קיה אופטימה דיזל – מבחן דרכים – מי פנוי באלנבי ?

לצד גרסת הבנזין המיועדת לכלל העם , מביאה קיה גם גרסת דיזל חסכונית , המיועדת בעיקר לשוק המוניות ואיכשהו התחבבה עלינו יותר מגרסת הבנזין …

ששי כהן 30 ביונ, 2012
קיה אופטימה דיזל

לקיה יש כבר מקום של כבוד בשוק המוניות בישראל . אבל בעוד שבשנים האחרונות זכתה להצלחה נאה בעיקר עם דגמי הריו והסיד סטיישן , בפלח המשפחתיות הגדולות בשוק המוניות , דשדשה קיה מג'נטיס היוצאת ומעולם לא זכתה להצלחה . הפעם , נראה שזה הולך להשתנות . לצד קיה אופטימה החדשה שנחתה בתחילת החודש בארץ ואף נבחנה אצלנו בגרסת הבנזין , נחתה בשקט יחסי בארץ גם גרסת דיזל שמיועדת בעיקר למי שתופר ק"מ רב מדי שנה , אך מכוונת בעיקר לשוק המוניות , שם תנסה קיה לנגוס חלק משמעותי מבעבר בסגמנט המוניות הגדולות ומפנקות יותר . ביקור קצר גם בתחנת מוניות , גררה תגובות חיוביות שמעידות על הצפוי לה בשוק מקומי.

קיה אופטימה דיזל

קיה אופטימה דיזל

לבוש ממש לא צנוע …
להבדיל אלף אלפי הבדלות מהמג'נטיס היוצאת והמשעממת , נראית האופטימה כדוגמנית מסלול מחוטבת ומסובבת ראשים . נהגי המוניות ישמחו לגלות שהצבע הלבן המתחייב , הוא גם הצבע המחמיא ביותר לרכב , אך נוסיף שהעיצוב החיצוני נטול בד"כ סממנים צעקניים ונראה כי ימשיך להיראות טוב לאורך שנים . עבור נהגים המחפשים רכב מרווח , תענה בהחלט המכונית לציפיות עם 4.84 מטר באורך , 1.83 מטר ברוחב , 1.45 מטר בגובה , ובסיס גלגלים של 280 ס"מ , המספקים תא נוסעים מרווח מאוד הן ליושבים מלפנים , והן ליושבים מאחור , שלא על חשבון נפח תא המטען הנדיב שעומד על 505 ליטר . נוסיף גם שהיעדר גג הזכוכית הפנוראמי ( סטנדרט בדגמי הבנזין ) , מסייע למרווח ראש טוב יותר ותחושה של רכב מרווח מאוד.
קיה אופטימה דיזל

קיה אופטימה דיזל

בתא הנוסעים הסיפור מעט שונה , העיצוב החיצוני המקורי והמפתה , מתחלף בעיצוב סטנדרטי יחסית , ללא התחכמויות או ניסיון ליצור משהו שונה . שלא תבינו לא נכון , עדיין מדובר בסביבת נהג עשירה למראה וממש לא פשוטה , פשוט העיצוב , לא ממש פורץ דרך .  איכות החומרים גבוהה , וכך גם איכות ההרכבה וניכר שבקיה מאוד משתפרים משנה לשנה . המושבים נוחים ותומכים , המרווח לרגליים מצויין והאווירה מאוד מזמינה .
אבזור עשיר
האופטימה דיזל משווקת בארץ ברמת גימור אחת ועשירה , הכוללת כסטנדרט : מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות לנגן חיצוני ו- USB , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור , מחשב דרך , ריפודי עור למושבים ולהגה , דיפוני דמוי עץ נאים ( וממש לא מצועצעים ) , מושב נהג חשמלי עם 2 זכרונות , דיבורית מקורית , בקרת שיוט + מגביל מהירות , חיישני רוורס , גשם ואורות , תא כפפות מקורר , משענות יד קדמיות ואחוריות , חישוקי "16 קלים ועוד.  רכב המבחן צויד במערכת מולטימדיה מאכזבת ולא נוחה לתפעול וכדאי לדעתנו לוותר עליה .
קיה אופטימה דיזל

קיה אופטימה דיזל

קיה אופטימה דיזל בסביבת המחייה הטבעית שלה …
האופטימה דיזל משווקת בארץ עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטר , המפיק 136 כ"ס ב- 4,000 סל"ד  ומומנט נאה של 33.1 קג"מ המתקבל בטווח של 2,000-2,500 סל"ד . למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני כולל מזוג מנופים הממוקמים מאחורי ההגה.
איך היא מרגישה על הכביש? לא רע בכלל . אז נכון, אין כאן את הדחיפה האדירה לפנים של גרסאות הדיזל החזקות של חלק מהמתחרות , אולם הביצועים בסה"כ מספקים ונדמה שאף טובים יותר מגרסת הבנזין , לא עט בזכות המומנט העדיף המתקבל בסל"ד נמוך. שילוב המנוע והגיר מצויין וההעברות ההילוכים חלקות וכמעט שאינן מורגשות . למעשה, למעט היסוס קל בזינוק מהמקום שלאחריו מורגשת דחיפה מתפרצת של כח , לא נרשמות נקודות תורפה וקצב ההתקדמות זריז ומספק .
בידוד תא הנוסעים מרעשי המנוע והחוץ טוב , ולמעט גרגור קל של מנוע הדיזל המורגש בעיקר בעמידה ברמזור לדוגמא , לא נרשמו תלונות בסעיף . המתלים עושים אף הם עבודה טובה, עם ריסון של תנודות המרכב ,  וברוב תנאי הדרך , נרשמה נוחות נסיעה טובה , לצד אחיזת כביש גבוהה והתנהגות בטוחה וצפויה.
צריכת הדלק של המכונית לאורך ימי המבחן , עמדה על 11.9 ק"מ לליטר , בתנאים שכללו בחלקם הגדול , נסיעות עירוניות . תוצאה טובה בסה"כ לרכב גדול השוקל מעל 1.5 טון שבילה את מרבית נסיעותיו בתנועה עירונית .
קיה אופטימה דיזל

קיה אופטימה דיזל

לסיכום
בקיה מייעדים את האופטימה דיזל החדשה בעיקר לשוק המוניות , שם צפויה לה תחרות לא פשוטה , עם הצטרפות מחודשת של מספר יבואני רכב , הרואים בשוק מקור נוסף להגדלת המכירות . לזכותה של האופטימה : עיצוב אטרקטיבי , תא נוסעים מאובזר ומרווח מאוד , מוניטין טוב של אמינות בקרב נהגי המוניות ויחידת כח חסכונית ויעילה . באופן אישי , אני מודה שדווקא גרסת הדיזל התחבבה עלי יותר מגרסת הבנזין , לא מעט בזכות החיסכון בדלק והביצועים העדיפים ( נקודת תורפה של דגם הבנזין ) . מחיר האופטימה דיזל , גבוה רק ב 7,600 ש"ח מדגם הבנזין ועולה 171,500 ש"ח . בשורה התחתונה : לנוכח ביקוש נמוך יחסית למכוניות מנהלים מונעות סולר בקרב הלקוחות הפרטיים , סביר מאוד שנראה אותה בקרוב מככבת בתחנת המוניות הקרובה לביתכם , וככל הנראה , תשמחו עוד יותר שאחת כזאת תבוא לאסוף אתכם .
קיה אופטימה דיזל

קיה אופטימה דיזל

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים