יכולים להתחרות בכבוד במיטב התוצרת האירופאית . לזכותו עיצוב נאה ומוחצן המשדר לכל עבר ( גם אם לא מתאים לכל אחד ) שמדובר ברכב יוקרתי , אבזור עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית ותא נוסעים מפנק כפי שהאמריקאים יודעים להציע . התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה טובים משמעותית ממה שהנפיקו לנו בעבר ב GM ורק יחידת הכח סופגת מעט נקודות ביקורת עם גיר שעובד קשה וצריכת דלק מעט גבוהה מהממוצע .
מחיר קדילאק SRX מתחיל ב- 329,000 ש"ח לדגם הבסיס ודומה לגרסאות הבסיס של המתחרות מאירופה . רמת הגימור הגבוהה ' פרימיום ' תחרותית יותר ועולה 379,000 ש"ח אשר בשקלול האבזור המאוד עשיר , זולה בעשרות אלפי שקלים ממרבית מתחרותיה .

 

 

 

 
 

עוד ממבחני דרכים