קיה אופטימה – מבחן דרכים

מצוידת בעיצוב מרשים ומפתה , אבזור הטוב בקטגוריה ותא נוסעים מרווח , מבקשת האופטימה להחזיר חלק מלקוחות רכבי הפנאי לקטגוריית רכבי המנהלים שסובלת מחולשה . האם תצליח ? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 08 ביונ, 2012
קיה אופטימה - מבחן דרכים

תשכחו את כל מה שחשבתם עד היום על מכונית מנהלים מבית קיה.  האופטימה החדשה שנחתה השבוע בארץ ומחליפה את המג'נטיס , ועושה הכל הפוך ממה שעשתה קודמתה.  או ליתר דיוק , עושה הכל כמו שצריך . אחרי שנים בהן התמחתה קיה בייצור משפחתיות גדולות ( רכבי מנהלים אצלנו ) חסרות ייחוד ונעדרות חן , מגיעה האופטימה החדשה עם מהפך קיצוני בעיצוב , שהופך אותה בין לילה לאחת ממכוניות המנהלים היפות ביותר שנעות על הכביש. לצד חזית המיישרת קו עם דגמי קיה החדשים , נהנית המכונית מפרופורציות מאוזנות ועיצוב ספורט אלגנט המזכיר מעט בצידי הרכב את ה- IS של לקסוס .

עם 4.84 מטר באורך , 1.83 מטר ברוחב , 1.45 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 279 ס"מ , האופטימה היא מכונית גדולה ומרווחת , אך לא סובלת מעיצוב מגושם . להיפך , היא מתבלטת ומרשימה ביחס לממוצע על כבישי ארצנו ואין ספק שמגיע צל"ש לקיה על העיצוב החיצוני .
קיה אופטימה - מבחן דרכים

קיה אופטימה – מבחן דרכים

תא נוסעים , אבזור
כניסה לתא הנוסעים של האופטימה , מוכיחה שההשקה בעיצוב החיצוני , לא באה על-חשבון עיצוב תא הנוסעים . סביבת הנהג נאה ומרשימה , ורק קונסולת המכשירים המרכזית מרגישה מעט פשוטה ומיושנת . איכות החומרים השתפרה משמעותית , עם משטחי פלסטיק רכים למגע וגם איכות הגימור עושה רושם טוב . המרווח לנוסעים הן מלפנים והן מאחור מצויין , ורק הגג מעט נמוך ליושבים מאחור עקב השימוש בגג הזכוכית והווילון .
האבזור עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית ( פנורמיק ) וכולל כסטנדרט : גג זכוכית פנורמי נפתח עם וילון חשמלי , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור , דיבורית BT , חיישני רוורס , מחשב דרך, בקרת שיוט , חיישני אורות וגשם , מערכת שמע נשלטת מההגה , תאורה עוקבת פנייה , מושב נהג חשמלי עם זכרונות ומראות מתקפלות חשמלית . רמת הגימור הבכירה יותר : ( פרימיום ) כוללת בנוסף : ריפודי עור , בלם יד חשמלי , חיישני חנייה קדמיים , מערכת לביצוע חנייה אוטומטית , מצלמת רוורס, התנעה בלחיצת כפתור , תאורת אווירה בתא הנוסעים ועוד .
קיה אופטימה - מבחן דרכים

קיה אופטימה – מבחן דרכים

יחידת כח
האופטימה משווקת בארץ בשלב הראשון עם מנוע בנזין 2.0 ליטר המפיק 165 כ"ס ב – 6,200 סל"ד ומנוע טורבו דיזל 1.7 ליטר המפיק 136 כ"ס המיועד בעיקר למוניות . בשני המקרים משודכת תיבת הילוכים אוט' עם 6 הילוכים ותפעול ידני ( כולל פדאלים מאחורי ההגה ) . למרות דימיון לאחות מבית יונדאי I40 , האופטימה מציעה הספק נמוך יותר ומכוונת יותר מתמיד לחיסכון בדלק וליותר ידידותיות לסביבה .
על הכביש מספקת האופטימה התנהגות טובה ובטוחה וגם נסיעה בכביש קצת מתעקל , לא מוציאה אותה מהר משלוותה . יחד עם זאת , נדמה שקצת חסר לה כח . אמנם בכל נהיגה מנהלתית שגרתית , מספקת הקיה ביצועים סבירים שבהחלט לא ישאירו אותה מאחור , יחד עם תא נוסעים שקט למדי , אך רמיסה של דוושת הבנזין יחד עם קיק-דאון אחד או שניים , מייצרת הרבה יותר רעש על חשבון כח , אשר יבהירו לכם שלפחות בדגם הנ"ל , אין פרטנר לנהיגה ספורטיבית .  צריכת הדלק נעה סביב המבחן שהתנהל ברובו בכבישים בין עירוניים תחת מאמץ יחסי סביב 10 ק"מ לליטר , אך אין ספק שנהיגה נינוחה ומלטפת , ישפרו משמעותית את התוצאה .
קיה אופטימה - מבחן דרכים

קיה אופטימה – מבחן דרכים

סיכום
קיה אופטימה ממשיכה את שלבי המהפכה של היצרנית הקוריאנית ומספקת לראשונה בתולדות המותג בארץ , מכונית מנהלים מרשימה וטובה שככל הנראה תתברג גבוה בסגמנט . בקיה לא תוקפים את המתחרות עם תג מחיר תחרותי ובמקומו נשענים על האבזור הטוב ביותר בקטגוריה ( כולל בגרסת הפנורמיק שתככב בציי הרכב ) לצד עיצוב מוצלח ומרשים . מנגד, היא מסתפקת ביחידת כח בינונית ביכולותיה , אך לפחות חסכונית יחסית בדלק , ואם אתם לא ממש חורכי אספלט , ייתכן ולא תרגישו בחולשתה . מחיר האופטימה עומד על 163,900 ש"ח לדגם הבסיסי ( אך מאובזר מאוד ) ו- 179,900 ש"ח לדגם הבכיר העמוס כל טוב . האם תצליח האופטימה לעורר את שוק מכוניות המנהלים שסובל מחולשה ניכרת בשנה האחרונה ? ימים יגידו .

קיה אופטימה - מבחן דרכים

קיה אופטימה – מבחן דרכים


 

 

עוד ממבחני דרכים