קומפקט SUV: סקודה קאמיק נחשף בפרטים רשמיים

סקודה קאמיק יצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים (B-SUV) ויתחרה בדגמים כמו סיאט ארונה וקיה סטוניק, אך בדומה למסורת היצרן, יהיה גדול ושימושי יותר מהמתחרים.

ששי כהן 27 בפבר, 2019
סקודה קאמיק

סקודה ממשיכה בהצגת דגמים חדשים, ולאחר שחשפה לאחרונה את הסקאלה בחשיפה עולמית בישראל, חושפת כעת החברה את סקודה קאמיק, רכב הפנאי הקומפקטי החדש, המשלים את נבחרת ה-SUV של החברה ועתיד להתחרות בדגמים כמו סיאט ארונה, פיג'ו 2008, קיה סטוניק ואחרים.


עבור סקודה, לא מדובר בשם חדש לחלוטין, לאחר שהדגם נחשף גם עבור השוק הסיני לפני כשנה וחצי, אך במפרט נחות משמעותית מהדגם החדש שנחשף אמש ומיועד עבור השוק האירופאי. הקאמיק החדש זוכה לשלדת ה-MQB המודולרית של היצרן, וזוכה לעיצוב מודרני, אם כי מאופק כפי שמאפיין את מרבית דגמי המותג. עם 4.21 מטר אורך, 1.79 מטר רוחב, 1.53 מטר גובה ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, מדובר גם ברכב גדול מהמקובל בקטגוריה, בדיוק כפי שמצטיינים לרוב שלל דגמי סקודה, המתהדרים בתאי נוסעים מרווחים ושימושיים מהמקובל, לצד תא מטען נדיב – 400 ליטר במקרה של הקאמיק.

סקודה קאמיק

בתוך תא הנוסעים תציע הקאמיק סביבת נהג ונוסעים נעימה ושימושית, עם אופציה ללוח שעונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה מקורית ("6.5 בדגם הבסיסי, "8 באמצעי ועד "9.2 בדגם הבכיר) . האבזור צפוי להיות עשיר במיוחד בדגמים הבכירים, עם תאורת LED מלאה, איתות דינאמי LED, דלת תא מטען חשמלית ואפילו בולמים עם אפשרות לכיוון הקשיחות. אל אלו תצטרף חבילת בטיחות מתקדמת הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי ומערכת לבדיקת עירנות הנהג כסטנדרט, כאשר ניטור שטח מת במראות הצד ובקרת שיוט אדפטיבית יוצעו בדגמים המאובזרים יותר.

סקודה קאמיק

היצע המנועים צפוי לכלול את מגוון המנועים הקיים, הכולל: מנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר 115 כ"ס שיוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או אוטומטית DSG עם 7 הילוכים. מעליו תוצע גרסת ה-1.5 ליטר טורבו בנזין 150 כ"ס אוטומטית ובאירופה תוצע גם גרסת טורבו-דיזל 1.6 ליטר 115 כ"ס ידנית או אוטומטית.


עוד מחדשות רכב